23.2.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DPCcars).
Zdá sa, že spojenie je jednoduché – Ford F-150 Lightning Switchgear je akýsi Raptor na elektrinu. Ale nie celkom, pretože hovoríme o predvádzacom vozidle, miestami výkonnejšom ako špičkový spaľovací model. Jedno je isté – Ford má rád bláznivé konštrukcie.
Ford F-150 je takmer synonymom automobilov z USA. Je rovnako americký ako grilovanie pred futbalovým zápasom (mimochodom, na zadnej časti pick-upu). Jeho elektrická verzia sa na jednej strane javila ako útok na posvätnosť, na druhej strane nie je prekvapením, že ide o najpopulárnejší elektrický pick-up na (nie veľmi veľkom) trhu. Neprekvapuje ani to, že sa Ford rozhodol s týmto autom trochu pohrať a vytvoriť extrémnu verziu.
Koniec koncov, americká značka je takýmito projektmi známa. V Európe sme už mali niekoľko generácií Supervanov, z ktorých posledná bola elektrická. Prirodzeným ďalším krokom bolo vytvorenie elektrického Raptora, modelu F-150 Lightning Switchgear. Ten je výsledkom spolupráce divízie Ford Performance a spoločnosti RTR Vehicles.
Switchgear má takmer všetko navyše
Ako môžete ľahko uhádnuť, Switchgear má takmer všetko navyše. V porovnaní so štandardným modelom F-150 Lightning je tu dlhší rázvor, čo zlepšuje stabilitu v teréne. Je tu, samozrejme, väčšia svetlá výška a zdvih pruženia a kolesá sú obuté do 37-palcových pneumatík MT. Karoséria bola vyrobená z uhlíkových vlákien a na prvý pohľad vidno prepracované nárazníky zlepšujúce nájazdové a výjazdové uhly.
Jedným z najdôležitejších komponentov je samozrejme odpruženie, od ktorého sa tu očakáva dobrý výkon v teréne aj na asfalte. Pick-up má vpredu nezávislé dvojramenné nastavenie a vzadu nezávislé viacprvkové nastavenie, ktoré využíva vinuté tlmiče, stabilizátor a vlastné vahadlá. Switchgear používa tlmiče Fox s vnútorným obtokom s priemerom 3 palce.
Jedinečný je aj interiér, v ktorom sa nachádza nielen dlhá páka ručnej brzdy, ale aj päť vysokovýkonných vedrových sedadiel Recaro (tri vzadu namiesto lavice) so šesťbodovými bezpečnostnými pásmi Schroth Racing. Pri predvádzacích jazdách môže Ford absolvovať celé trasy.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Toto má byť najrýchlejšie auto na svete. V roku 2024 sa pokúsi prekonať rýchlostný rekord.
Nové Bugatti uvidíme už tento rok. Zvesti o motore sú zatiaľ absurdné
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.