26.2.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CNN).
Podľa denníka Financial Times USA zastavili dovoz tisícov luxusných automobilov skupiny Volkswagen. V dôsledku toho uviazlo v amerických colných zónach približne 1 000 vozidiel Bentley, Porsche a Audi. USA tvrdia, že autá obsahovali komponenty vyrobené v čínskych továrňach, v ktorých sa využívala nútená práca.
Volkswagen sa zrejme stal novou obeťou hospodárskej vojny medzi Washingtonom a Pekingom. USA zablokovali približne 1 000 automobilov z colných skladov, pričom tvrdia, že pri ich výrobe boli použité nelegálne súčiastky. Čínsky subdodávateľ Volkswagenu bol obvinený z použitia komponentov vyrobených v moduloch v rozpore s ľudskými právami. USA zasa od roku 2021 zakázali dovoz výrobkov vyrobených s použitím nútenej práce a tovar vyrobený v určitých regiónoch Číny sa v USA za takýto tovar všeobecne považuje.
Volkswagen bojuje za dobré meno a blokované autá
V polovici januára Volkswagen odhalil, že niektoré jeho luxusné vozidlá určené pre Severnú Ameriku obsahovali súčiastky, ktoré neboli v súlade s colnými predpismi USA. Koncern vtedy tvrdil, že problematické komponenty nakúpil dodávateľ mimo hlavného dodávateľského reťazca VW.
Spoločnosť zákazníkom oznámila, že problém sa týkal „malého elektronického komponentu“ v riadiacej jednotke, ktorý bude vymenený. Podrobnosti o pôvode súčiastky však neboli zverejnené, okrem toho, že pochádzala z továrne v západnej Číne, ktorú USA obviňujú z využívania nútenej práce. Volkswagen však získal súhlas amerických colných orgánov na objednanie a výmenu nelegálnych elektronických modulov.
Výmena nepovolených dielov sa už začala, ale podľa prognóz by úplné odstránenie problému mohlo trvať až do budúceho mesiaca. V prípade niektorých modelov je výmena modulov pomerne jednoduchý proces a, čo je dôležité, nevyžaduje si demontáž vozidla, čo však nie je pravidlom, oprava zložitejších modelov však môže trvať niekoľko hodín, čo ovplyvňuje čakacie doby zákazníkov.
Vyhlásenie spoločnosti Volkswagen
Nemecká spoločnosť vydala vyhlásenie, v ktorom uvádza, že „berie veľmi vážne obvinenia z porušovania ľudských práv v rámci spoločnosti aj v dodávateľskom reťazci“ vrátane „akýchkoľvek obvinení z nútenej práce“.
Denník Financial Times vysvetľuje, že otázky nútenej práce v čínskom dodávateľskom reťazci sú obzvlášť citlivé pre spoločnosť Volkswagen, ktorá čelí rastúcemu tlaku zo strany organizácií na ochranu ľudských práv a investorov v súvislosti s podnikom v hlavnom meste Sin-ťiang, ktorého je aj spolumajiteľom.
Volkswagen tiež uviedol, že v nadchádzajúcom týždni bude so svojím čínskym partnerom v spoločnom podniku SAIC diskutovať o „budúcom smerovaní podnikania“ v regióne Sin-ťiang. V tejto súvislosti sa tam majú riešiť obvinenia, ktoré sa objavili v nemeckých médiách. Čínske orgány doteraz vysvetľovali praktiky v regióne ako programy na podporu zamestnanosti. Na druhej strane, bunka OSN pre ľudské práva uviedla, že konanie Číny môže predstavovať „zločin proti ľudskosti“.
Analytici poukazujú na to, že v tejto situácii Volkswagen pravdepodobne obetuje zdiskreditovanú čínsku spoločnosť výmenou za dobré vzťahy s USA, ktoré stupňujú svoju hospodársku vojnu vedenú proti Ríši stredu.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Zákaz vozidiel SUV v Európe? To je nápad Európskej únie
Etiópia zakazuje dovoz automobilov so spaľovacími motormi. Ekológia je druhotným dôvodom
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.