23.2.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: https://www.skoda-auto.sk/news).
Zaujíma vás, ktoré autá schopné odviezť rodinu sú najúspornejšie? Na túto otázku existuje viacero odpovedí, ale oplatí sa prečítať si každú štúdiu na túto tému. Ako sa ukazuje, benzínové autá môžu konkurovať dieselom.
Existuje mnoho spôsobov, ako určiť spotrebu paliva. Katalógové hodnoty, určené na základe medzinárodných noriem, sú navzájom porovnateľné, ale zvyčajne nám nepovedia, koľko auto skutočne denne spáli. Je možné spoľahnúť sa na údaje vodičov. To poskytuje údaje z reálneho života, ktoré však nemusia byť porovnateľné. Alebo sa môžete spoľahnúť na nezávislý výskum vykonaný podľa vlastného algoritmu. To je prípad rebríčka „Aké auto?“.
Tu sú ojazdené vozidlá označované ako rodinné autá, prevažne kompakty, ktoré v britských testoch zažiarili s najnižším spaľovaním:
- Škoda Octavia (2019 a novšie) 2.0 TDI 115 – priemerná spotreba: 4,06 l/100 km;
- Opel Astra (2015-2021) 1,6 CDTi 110 Ecoflex – priemerná spotreba: 4,18 l/100 km;
- Seat Leon (2013-2020) 1.6 TDI 110 Ecomotive – priemerná spotreba: 4,20 l/100 km;
- Hyundai Ioniq (2017-2022) 1.6 Plug-in – priemerné spaľovanie: 4,54 l/100 km;
- Volkswagen Golf (2013-2020) 1.0 TSI – priemerné spaľovanie: 4,73 l/100 km;
- Infiniti Q30 (2016-2019) 1.5d – priemerné spaľovanie: 4,78 l/100 km;
- Fiat Tipo (od r. 2016) 1.6 Multijet 120 – priemerné spaľovanie: 4,79 l/100 km;
- Kia Rio (2017-2022) 1.0 T-GDi 48V iMT – priemerné spaľovanie: 4,81 l/100 km;
- Škoda Superb (2015-2023) 2.0 TDI – priemerné spaľovanie: 4,88 l/100 km;
- Audi A3 (2013-2020) 2.0 TDI – priemerná spotreba: 4,97 l/100 km.
Prevládajú dieselové motory
Ako vidieť z uvedeného zoznamu, prevládajú dieselové motory. Na vrchol sa však prebojovali dva modely automobilov, Kia Rio a Volkswagen Golf, ktoré sú vybavené benzínovými agregátmi. Ako sa ukazuje, v správne vyladených vozidlách môžu byť veľmi úsporné.
Za zmienku stojí aj model Ioniq s plug-in hybridnou jednotkou. Zdá sa, že britské pozorovania potvrdzujú európsku štúdiu spred niekoľkých rokov, ktorá dospela k záveru, že reálne spaľovanie plug-in hybridov môže byť oveľa vyššie ako katalógové údaje. Všetko v dôsledku nedostatočne častého nabíjania vozidiel ich používateľmi. V uvedenom porovnaní bol rozdiel v spotrebe medzi Ioniqom a podobne veľkým Golfom s konvenčným benzínovým motorom malý – 0,2 l/100 km v prospech kórejského hybridu.
Test tiež ukázal, že dieselový motor s väčším objemom nemusí mať nevyhnutne väčšiu spotrebu paliva ako menší agregát.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Je možné systém štart-stop vypnúť natrvalo?
Za to, že sa blížite k semaforom so zošliapnutou spojkou, vás nepotrestá policajt, ale mechanik.
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.