Elektro, Zaujímavosti,

Talianske utrpenie. Fiat spomaľuje prevádzku v slávnom závode Mirafiori. Dôvod je známy

7.2.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@FiatChryslerAutomobiles). Menej elektrických Fiatov a ešte menej luxusných vozidiel Maserati. Ukázalo sa, že o nové talianske autá nie je dostatok záujemcov, aby sa výroba automobilov...

7.2.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@FiatChryslerAutomobiles).

Menej elektrických Fiatov a ešte menej luxusných vozidiel Maserati. Ukázalo sa, že o nové talianske autá nie je dostatok záujemcov, aby sa výroba automobilov udržala v dvojzmennej prevádzke. Taliani hrozia, že to nie je koniec a že výroba by sa mohla úplne zastaviť.

Ukázalo sa, že o nové talianske autá nie je dostatok záujemcov, aby sa výroba automobilov udržala v dvojzmennej prevádzke.
Foto: youtube.com/@FiatChryslerAutomobiles

Spomalenie prevádzky. Tento výraz používajú Taliani pre svoj slávny závod Mirafiori v Turíne. Vyrábajú sa tam elektrické vozidlá Fiat 500 a rôzne modely talianskej prémiovej značky Maserati. V najbližších týždňoch sa ich bude vyrábať menej. Všetko kvôli poklesu objednávok na nové autá talianskych značiek skupiny Stellantis.

Ako bude vyzerať spomalenie prevádzky závodu?

Podľa agentúry Reuters spoločnosť predĺži plánované odstávky výroby. Viac ako 2 200 zamestnancov pôjde na predĺženú dovolenku (od prvej polovice februára do začiatku marca 2024). Každý týždeň odíde na dovolenku približne 300 – 350 ľudí z približne 1 200 zamestnancov, ktorí sa podieľajú na výrobe Fiatu 500, a ďalších 1 000 ľudí zodpovedných za výrobu vozidiel Maserati. Práca na jednotlivých výrobných linkách tak bude pozastavená až do konca marca 2024. Namiesto dvoch zmien bude pracovať len jedna. To však nie je koniec príbehu.

Koniec výroby? Je to možné

Taliani dokonca avizujú úplné odstavenie závodu Mirafiori. O takomto scenári sa uvažuje, ak bude dopyt naďalej klesať. Nie je prekvapujúce, že vedenie sa výrobe vyhýba, ako sa len dá, aby zvýšilo zásoby spoločnosti. Skladovanie hotových vozidiel tiež stojí peniaze.

Taliani dokonca avizujú úplné odstavenie závodu Mirafiori.

Nie je ťažké uhádnuť, že pri nepopulárnych rozhodnutiach treba hľadať vinníkov. Predstavitelia spoločnosti Stellantis ukazujú prstom na talianske orgány. Dokonca aj samotný Carlos Tavares (šéf medzinárodnej skupiny Stellantis) sa vyjadril a netajil svoje sklamanie zo súčasnej politiky stimulov na nákup nových vozidiel. Nechýbali ani obvinenia z lakomstva zo strany súčasnej administratívy. Súčasný a pomerne rýchlo ukončený program šrotovného pre najstaršie vozidlá (fond poskytnutý na celý rok bol vyčerpaný po dvoch týždňoch) zjavne výrobcom nestačí.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Ústup trhu v Nórsku? Elektrické vozidlá s horšími výsledkami v roku 2023. Zmena je významná

Čínska značka dobýva Európu. Na Západe už dobyli konkurenciu


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Odhaľte skryté tajomstvá vášho auta: Ako rýchlo opraviť nepríjemné zvuky!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BudgetMechanicHawaii). Dnes vám prezradím, ako rýchlo a efektívne opraviť neobvyklé zvuky, ktoré vaše auto vydáva. Je to dôležité nielen pre…

Pravda o elektromobiloch: Odhaľujeme mýtus o vyšších nákladoch na opravy!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV). Elektromobily získavajú na popularite, no ich rozmach zároveň prináša množstvo otázok ohľadne nákladov na opravy a typov poškodenia pri…

Predajný fenomén: Dacia Sandero mieri na trón najpredávanejšieho auta 2024 – a nič ju nezastaví!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ByteBuzzInovations). Dacia Sandero si opäť upevnila svoje miesto na vrchole predajných rebríčkov nových áut v Európe a smeruje k tomu,…

SUV budúcnosti je tu: Zoznámte sa s novým Hyundai Ioniq 9 – výkonom šokuje, dizajnom očarí!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@kbb). Najväčšie elektrické SUV od kórejského výrobcu Hyundai oficiálne vstupuje na scénu – a hneď s impozantnou batériou a výkonom…

Prečo automobilky investujú miliardy do polovodičových batérií? Zistite, čo prinesú vám!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@beyonddiscoveryofficial). V poslednej dobe výrobcovia automobilov čoraz častejšie prechádzajú na polovodičové batérie pre svoje elektromobily. Pozrime sa na to, z…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov