8.2.2024 Redakcia Auto trendy (youtube.com/@TheAutoReviews-).
Internetom sa šíri šum o blížiacom sa uvedení nového Fiatu Panda a dostávame čoraz viac informácií. Niektoré z nich znejú dostatočne dôveryhodne na to, aby stáli za pozornosť.
Nový Fiat Panda by sa mal začať predávať už budúci rok a bol by v ponuke popri aktuálne vyrábanej, veľmi historickej, ale stále sympatickej Pande. Hovorí sa, že Fiat sa rozhodne propagovať nový model ako „Nová Panda“, aby zdôraznil skok, ktorý nová verzia obľúbeného vozidla urobí, ako aj väčšie rozmery. Okolo Pandy je opäť väčší rozruch, pretože na internete sa objavila grafika založená na žiadosti na patentovom úrade, ktorú si môžete pozrieť nižšie. Majte však na pamäti, že zatiaľ ide len o hru a nie o oficiálny projekt.
Nový Fiat Panda – čo už vieme?
Nový Fiat Panda bude výzvou pre trh s lacnými elektromobilmi, ktoré budú v Európe predávať nielen nám dobre známi výrobcovia (napr. Dacia Spring alebo tento týždeň predstavený malý Hyundai), ale aj celý rad automobilov čínskych výrobcov, ktorých príval môžeme očakávať v blízkej budúcnosti. Hoci samotný Fiat je stále veľmi záhadný, „zdroje blízke značke“ už majú niekoľko dôvodných podozrení.
Špekuluje sa, že Panda bude dvojčaťom nového Citroenu e-C3. Citroen s cenovkou priblizne 25tis.€ je v súčasnosti jedným z najlacnejších elektromobilov na trhu a môže sa pochváliť aj celkom slušným výkonom. Batéria s kapacitou 44 kWh poskytuje podľa WLTP dojazd 320 km. Dôležité je, že na rozdiel od súčasnej generácie modelu Dacia Spring (aktualizácia príde čoskoro) má e-C3 slušný výkon. Elektromotor s výkonom 113 koní zrýchli drobca na 100 km/h za 11 sekúnd a dosahuje maximálnu rýchlosť 135 km/h. Pre typické mestské vozidlo sú tieto hodnoty dostatočné.
Aký veľký môže byť nový Fiat Panda?
Stellantis Group vyvinie pre toto vozidlo modernú platformu. Sesterský Citroen C3 meria na dĺžku 4015 mm, na šírku 1755 mm, na výšku 1567 mm a rázvor je 2540 mm. Svetlá výška 163 mm je ako u kompaktného SUV, interiér je určený pre 5 osôb, výbava počíta s niekoľkými zaujímavými položkami a batožinový priestor pojme 310 litrov nákladu. V neustále osviežovanej ponuke značky Fiat by Panda zaujala miesto pod väčším a výkonnejším modelom 600e.
Slovenských vodičov pravdepodobne zaujíma ešte jedna vec. Ako je to so spaľovacími motormi?
To je zaujímavá otázka. Platforma koncernu Stellantis umožňuje maximálnu pripravenosť a prispôsobenie nielen na inštaláciu elektrického pohonu, ale aj spaľovacích jednotiek. Na Slovensku je toho najlepším príkladom, samozrejme, Jeep Avenger, ktorý sa vyrába u susedov. Možno si ho objednať aj s motorom 1,2 PureTech s výkonom 100 k. V klasickom vyhotovení s manuálnou prevodovkou alebo ako 48V soft hybrid s automatickou prevodovkou. Ostatné koncernové batoľatá sú zostavené z rovnakých blokov. Je teda možné, že na vybraných trhoch sa pod kapotu Pandy dostane aj benzínová 1,2, a to by nás všetkých potešilo. Cenovka nového Fiatu Panda by sa začala od oveľa nižšieho stropu.
Toľko fám, špekulácií a správ. Na oficiálne informácie vraj nebudeme musieť čakať príliš dlho. Pande a Fiatu ako celku držíme palce. Talianska značka v poslednom čase na starom kontinente chytila dych, ale bolo by fajn, keby sa ešte dokázala vrátiť do formy. Fiaty sú stále v srdciach mnohých slovenských vodičov, ktorí na týchto autách vyrastali a majú na ne množstvo pekných spomienok.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Nie náhlej elektrifikácii. Toyota pripravuje nové spaľovacie motory
Modernizovaná Škoda Octavia štvrtej generácie je už za rohom. Stretneme sa s ňou na Valentína
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.