29.2.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CNBCtelevision).
Ešte v januári 2024 Carlos Tavares tvrdil, že sa snaží „vyhnúť pretekom s cenami ku dnu“. Zdá sa, že zákulisné správy tomu protirečia, hoci konanie Stellantisu možno len ťažko nazvať bezhlavým zapojením sa do cenovej vojny.
Cenová vojna, ktorú v roku 2023 rozpútali najmä čínski výrobcovia, výrazne ovplyvnila celý automobilový priemysel. Doteraz najväčšie koncerny sa po prvýkrát začali reálne obávať konkurencie značiek z ríše stredu a dobrý pomer ceny a kvality, na ktorý upozorňovali najväčšie osobnosti sveta štyroch kolies, prinútil najsilnejších hráčov konať.
Niektorí výrobcovia zintenzívnili svoje úsilie v súvislosti s vývojom lacných elektrických vozidiel. Európska únia medzitým začala vyšetrovanie masívnych štátnych dotácií pre značky z Číny. Francúzsko medzitým zaviedlo nové dane, ktoré tvrdo zasiahli autá čínskej výroby prichádzajúce do Európy.
Zdalo sa však, že Stellantis je proti týmto akciám. Aspoň taký bol dojem zo slov generálneho riaditeľa konglomerátu Carlosa Tavaresa. Portugalčan ešte v januári 2024 tvrdil, že ceny modelov značiek, ktoré sú súčasťou koncernu Stellantis (napr. Fiat, Peugeot, Citroen, Opel alebo Alfa Romeo), sa neznížia.
Tavares hovorí „nie“ a v zákulisí počujeme „áno“? Vôbec to nemusí byť nezmysel
Je však možné, že sa prístup skupiny rýchlo zmení. Podľa informácií, ktoré odhalila agentúra Reuters, Stellantis a Renault neúnavne pracujú na znížení výrobných nákladov elektromobilov. To by malo následne znížiť cenu elektromobilov a postaviť ich na rovnakú úroveň so spaľovacími vozidlami.
Čiastočne je to spôsobené spomalením rastu predaja elektromobilov. To a už spomínaný prílev čínskych konkurentov sú najvýznamnejšími dôvodmi tejto stratégie. Očakáva sa totiž, že lacnejšie automobily s porovnateľnou hodnotou ako ich spaľovacie náprotivky budú impulzom na opätovný rast trhu.
Je však táto informácia naozaj v úplnom rozpore s Tavaresovými slovami? Kontroverzný šéf konglomerátu predsa vyhlásil, že znižovanie cien bez zohľadnenia skutočných nákladov je potenciálny masaker. Ak sa Stellantisu skutočne podarí znížiť sumy určené na výrobu, následné zníženie cien automobilov by bolo zdravým prístupom.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Klesá dopyt po elektrických autách? Generálny riaditeľ spoločnosti Volvo: „Nevidíme to“
Akcie spoločnosti Nissan prudko klesli. Čína ako soľ v oku japonskej značky
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.