1.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@hammersmithandfulham).
Obyvatelia Paríža nedávno v referende podporili myšlienku mestských orgánov vyberať od majiteľov vozidiel SUV vysoké poplatky za parkovanie. Vďaka tomu dúfajú, že na jeseň dostanú takéto modely z ulíc bez ohľadu na typ pohonu. Nemecké mesto ide pri stanovovaní poplatkov za parkovanie ešte o krok ďalej.
Nielen milovníci SUV siahnu hlbšie do vrecka
Módny štýl karosérie SUV je skvelý pre tých, ktorí radi cestujú vlastným autom. Môžu však mať problém, ak s ním chcú jazdiť do mesta. Začína sa boj proti prítomnosti vozidiel SUV vo veľkých mestských oblastiach.
Francúzske hlavné mesto je prvé, ktoré reguluje poplatky za parkovanie pre ťažké vozidlá. Každý, kto sa rozhodne navštíviť Paríž so svojím SUV, zaplatí špeciálnu daň vo forme poplatku podľa hmotnosti vozidla. Toto presvedčovacie opatrenie sa vzťahuje viac na návštevníkov ako na obyvateľov. Okrem toho nestanovuje žiadne zvýhodnené tarify pre takéto elektrické alebo hybridné modely.
V očakávaní ďalších takýchto právnych predpisov v iných európskych mestách sa mestská rada nemeckého Kolína nad Rýnom rozhodla urobiť ďalší krok. Má svoju stupnicu a vyššie poplatky sa budú vzťahovať na všetky autá.
Kolín sa pýta na dĺžku auta
Nemecko sa nerozhodlo zvýhodniť jeden typ vozidla vyšším poplatkom za parkovanie. Mestská rada v Kolíne nad Rýnom má inú stupnicu výšky poplatkov, ktorá sa vzťahuje na všetky vozidlá.
Na pravidelné parkovanie musia mať obyvatelia tohto mesta špeciálnu kartu. Bez nej nemôžu parkovať svoje autá v blízkosti svojich domovov. Mestská rada používa pri stanovovaní platby iné kritérium a kľúčovým faktorom nie je stupnica, ale dĺžka.
Kolínska mestská rada stanovila sadzobník platieb na základe plochy, ktorú zaberajú autá. Ak úžitkové vozidlo meria maximálne 4109 milimetrov, majiteľ zaplatí 100 eur ročne. Za vozidlá dlhšie ako 4709 milimetrov sa platí o desať eur viac. Za vozidlá s rozmermi od 4710 do 5600 milimetrov sa bude musieť zaplatiť suma 120 eur. Nové nariadenie by malo začať platiť od tretieho štvrťroka tohto roka, o čom rozhodla kolínska mestská rada.
Zvýšenie je smiešne, ale treba poznamenať, že v meste nie je miesto pre autá, ktoré merajú 5,6 metra alebo viac. To znamená, že majiteľ napríklad Rolls-Royce Phantom Extended Wheel Base nebude môcť parkovať na ulici.
Hovorkyňa mesta vysvetľuje dôvod rozdielnych cien takto:
„Mesto Kolín nad Rýnom chce podporiť prehodnotenie a urobiť mestské oblasti šetrnejšie k ľuďom a životnému prostrediu. Cieľom je zvážiť nákup menších automobilov, ktoré by zabezpečili mobilitu v meste.“
Je to skvelé riešenie, ako sa zbaviť veľkých áut na uliciach a poskytnúť viac priestoru pre tie menšie. Je možné, že v najbližších rokoch takýto nápad zavedú aj iné európske mestá. V dôsledku toho možno očakávať rastúci záujem o mestské crossovery.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Paríž vyhlasuje vojnu vozidlám SUV. Poplatky za parkovanie sa strojnásobili
Zákaz vozidiel SUV v Európe? To je nápad Európskej únie
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.