Zaujímavosti,

Švédsky výrobca automobilov vyhlásil bankrot. Inovácie nepomohli

5.2.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/VanderWolf Images). Nedávno získali povolenie na predaj prvého modelu nákladného vozidla v Únii. Spoločnosť Volta Truck žiaľ vyhlásila konkurz. Vozidlá Volt unesú každé 16 europaliet...

5.2.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/VanderWolf Images).

Nedávno získali povolenie na predaj prvého modelu nákladného vozidla v Únii. Spoločnosť Volta Truck žiaľ vyhlásila konkurz.

Mali byť neuveriteľne technicky vyspelé a šetrné k životnému prostrediu.
Foto: shutterstock.com/VanderWolf Images

Vozidlá Volt unesú každé 16 europaliet a zdvihnú až 8 600 kg. Mali byť neuveriteľne technicky vyspelé a šetrné k životnému prostrediu. Žiaľ – model Zero sa do ulíc nedostane a spoločnosť Volta Trucks bola nútená projekt ukončiť.

Švédi svoj projekt prvýkrát ukázali v roku 2020. Prišli s myšlienkou, že vytvoria dokonalé nákladné vozidlo na prepravu tovaru v mestách a ich okolí. Mal to byť celosvetový prielom.

Špeciálne vlastnosti nákladného vozidla Volta Zero

Návrh kabíny nákladného vozidla umožňuje vodičovi výhľad vo výške približne 1,8 metra, čím mu uľahčuje vyhodnocovanie podmienok pri jazde v meste. Okrem toho mal vodič sedieť uprostred a zasklenie kabíny znamenalo, že mohol sledovať svoje okolie v okruhu 220 stupňov. Okrem toho ju podporovala súprava kamier umožňujúca 360-stupňové monitorovanie. Výbava vozidla mala obsahovať všetky bezpečnostné systémy a asistenty známe z osobných automobilov.

Volta Zero mala byť postavená prevažne z biologicky rozložiteľných materiálov, ktoré vyvinulo švajčiarske laboratórium v spolupráci s Európskou vesmírnou agentúrou. Poháňaný mal byť samozrejme elektromotormi, čo mu umožnilo prejsť až 200 km s plným zaťažením.

Okrem toho mal vodič sedieť uprostred a zasklenie kabíny znamenalo, že mohol sledovať svoje okolie v okruhu 220 stupňov.
Foto: tlačové materiály Volta

Volta Truck získal európske schválenie pre svoj prvý model

Autori projektu získali dôveru investorov a na vývoj získali 300 miliónov eur. Potenciálni zákazníci sa chystali objednať viac ako 5 000 vozidiel, podľa prvých odhadov. V rakúskom meste Steyr sa už plánoval začiatok sériovej výroby s cieľovým objemom 27 000 vozidiel ročne. Homologovali sme vozidlo ako verziu s dvoma batériovými balíkmi s kapacitou 150 a 225 kWh.

Volta Truck vyhlasuje bankrot

Žiaľ, čím viac sa blížil začiatok výroby, tým viac sa objavovali problémy. Najväčšou ranou pre Švédov bolo vyhlásenie bankrotu dodávateľa batérií Proterra. V osobitnom vyhlásení Volta uviedla, že rozhodnutie tohto dodávateľa „malo významný vplyv na výrobné plány, čím sa znížila predpokladaná výroba vozidiel“. Okrem toho „neistota“ týkajúca sa dodávateľa batérií mala vplyv na ťažkosti pri získavaní finančných prostriedkov od potenciálnych investorov. Inovatívne švédske nákladné vozidlá sa do európskych ulíc nedostanú.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Toyota tak urobila už štvrtý rok po sebe. Okrem toho v roku 2023 prekonala svoj vlastný rekord

Čínska značka dobýva Európu. Na Západe už dobyli konkurenciu


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov