4.2.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CYCLEFANATIX).
Fanúšikovia značky z Milwaukee odpustia veľa, pokiaľ budú nové modely vyzerať pôsobivo. Harley-Davidson je legenda a na uliciach musí zapôsobiť. Nové prírastky na rok 2024 ich určite potešia.
Spoločnosť Harley-Davidson nedávno predstavila nové produkty pre aktuálnu sezónu. Nové motocykle sa predovšetkým veľmi nápadným spôsobom vracajú ku klasike, ale je tu aj skvost pre fanúšikov nového smeru, ktorým sa americký výrobca uberá. Ten prvý sa týka predovšetkým dvoch ikonických modelov: Harley-Davidson Street Glide a Road Glide.
Harley-Davidson Street Glide a Road Glide sa líšia predovšetkým kapotážou
Oba sú plnohodnotné baggery z radu Grand American Touring značky. Jeden aj druhý je bagger, t. j. cruiser pripravený na turistiku, a to aj vďaka inštalácii kapotáže a bočných kufrov. Baggery vypĺňajú medzeru medzi typickými cruisermi a plnohodnotnými tourermi, ako sú napríklad modely Limited a bývalé Electra Glide. Sú veľmi všestranné a nápadné, a preto sú veľmi obľúbené.
Nové modely majú podobný charakter a sú vybavené rovnakými modernizovanými motormi Milwaukee-Eight 117 s objemom 1917 cm3 s lepším chladením, účinnejším nasávacím a výfukovým systémom. Oba majú na palube modernú elektroniku, sú výkonnejšie a ľahšie ako ich predchodcovia, a preto by sa mali lepšie ovládať a dynamickejšie zrýchľovať. Oba vyzerajú veľmi nápadne. Prečo vznikli dva tak podobné motocykle?
Možno to nepochopíte
Ak nie ste fanúšikmi značky Harley-Davidson, možno to nepochopíte, pretože takáto dualita má historický základ. Modely Road Glide a Street Glide sa líšia predovšetkým kapotážou a spôsobom jej montáže. Niektorí zákazníci majú radi tradičnú „batwing“ kapotáž modelu Street Glide používanú od konca 60. rokov minulého storočia, pretože je elegantnejšia a upevňuje sa na prednú vidlicu, čo znamená, že sa otáča spolu s riadidlami.
Iní jazdci na Harleyi dávajú prednosť modernejšiemu vzhľadu mohutnej kapotáže „sharknose“, ktorá sa začala predávať s modelom Road Glide približne o desať rokov neskôr. Na rozdiel od „netopierieho krídla“ je priskrutkovaná k rámu, a preto je nepohyblivá. Teoreticky by to malo motocyklu uľahčiť zatáčanie, ale v skutočnosti ide len o vzhľad.
Road Glide aj Street Glide majú teraz jazdné režimy (Road, Sport, Rain a Custom), trakčnú kontrolu aktivovanú v zákrutách a ABS, multimediálny systém Skyline s 312 mm TFT obrazovkou namiesto analógových ukazovateľov a 200-wattový zosilňovač. Nie každému sa tieto zmeny budú páčiť, ale je to znamenie doby. Na druhej strane by každého mal potešiť zdvih zadného zavesenia zvýšený na 76 mm, pretože to znamená lepšiu ovládateľnosť a pohodlnejšiu jazdu.
Až štyri nové modely z kráľovskej kategórie CVO, medzi nimi po prvýkrát H-D Pan America
Toto sú najdôležitejšie, ale nie jediné novinky Harley-Davidson na rok 2024. Okrem nich spoločnosť ukázala až štyri motocykle z prestížneho radu CVO (Custom Vehicle Operations), ktorý nazýva factory custom. Sú medzi nimi modely s výkonnými motormi Milwuakee-Eight 121: CVO Street Glide, CVO Road Glide, CVO Road Glide ST (športová verzia baggeru s jedným sedadlom, agresívnou pozíciou za riadidlami, hmotnosťou zníženou na 363 kg a najvýkonnejším motorom s výkonom 127 k v histórii značky ), ale predovšetkým model kategórie adventure: CVO Pan America.
Oddelenie Custom Vehicle Operations výrobcu z Milwaukee sa po prvýkrát ujalo nového modelu Pan America, ktorý nie je v štýle Harley, ale podobne ako klasické modely bagger a touring slúži na cestovanie, len iným spôsobom. Harley-Davidson CVO Pan America vyzerá veľmi dravo. Vďaka výraznému laku nebude mať prvýkrát nikto pochybnosti o tom, že má do činenia s Harleyom. Čo sa ešte zmenilo? Tento model je predovšetkým o nápadných a praktických doplnkoch, ktoré sa budú hodiť cestovateľom a dobrodruhom. Také rarity ako poloaktívne výškovo nastaviteľné odpruženie, hliníkové kufre, quikshifter, bezdušové pneumatiky, lúčové kolesá, prídavné osvetlenie. Chrániče proti kameňom sú na tomto modeli súčasťou štandardnej výbavy.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Prečo je stojan na motocykloch na ľavej strane?
Prečo si motocyklisti ťukajú na čelo? Najčastejšie to nie je o vás
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.