Elektro, Zaujímavosti,

Volkswagen zastavuje výrobu v Emdene. Všetko kvôli problémom s dopytom

5.2.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Kike Fernandez). Volkswagen zastavil výrobu vo svojom závode v Emdene. Ukázalo sa, že dôvodom je nedostatočný dopyt po modeli Passat B8. Zamestnanci závodu Volkswagen v...

5.2.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Kike Fernandez).

Volkswagen zastavil výrobu vo svojom závode v Emdene. Ukázalo sa, že dôvodom je nedostatočný dopyt po modeli Passat B8.

Vozidlo, ktoré vyvinuli najmä inžinieri Škody, sa bude vyrábať spolu s novým modelom Superb, ktorý sa v slovenskom závode montuje už od decembra.
Foto: shutterstock.com/Kike Fernandez

Zamestnanci závodu Volkswagen v Emdene (severozápadné Nemecko, spolková krajina Dolné Sasko) začali február nútenou dovolenkou. Podľa redakcie nemeckého portálu Automobilwoche je dôvodom tohto rozhodnutia najmä nízky dopyt po tam vyrábanom modeli Passat B8, ktorého posledné kusy mali zísť z výrobných liniek koncom marca. Jeho nástupca, model B9, sa už nebude montovať v Nemecku, ale v Bratislave. Vozidlo, ktoré vyvinuli najmä inžinieri Škody, sa bude vyrábať spolu s novým modelom Superb, ktorý sa v slovenskom závode montuje už od decembra.

Volkswagen zastavuje výrobu. Nejde len o Passat. Dokonca ani o elektromobily nie je záujem

Po rozhodnutí presunúť výrobu nového Passatu na Slovensko sa mal závod v Emdene stať jediným z centier, kde sa budú vyrábať najmä elektromobily. V súčasnosti sa v závode okrem modelov ID.4, ako aj ID.7, ktorého montáž sa začala v auguste minulého roka, montuje aj Arteon (jeho trhová kariéra sa má skončiť koncom tohto roka). Zaujímavé je, že podobne ako Passat B8, ktorý sa sťahuje z trhu, ani ID.7 sa neteší mimoriadnej obľube. Dopyt po ňom je nižší, ako sa pôvodne očakávalo, čo ovplyvnilo aj dočasné pozastavenie jeho výroby.

Nízky dopyt po elektromobiloch

Za zmienku stojí, že Volkswagen sa s problémom nízkeho dopytu po elektromobiloch stretáva už dlhší čas. Ešte v novembri 2023 bolo oznámené, že výroba bude obmedzená nielen v spomínanom Emdene, ale aj v závode v Zwickau. Spočiatku sa stagnácia vysvetľovala nedostatkom vhodných strojov, ale v decembri sa priznalo, že problémom je aj nízky záujem zákazníkov o elektromobily. Okrem modelov Cupra Born a Audi Q4 e-tron sa v závode vyrábajú aj modely ID.3, ID.4 a ID5.

Spočiatku sa stagnácia vysvetľovala nedostatkom vhodných strojov, ale v decembri sa priznalo, že problémom je aj nízky záujem zákazníkov o elektromobily.
Foto: pexels.com/Karen Radley Volkswagen

Volkswagen zastavuje výrobu v Emdene. Ťažká situácia pre zamestnancov

Umelá podpora elektromobilov a tlak európskych politikov vedú k pomalej degenerácii automobilového priemyslu na starom kontinente. Európu už zaplavujú autá z Číny (čo by malo byť varovným signálom pre poslancov Európskeho parlamentu) a absencia rozumnej alternatívy zo strany našich domácich výrobcov vedie k zatváraniu závodov a hromadnému prepúšťaniu. U Volkswagenu prinútil nízky dopyt po elektromobiloch vedenie tovární v Drážďanoch a Zwickau zrušiť pracovné miesta a obmedziť prijímanie dočasných pracovníkov. V prípade druhého menovaného závodu bolo v decembri rozhodnuté nepredĺžiť zmluvy viac ako 700 zamestnancom. V budúcnosti je pravdepodobné ďalšie znižovanie počtu zamestnancov.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Číňan Číňanovi nedodá počítač. Nová kríza na trhu s high-tech automobilmi

Čínska značka dobýva Európu. Na Západe už dobyli konkurenciu


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Odhaľte skryté tajomstvá vášho auta: Ako rýchlo opraviť nepríjemné zvuky!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BudgetMechanicHawaii). Dnes vám prezradím, ako rýchlo a efektívne opraviť neobvyklé zvuky, ktoré vaše auto vydáva. Je to dôležité nielen pre…

Pravda o elektromobiloch: Odhaľujeme mýtus o vyšších nákladoch na opravy!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV). Elektromobily získavajú na popularite, no ich rozmach zároveň prináša množstvo otázok ohľadne nákladov na opravy a typov poškodenia pri…

Predajný fenomén: Dacia Sandero mieri na trón najpredávanejšieho auta 2024 – a nič ju nezastaví!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ByteBuzzInovations). Dacia Sandero si opäť upevnila svoje miesto na vrchole predajných rebríčkov nových áut v Európe a smeruje k tomu,…

SUV budúcnosti je tu: Zoznámte sa s novým Hyundai Ioniq 9 – výkonom šokuje, dizajnom očarí!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@kbb). Najväčšie elektrické SUV od kórejského výrobcu Hyundai oficiálne vstupuje na scénu – a hneď s impozantnou batériou a výkonom…

Prečo automobilky investujú miliardy do polovodičových batérií? Zistite, čo prinesú vám!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@beyonddiscoveryofficial). V poslednej dobe výrobcovia automobilov čoraz častejšie prechádzajú na polovodičové batérie pre svoje elektromobily. Pozrime sa na to, z…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov