Novinky, Zaujímavosti,

Budú lacnejšie autá. Nedávno to popierali, ale zmenili názor

29.2.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CNBCtelevision). Ešte v januári 2024 Carlos Tavares tvrdil, že sa snaží „vyhnúť pretekom s cenami ku dnu“. Zdá sa, že zákulisné správy tomu protirečia, hoci...

29.2.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CNBCtelevision).

Ešte v januári 2024 Carlos Tavares tvrdil, že sa snaží „vyhnúť pretekom s cenami ku dnu“. Zdá sa, že zákulisné správy tomu protirečia, hoci konanie Stellantisu možno len ťažko nazvať bezhlavým zapojením sa do cenovej vojny.

Carlos Tavares
Carlos Tavares tvrdil, že sa snaží „vyhnúť pretekom s cenami ku dnu“.
Foto: youtube.com/@CNBCtelevision

Cenová vojna, ktorú v roku 2023 rozpútali najmä čínski výrobcovia, výrazne ovplyvnila celý automobilový priemysel. Doteraz najväčšie koncerny sa po prvýkrát začali reálne obávať konkurencie značiek z ríše stredu a dobrý pomer ceny a kvality, na ktorý upozorňovali najväčšie osobnosti sveta štyroch kolies, prinútil najsilnejších hráčov konať.

Niektorí výrobcovia zintenzívnili svoje úsilie v súvislosti s vývojom lacných elektrických vozidiel. Európska únia medzitým začala vyšetrovanie masívnych štátnych dotácií pre značky z Číny. Francúzsko medzitým zaviedlo nové dane, ktoré tvrdo zasiahli autá čínskej výroby prichádzajúce do Európy.

Zdalo sa však, že Stellantis je proti týmto akciám. Aspoň taký bol dojem zo slov generálneho riaditeľa konglomerátu Carlosa Tavaresa. Portugalčan ešte v januári 2024 tvrdil, že ceny modelov značiek, ktoré sú súčasťou koncernu Stellantis (napr. Fiat, Peugeot, Citroen, Opel alebo Alfa Romeo), sa neznížia.

Ak znížite ceny bez zohľadnenia skutočných nákladov, čaká vás porážka. Snažím sa vyhýbať pretekom s cenami ku dnu. Poznám spoločnosť, ktorá brutálne znížila ceny a jej ziskovosť sa zrútila.
Carlos Tavares
Generálny riaditeľ spoločnosti Stellantis

Auta parkovisko
Podľa informácií, ktoré odhalila agentúra Reuters, Stellantis a Renault neúnavne pracujú na znížení výrobných nákladov elektromobilov.
youtube.com/@CNN

Tavares hovorí „nie“ a v zákulisí počujeme „áno“? Vôbec to nemusí byť nezmysel

Je však možné, že sa prístup skupiny rýchlo zmení. Podľa informácií, ktoré odhalila agentúra Reuters, Stellantis a Renault neúnavne pracujú na znížení výrobných nákladov elektromobilov. To by malo následne znížiť cenu elektromobilov a postaviť ich na rovnakú úroveň so spaľovacími vozidlami.

Čiastočne je to spôsobené spomalením rastu predaja elektromobilov. To a už spomínaný prílev čínskych konkurentov sú najvýznamnejšími dôvodmi tejto stratégie. Očakáva sa totiž, že lacnejšie automobily s porovnateľnou hodnotou ako ich spaľovacie náprotivky budú impulzom na opätovný rast trhu.

Je však táto informácia naozaj v úplnom rozpore s Tavaresovými slovami? Kontroverzný šéf konglomerátu predsa vyhlásil, že znižovanie cien bez zohľadnenia skutočných nákladov je potenciálny masaker. Ak sa Stellantisu skutočne podarí znížiť sumy určené na výrobu, následné zníženie cien automobilov by bolo zdravým prístupom.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Klesá dopyt po elektrických autách? Generálny riaditeľ spoločnosti Volvo: „Nevidíme to“

Akcie spoločnosti Nissan prudko klesli. Čína ako soľ v oku japonskej značky


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov