Suv/Crossover, Zaujímavosti,

Kampaň nič nezmenila. Veľké SUV sa predávajú čoraz lepšie

23.2.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Thansis1997). V roku 2024 budú vozidlá SUV predstavovať až 51 % celého európskeho automobilového trhu. Najväčší skok však zaznamenal predaj najväčších modelov, ktoré boli nedávno...

23.2.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Thansis1997).

V roku 2024 budú vozidlá SUV predstavovať až 51 % celého európskeho automobilového trhu. Najväčší skok však zaznamenal predaj najväčších modelov, ktoré boli nedávno cenzurované.

SUV
Veľké SUV sa predávajú čoraz lepšie.
Foto: youtube.com/@Thansis1997

Pravdepodobne žiadny iný typ vozidla nevzbudzuje toľko vzrušenia ako SUV a crossovery. Tieto typy karosérií si získali gigantickú popularitu len za niekoľko rokov na prelome 21. storočia a dokázali si ju udržať naozaj dlho.

Hoci sa okolo nich v posledných mesiacoch nahromadilo veľa kontroverzií – predovšetkým pokiaľ ide o mestský priestor – stĺpce predajov akoby neodrážali tieto nálady. Naopak, práve padol ďalší impozantný rekord.

Podľa strediska Dataforce, ktoré analyzuje automobilový trh, tvorili vozidlá SUV väčšinu automobilov zakúpených v Európe. Predalo sa ich až 6,63 milióna kusov, čo predstavuje nárast o 19 % oproti roku 2022. Celkovo tvorili vozidlá SUV až 51 % celého automobilového trhu na starom kontinente.

Ak sa zaoberáme presným rozdelením na konkrétne segmenty, musíme rozdeliť samotnú kategóriu SUV. Aj v tomto prípade však máme do činenia s dominanciou. Podľa štatistík Dataforce sa na vrchole rebríčka nachádzajú samotné modely zachytávajúce „malé SUV“ (2,159 mil. kusov) a „kompaktné SUV“ (1,904 mil. kusov).

Európania chcú veľké SUV. Ukončia to regulačné zmeny a rozhodnutia miest?

V roku 2023 rástla sila každého segmentu, ale žiadny z nich sa ani len nepriblížil výsledkom vozidiel SUV. Najhoršie výsledky dosiahli miniauty, teda segment A. Rast len o 3,1 % a takmer 700 000 predaných kusov je priemerný výsledok. Situácia v segmente B nie je o nič lepšia. Áno, je to tretia najobľúbenejšia skupina automobilov, ale rast predaja je tiež skromný (1,73 milióna kusov; +6,4 %).

SUV
Podľa štatistík Dataforce sa na vrchole rebríčka nachádzajú modely „malé SUV“ a „kompaktné SUV“. Foto: youtube.com/@Thansis1997

Najväčšou zmenou je však nárast popularity týchto z hľadiska veľkosti najväčších modelov:

  • Prémiové stredne veľké SUV – 844 000 kusov; +31 percent.
  • Prémiové kompaktné SUV – 721 000 kusov; +27 percent.
  • Stredné a veľké SUV – 668 tisíc kusov; +25 percent.

Tieto údaje boli zverejnené v čase, keď Paríž odhlasoval trojnásobné zvýšenie parkovného pre autá s pohotovostnou hmotnosťou nad 1 600 kg (2 000 kg pre elektromobily). Aj iné mestá sa začínajú pozerať s nevôľou na obrovské modely, ktoré sú svojimi rozmermi prenesené zo Severnej Ameriky a nie sú prispôsobené úzkym uliciam európskych miest. Spotrebiteľom to však zatiaľ príliš neprekáža.

Budú mať nariadenia, ako sú tie v Paríži, nejaký vplyv na predaj väčších modelov? To sa oplatí sledovať na trhu. V roku 2023 sa síce čoraz hlasnejšie ozývali hlasy o skutočnom vplyve SUV na komfort v metropolách, ale trend bol presne opačný.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Áno, prichádza ďalšie SUV od spoločnosti Renault. Symbioz má otvoriť novú éru značky

Zákaz vozidiel SUV v Európe? To je nápad Európskej únie


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov