Motorky, Zaujímavosti,

Prečo si motocyklisti ťukajú na čelo? Najčastejšie to nie je o vás

3.2.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Hector Pertuz). Vodič zbadá motocyklistu prichádzajúceho z opačného smeru. Ten si udrie do čela. Znamená to, že vodič osobného auta urobil niečo zlé? Presne tak....

3.2.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Hector Pertuz).

Vodič zbadá motocyklistu prichádzajúceho z opačného smeru. Ten si udrie do čela. Znamená to, že vodič osobného auta urobil niečo zlé? Presne tak. Toto gesto nie je urážlivé, ale je to varovanie. Čo konkrétne? Tu je preklad v súlade s motoristickým slangom.

Vodič zbadá motocyklistu prichádzajúceho z opačného smeru. Ten si udrie do čela. Znamená to, že vodič osobného auta urobil niečo zlé?
Foto: shutterstock.com/Hector Pertuz

Klopanie si na čelo nepochybne nie je pekné gesto. Aby som na tomto mieste necitoval nepríjemné definície, použijem tú, na ktorú odkazuje veľký slovník slovenského jazyka. Nuž, uvádza sa v ňom, že toto gesto znamená, že „niekto dáva niekomu alebo sebe na vedomie, že jeho alebo niekoho iného správanie je nerozumné“. Myslia to tak aj motorkári?

Čo znamená, keď sa motocyklista udrie do čela?

Jazyk gest, ktorý poznajú jazdci na jednej stope, našťastie nie je v žiadnom prípade agresívny ani obťažujúci. Klopaním si na čelo chcú teda naznačiť niečo iné. Niečo oveľa prosociálnejšie. Toto gesto totiž najčastejšie naznačuje, že motocyklista práve videl policajnú hliadku. Hliadku, ktorá môže vykonávať napríklad cestnú kontrolu rýchlosti. Upozorňuje preto vodičov na možnosť udelenia pokuty. Najmä preto, že toto gesto sa podobá len na poklepanie na čelo. Je to skôr ako položiť si ruku na prilbu.

Prečo motocyklisti nevarovali políciu dlhými svetlami?

Základná otázka v tejto chvíli znie. Prečo motocyklisti nepoužívajú na varovanie polície známy manéver blikania svetlami? Dôvodov môže byť viacero. A vôbec to nie je napríklad to, že motocykel nemá diaľkové svetlá, pretože ich má. Fyzika zapínania a vypínania takýchto svetlometov na jednokolke je predsa len iná. Tu nie je páčka, ale tlačidlo. Signál sa preto nedá vyslať tak plynulo. Je oveľa jednoduchšie položiť ruku na prilbu.

Motocyklisti používajú viac praktických signálov, napríklad vykopnutie pravej nohy ako poďakovanie, či L ako…
Foto: shutterstock.com/n_defender

Okrem toho motocyklista nebude obvinený iným policajtom, že napríklad upozorňuje na kontrolu. Signál predsa nie je taký nápadný ako dvojité bliknutie dlhými svetlami. Koniec koncov, motocyklista môže vždy povedať, že si len utieral nečistoty z prilby. Policajti nebudú môcť dokázať, či hovoril pravdu.

Ruka na nádrži. Ďalší dôležitý signál

Poklepanie sa však niekedy používa aj ako ďalší signál. Ak motocyklista poklepáva rukou po palivovej nádrži a pohybuje sa v skupine najmenej dvoch motoriek, tento signál znamená, že musí zastaviť na najbližšej čerpacej stanici, aby doplnil palivo. Cieľom tohto signálu je zabezpečiť, aby ostatní členovia skupiny neboli týmto manévrom prekvapení. V dôsledku toho zastavia spolu s motocyklistom na čerpacej stanici alebo môžu začať pokračovať v jazde, ale napríklad nižšou rýchlosťou. Aby mal tankujúci možnosť ich dobehnúť.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Čo robiť pri pohľade na nehodu na ceste. Takto sa vyhnete základným chybám

Na diaľnici pôjdete len 90 km/h. Málokto si toto pravidlo pamätá


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Predajný fenomén: Dacia Sandero mieri na trón najpredávanejšieho auta 2024 – a nič ju nezastaví!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ByteBuzzInovations). Dacia Sandero si opäť upevnila svoje miesto na vrchole predajných rebríčkov nových áut v Európe a smeruje k tomu,…

SUV budúcnosti je tu: Zoznámte sa s novým Hyundai Ioniq 9 – výkonom šokuje, dizajnom očarí!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@kbb). Najväčšie elektrické SUV od kórejského výrobcu Hyundai oficiálne vstupuje na scénu – a hneď s impozantnou batériou a výkonom…

Prečo automobilky investujú miliardy do polovodičových batérií? Zistite, čo prinesú vám!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@beyonddiscoveryofficial). V poslednej dobe výrobcovia automobilov čoraz častejšie prechádzajú na polovodičové batérie pre svoje elektromobily. Pozrime sa na to, z…

Nové hybridné SUV je dokonalým plánom B pre Toyotu Yaris Cross. Nízka spotreba paliva a pôsobivý zoznam výbavy

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@crospotter13). Stellantis pokračuje vo svojej novej stratégii. Pridaním hybridného modelu do modelového radu Citroën má skvelú alternatívu k špičkovému SUV…

Značka minulosti, hviezda budúcnosti: Objavte revolučný návrat Ebro S700!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@talleresspg5237). Španielsky automobilový priemysel tento rok zažil prekvapivý návrat jednej zo svojich legendárnych značiek, na ktorú už mnohí zabudli: Ebro.…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov