17.2.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@carwow).
Nová finančná správa spoločnosti Nissan sa výrazne podpísala na nálade okolo japonskej značky. Straty na čínskom trhu ovplyvňujú finančné zdravie spoločnosti ako celku.
Čína je v súčasnosti najväčším automobilovým trhom na svete. Nie je prekvapením, že boj o vplyv je tu mimoriadne tvrdý a výrobcovia, ktorí doteraz dominovali, sa s určitými obavami pozerajú na expanziu miestnych značiek. Dokonalým vyvrcholením situácie je, samozrejme, BYD, ktorý zosadil z trónu Volkswagen a stal sa najväčšou automobilovou spoločnosťou v Číne.
Lacné elektromobily si získali srdcia obyvateľov ríše stredu, ale to v žiadnom prípade neznamená, že sa značky z Európy alebo iných ázijských krajín rozhodli vyvesiť bielu vlajku. Konkurencia je však čoraz lepšia a nastavuje latku čoraz vyššie. Nissan sa o tom presvedčil na vlastnej koži.
Japonský trh považoval čínsky trh za prioritu a najdôležitejšiu sféru vplyvu. Cenová vojna a prirodzená tendencia ľudí vyberať si domáce výrobky však znamenali, že zisky spoločnosti Nissan v Číne boli vážne otrasené. To sa odrazilo vo finančnej správe za posledné mesiace roku 2023.
Tretí štvrťrok finančného roka spoločnosti Nissan (ktorý sa začína 1. apríla príslušného roka) sa skončil s prevádzkovým ziskom 948 miliónov USD, čo je približne o 20 % menej, ako očakávali analytici. Revidovaná bola aj prognóza predaja, pričom Japonci predpokladajú celkový predaj automobilov v prebiehajúcom fiškálnom roku na úrovni 3,55 mil. kusov. Ide o pokles o 150 000 automobilov.
Očakáva sa, že hlavným dôvodom slabších výsledkov je nižší ako očakávaný predaj automobilov Nissan práve v Číne. Za posledných deväť mesiacov minulého roka, t. j. od 1. apríla do 31. decembra 2023. Nissan predal takmer o štvrtinu menej automobilov, pričom priemerné čisté tržby na jedno vozidlo klesli o 8 %.
Trhy na túto neuspokojivú finančnú správu reagovali okamžite. Po jej oznámení hodnota Nissanu na tokijskej burze klesla o 11,6 %. Takýto prudký jednorazový pokles akcie výrobcu nezaznamenali už 20 rokov, hoci to neznamená, že ich cena dosiahla bezprecedentné minimum.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Etiópia zakazuje dovoz automobilov so spaľovacími motormi. Ekológia je druhotným dôvodom
Talianske utrpenie. Fiat spomaľuje prevádzku v slávnom závode Mirafiori. Dôvod je známy
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.