7.2.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@FiatChryslerAutomobiles).
Menej elektrických Fiatov a ešte menej luxusných vozidiel Maserati. Ukázalo sa, že o nové talianske autá nie je dostatok záujemcov, aby sa výroba automobilov udržala v dvojzmennej prevádzke. Taliani hrozia, že to nie je koniec a že výroba by sa mohla úplne zastaviť.
Spomalenie prevádzky. Tento výraz používajú Taliani pre svoj slávny závod Mirafiori v Turíne. Vyrábajú sa tam elektrické vozidlá Fiat 500 a rôzne modely talianskej prémiovej značky Maserati. V najbližších týždňoch sa ich bude vyrábať menej. Všetko kvôli poklesu objednávok na nové autá talianskych značiek skupiny Stellantis.
Ako bude vyzerať spomalenie prevádzky závodu?
Podľa agentúry Reuters spoločnosť predĺži plánované odstávky výroby. Viac ako 2 200 zamestnancov pôjde na predĺženú dovolenku (od prvej polovice februára do začiatku marca 2024). Každý týždeň odíde na dovolenku približne 300 – 350 ľudí z približne 1 200 zamestnancov, ktorí sa podieľajú na výrobe Fiatu 500, a ďalších 1 000 ľudí zodpovedných za výrobu vozidiel Maserati. Práca na jednotlivých výrobných linkách tak bude pozastavená až do konca marca 2024. Namiesto dvoch zmien bude pracovať len jedna. To však nie je koniec príbehu.
Koniec výroby? Je to možné
Taliani dokonca avizujú úplné odstavenie závodu Mirafiori. O takomto scenári sa uvažuje, ak bude dopyt naďalej klesať. Nie je prekvapujúce, že vedenie sa výrobe vyhýba, ako sa len dá, aby zvýšilo zásoby spoločnosti. Skladovanie hotových vozidiel tiež stojí peniaze.
Nie je ťažké uhádnuť, že pri nepopulárnych rozhodnutiach treba hľadať vinníkov. Predstavitelia spoločnosti Stellantis ukazujú prstom na talianske orgány. Dokonca aj samotný Carlos Tavares (šéf medzinárodnej skupiny Stellantis) sa vyjadril a netajil svoje sklamanie zo súčasnej politiky stimulov na nákup nových vozidiel. Nechýbali ani obvinenia z lakomstva zo strany súčasnej administratívy. Súčasný a pomerne rýchlo ukončený program šrotovného pre najstaršie vozidlá (fond poskytnutý na celý rok bol vyčerpaný po dvoch týždňoch) zjavne výrobcom nestačí.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Ústup trhu v Nórsku? Elektrické vozidlá s horšími výsledkami v roku 2023. Zmena je významná
Čínska značka dobýva Európu. Na Západe už dobyli konkurenciu
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.