4.2.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: pexels.com/SCREEN POST).
Americký úrad pre bezpečnosť cestnej premávky požiadal spoločnosť Tesla, aby vylepšila všetky vozidlá značky, ktoré sa doteraz predávali v Spojených štátoch. Problémom je veľkosť písmen zobrazených na obrazovke.
„Výstražné svetlá s menšou veľkosťou písma môžu sťažovať čítanie kľúčových bezpečnostných informácií na prístrojovej doske, čím sa zvyšuje riziko nehody.“ – na to sa zameriava oznámenie zverejnené na webovej stránke amerického Národného úradu pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA), ktoré je zamerané na spoločnosť Tesla.
Ako sa presne vypočítava v hlavnej časti dokumentu, prípad sa týka 2 193 869 modelov Model S, Model X, Model 3, Model Y a Cybertruck vyrobených celkovo v rokoch 2012 až 2024.
Veľkosť písma kontroly spoločnosti Tesla
V popise problému sa uvádza, že ide konkrétne o nesprávnu veľkosť písma výstražných kontroliek pre brzdy, parkovací režim a systém ABS. Podľa presných požiadaviek amerických predpisov, ktoré sú stanovené vo federálnej norme pre bezpečnosť motorových vozidiel, by tieto písmená mali byť vysoké minimálne 3,2 mm (1/8 palca). Minimálne 6,4 mm (1/4 palca) pre výstrahu brzdového systému.
2,2 milióna zákazníkov dostane list
Podľa platného postupu je výrobca povinný do piatich dní od prijatia tohto oznámenia poskytnúť úradu návrh listu. Ten bude následne zaslaný všetkým majiteľom vozidiel, na ktoré sa vzťahuje táto servisná kampaň. Samotná opravná kampaň bude v tomto prípade znamenať diaľkovú aktualizáciu softvéru určených vozidiel. Nebude nútiť ich majiteľov navštíviť servisné stredisko výrobcu. Nebyť tohto listu, je pravdepodobné, že drvivá časť majiteľov, na ktorých sa vzťahuje kampaň spoločnosti Tesla, by si problém vôbec nevšimla.
Ide o najväčšiu zvolávaciu kampaň spoločnosti Tesla v histórii a zároveň prvú, ktorá sa týka modelu Cybertruck. Podľa údajov, ktoré zverejnil NHTSA, bol problém zistený počas bežnej kontroly zhody vykonanej 8. januára, po ktorej spoločnosť Tesla iniciovala dobrovoľnú zvolávaciu kampaň. Regulačné orgány tvrdia, že v súvislosti s týmto problémom neboli potvrdené žiadne zranenia ani úmrtia. Prečo bol problém týkajúci sa vozidiel vyrábaných 12 rokov diagnostikovaný až teraz – to nevysvetľuje žiadne oznámenie regulačného orgánu.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
E-lev zareval. Peugeot ako prvá európska spoločnosť ponúka osemročnú záruku
Ústup trhu v Nórsku? Elektrické vozidlá s horšími výsledkami v roku 2023. Zmena je významná
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.