Zaujímavosti,

Častá chyba vodičov. Neskôr plačú v servisoch

2.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: súkromný archív). Dlhodobá jazda na tzv. „výpary“ môže viesť k vážnym problémom s motorom a palivovým systémom. Koľko môžete jazdiť na rezervu a čo by...

2.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: súkromný archív).

Dlhodobá jazda na tzv. „výpary“ môže viesť k vážnym problémom s motorom a palivovým systémom. Koľko môžete jazdiť na rezervu a čo by ste mali robiť, ak vám počas jazdy dôjde palivo?

Dlhodobá jazda na tzv. „výpary“ môže viesť k vážnym problémom s motorom a palivovým systémom.
Foto: súkromný archív

Na jednu palivovú rezervu možno spravidla prejsť niekoľko desiatok kilometrov. V závislosti od vozidla, a teda aj od jeho spotreby paliva a objemu nádrže, je možné využiť palivovú rezervu, keď zostáva niekoľko litrov alebo niekedy aj niekoľko mililitrov.

Najčastejšou poruchou vyplývajúcou z ignorovania varovného hlásenia o nedostatku paliva je chybné palivové čerpadlo. Je dôležité si uvedomiť, že ide o diel, ktorý musí byť chladený. To môže zaručiť len ponorenie do benzínu alebo nafty. Tento komponent sa môže ľahko poškodiť aj vtedy, keď sa doň začnú dostávať drobné nečistoty, ktoré môžeme mať v nádrži.

Poškodenie vstrekovačov

Riziko hrozí aj vstrekovačom, ktoré privádzajú benzín alebo naftu. Treba si uvedomiť, že čím je vozidlo staršie, tým viac nečistôt môže byť v nádrži. Pri malom množstve paliva sa hromadia a nasáva ich palivový systém, ktorého filtračné prvky si s nimi nie vždy dokážu poradiť.

Jazda na „výpary“ môže mať za následok aj nasatie vzduchu do palivového potrubia, napr. pri prudšom manévri alebo pri jazde do kopca. Odvzdušnenie palivového systému môže byť problematické najmä pri dieselových motoroch. Môže sa stať, že ani po doplnení paliva nebude chcieť vozidlo naštartovať.

Udržiavanie správnej hladiny paliva v nádrži bude mať vplyv aj na jej životnosť, pretože ak nie je vyrobená z plastu, je menej pravdepodobné, že bude zvnútra korodovať. Hrdza, ktorá vznikne v nádrži, sa dostane do palivového systému a vystaví ho poškodeniu.

Môže sa stať, že ani po doplnení paliva nebude chcieť vozidlo naštartovať.
Foto: pexels.com/Gustavo Fring

Ak je v aute minimálne množstvo benzínu alebo nafty, budete mať pocit, že máte problém so zrýchľovaním, a motor sa bude po pridaní plynu dusiť. V tomto kritickom stave bude jazda trvať už len niekoľko okamihov. Využime tento čas na manévrovanie, aby sme vozidlo bezpečne zastavili.

Teraz je čas na zhodnotenie situácie a hľadanie spôsobov, ako doplniť palivo. Pomôcť môže člen rodiny alebo priateľ. Na väčšine čerpacích staníc si môžete kúpiť aj malý kanister a priviezť v ňom palivo. Niektoré taxislužby nás v tejto situácii dokážu zachrániť, preto je dobré zopár z nich zavolať a povedať im, čo sa nám stalo. Oplatí sa tiež pozrieť si našu poistnú zmluvu, pretože môžeme mať uzatvorený asistenčný balík, ktorý sa vzťahuje na takéto prípady.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Vodiči nevedia. V počítači je zaujímavá funkcia

Je možné systém štart-stop vypnúť natrvalo?


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov