5.2.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Kike Fernandez).
Volkswagen zastavil výrobu vo svojom závode v Emdene. Ukázalo sa, že dôvodom je nedostatočný dopyt po modeli Passat B8.
Zamestnanci závodu Volkswagen v Emdene (severozápadné Nemecko, spolková krajina Dolné Sasko) začali február nútenou dovolenkou. Podľa redakcie nemeckého portálu Automobilwoche je dôvodom tohto rozhodnutia najmä nízky dopyt po tam vyrábanom modeli Passat B8, ktorého posledné kusy mali zísť z výrobných liniek koncom marca. Jeho nástupca, model B9, sa už nebude montovať v Nemecku, ale v Bratislave. Vozidlo, ktoré vyvinuli najmä inžinieri Škody, sa bude vyrábať spolu s novým modelom Superb, ktorý sa v slovenskom závode montuje už od decembra.
Volkswagen zastavuje výrobu. Nejde len o Passat. Dokonca ani o elektromobily nie je záujem
Po rozhodnutí presunúť výrobu nového Passatu na Slovensko sa mal závod v Emdene stať jediným z centier, kde sa budú vyrábať najmä elektromobily. V súčasnosti sa v závode okrem modelov ID.4, ako aj ID.7, ktorého montáž sa začala v auguste minulého roka, montuje aj Arteon (jeho trhová kariéra sa má skončiť koncom tohto roka). Zaujímavé je, že podobne ako Passat B8, ktorý sa sťahuje z trhu, ani ID.7 sa neteší mimoriadnej obľube. Dopyt po ňom je nižší, ako sa pôvodne očakávalo, čo ovplyvnilo aj dočasné pozastavenie jeho výroby.
Nízky dopyt po elektromobiloch
Za zmienku stojí, že Volkswagen sa s problémom nízkeho dopytu po elektromobiloch stretáva už dlhší čas. Ešte v novembri 2023 bolo oznámené, že výroba bude obmedzená nielen v spomínanom Emdene, ale aj v závode v Zwickau. Spočiatku sa stagnácia vysvetľovala nedostatkom vhodných strojov, ale v decembri sa priznalo, že problémom je aj nízky záujem zákazníkov o elektromobily. Okrem modelov Cupra Born a Audi Q4 e-tron sa v závode vyrábajú aj modely ID.3, ID.4 a ID5.
Volkswagen zastavuje výrobu v Emdene. Ťažká situácia pre zamestnancov
Umelá podpora elektromobilov a tlak európskych politikov vedú k pomalej degenerácii automobilového priemyslu na starom kontinente. Európu už zaplavujú autá z Číny (čo by malo byť varovným signálom pre poslancov Európskeho parlamentu) a absencia rozumnej alternatívy zo strany našich domácich výrobcov vedie k zatváraniu závodov a hromadnému prepúšťaniu. U Volkswagenu prinútil nízky dopyt po elektromobiloch vedenie tovární v Drážďanoch a Zwickau zrušiť pracovné miesta a obmedziť prijímanie dočasných pracovníkov. V prípade druhého menovaného závodu bolo v decembri rozhodnuté nepredĺžiť zmluvy viac ako 700 zamestnancom. V budúcnosti je pravdepodobné ďalšie znižovanie počtu zamestnancov.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Číňan Číňanovi nedodá počítač. Nová kríza na trhu s high-tech automobilmi
Čínska značka dobýva Európu. Na Západe už dobyli konkurenciu
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.