Elektro, Motorky, Novinky, Zaujímavosti,

Prvé elektrické motocykle Kawasaki. Debut dvoch modelov: Ninja e-1 a Z e-1

4.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: www.youtube.com/@motobob). Konečne sa stalo to, čo spoločnosť so sídlom v Kobe už dlho avizovala. Kawasaki práve predstavila dva elektrické motocykle s dvojitým dizajnom. Ninja e-1...

4.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: www.youtube.com/@motobob).

Konečne sa stalo to, čo spoločnosť so sídlom v Kobe už dlho avizovala. Kawasaki práve predstavila dva elektrické motocykle s dvojitým dizajnom. Ninja e-1 a Z e-1 sú modely triedy 125.

Kawasaki práve predstavila dva elektrické motocykle Ninja e-1 a Z e-1 sú modely triedy 125.
Foto: www.youtube.com/@motobob

Dve inovácie spoločnosti Kawasaki sú proti intuícii prelomové, pretože napriek veľkohubým vyhláseniam mnohých výrobcov sa toho v oblasti elektrických jednostopových motocyklov veľa nedeje. Na trhu sú k dispozícii buď elektrické kolobežky s nevýrazným výkonom, alebo motocykle s pôsobivým výkonom a cenou. Tých druhých je nedostatok a predovšetkým chýbajú rozumne navrhnuté elektrické motorky za rozumnú cenu. Existuje šanca, že nové elektrické motorky Kawasaki túto medzeru vyplnia.

Elektrický motocykel Kawasaki Ninja e-1.
Foto: youtube.com/@motobob

Dve nové elektrické motorky Kawasaki. Ninja a Z e-1 sú v triede 125

V tom istom čase debutovali dve dvojičky. Kawasaki Z e-1 je motocykel triedy naked a jeho brat Ninja e-1, ako napovedá slávny názov, je model so športovým dizajnom a pozíciou za volantom. Výkon oboch motocyklov je podobný, pretože majú rovnaké pohonné jednotky a pomer výkonu a hmotnosti umožňuje ich zaradenie do triedy 125. To znamená, že na nich môže jazdiť každý, kto má vodičský preukaz skupiny B.

Oba modely sú určené na typickú mestskú jazdu. Ich motory dosahujú maximálny výkon 12 k (menovitý výkon je 6,8 k) a krútiaci moment 40,5 Nm, ktorý je k dispozícii od začiatku. Nízka pohotovostná hmotnosť motocyklov by mala uľahčiť jazdu začiatočníkom. Kawasaki Z e-1 váži len 135 kg, zatiaľ čo Ninja e-1 je len o 5 kg ťažšia. Výška sedadla je u všetkých priateľských 785 mm a každá z nich je vybavená praktickým úložným priestorom s objemom 5 litrov. Obe sú tiež vybavené ľahko čitateľnými 4,3-palcovými TFT displejmi, spárovaním so smartfónom a systémom ABS.

Teraz je čas začať byť zvedavý. Nové elektrické motorky sú vybavené zaujímavými jazdnými režimami. Základný ROAD umožňuje e-Ninji zrýchliť na 85 km/h alebo 79 km/h v prípade modelu Z e1, ale k dispozícii je aj režim ECO, ktorý zvyšuje dojazd na úkor maximálnej rýchlosti, ktorá klesne na 60 km/h, resp. 56 km/h. Ak niekomu nestačia, môže aktivovať funkciu e-Boost, ktorá dočasne (približne do 15 s) zvýši maximálnu rýchlosť. Na modeli Ninja sa zvýši na 99 km/h v režime ROAD alebo na 73 km/h, ak je aktivovaný jazdný program ECO.

Trakčná batéria s kapacitou 30 Ah sa dá ľahko a rýchlo vymeniť za inú.
Foto:youtube.com/@motobob

Dosah elektrickej energie možno zdvojnásobiť výmenou za náhradnú batériu

Kawasaki Z e-1 je o niečo pomalší, pretože v režime ECO zrýchľuje na 69 km/h. Maximálna rýchlosť pri aktivácii funkcie e-Boost je rovnaká. Je to 99 km/h, čo vyplýva z obmedzenia stanoveného zákonodarcom pre túto kategóriu motocyklov. Okrem toho sú oba modely vybavené režimom plazenia WALK, ktorý uľahčuje manévrovanie na parkovisku. Má aj spätný chod, keďže ten sa na elektrickom motocykli veľmi ľahko realizuje, hoci neviem, či je potrebný vzhľadom na veľmi nízku pohotovostnú hmotnosť.

Achillovou pätou oboch modelov, ako to už pri elektromobiloch býva, je ich dojazd, ktorý je v oboch prípadoch maximálne len 72 km. Domnievam sa, že aj v prípade mestského jednostopového vozidla by mal byť minimálny dojazd bez dobíjania aspoň 100 km, ale japonskému výrobcovi sa podarilo tento nedostatok čiastočne odstrániť. Trakčná batéria s kapacitou 30 Ah sa dá ľahko a rýchlo vymeniť za inú a ku každej novej motorke sa dodávajú dve. Každú z nich možno dobiť buď na motorke, alebo po jej vybratí (váži 11,5 kg) doma. Tento proces trvá maximálne 3,7 h. Vďaka tomuto riešeniu sa použiteľný dojazd zvyšuje na reálnych 144 km. Toľko síce nebudeme jazdiť nonstop, pretože samozrejme musíme urobiť zastávku na výmenu batérií na počkanie doma alebo v práci, ale je to isté riešenie.

Modely Kawasaki majú skôr výkon podobný skútru 125.
Foto: youtube.com/@motobob

Elektrické motocykle Kawasaki nedobyjú trh, ale budú vítanou zmenou

Motocyklisti zvyknutí na neuveriteľný výkon sa samozrejme budú sťažovať, že dva nové elektrické modely Kawasaki majú skôr výkon podobný skútru, ale v praxi by nemali byť horšie ako spaľovacie motocykle triedy 125. Na druhej strane, pohodlie a jednoduchosť používania elektromotocyklov bude väčšia, a to aj vďaka nosiču batožiny a absencii potreby spojky a prevodovky.

Okrem toho sú obe motorky lokálne bezemisné, čo je dôležité pre čoraz väčší počet ľudí, najmä mladých jazdcov. Zostáva už len čakať, kým výrobca uvedie konkrétnu informáciu. Tie by mali byť známe na začiatku roka 2024. Otázne je načasovanie uvedenia na trh a ceny oboch motocyklov. Kým sa neobjavia prípadní konkurenti, Kawasaki Z e-1 a Ninja e-1 budú na európskom trhu raritou. Stavím sa, že prvý z nich by sa mohol tešiť značnému záujmu.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Nové motocykle Harley-Davidson. Jedným z nich je najvýkonnejší model v histórii

Prečo si motocyklisti ťukajú na čelo? Najčastejšie to nie je o vás


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Predajný fenomén: Dacia Sandero mieri na trón najpredávanejšieho auta 2024 – a nič ju nezastaví!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ByteBuzzInovations). Dacia Sandero si opäť upevnila svoje miesto na vrchole predajných rebríčkov nových áut v Európe a smeruje k tomu,…

SUV budúcnosti je tu: Zoznámte sa s novým Hyundai Ioniq 9 – výkonom šokuje, dizajnom očarí!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@kbb). Najväčšie elektrické SUV od kórejského výrobcu Hyundai oficiálne vstupuje na scénu – a hneď s impozantnou batériou a výkonom…

Prečo automobilky investujú miliardy do polovodičových batérií? Zistite, čo prinesú vám!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@beyonddiscoveryofficial). V poslednej dobe výrobcovia automobilov čoraz častejšie prechádzajú na polovodičové batérie pre svoje elektromobily. Pozrime sa na to, z…

Nové hybridné SUV je dokonalým plánom B pre Toyotu Yaris Cross. Nízka spotreba paliva a pôsobivý zoznam výbavy

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@crospotter13). Stellantis pokračuje vo svojej novej stratégii. Pridaním hybridného modelu do modelového radu Citroën má skvelú alternatívu k špičkovému SUV…

Značka minulosti, hviezda budúcnosti: Objavte revolučný návrat Ebro S700!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@talleresspg5237). Španielsky automobilový priemysel tento rok zažil prekvapivý návrat jednej zo svojich legendárnych značiek, na ktorú už mnohí zabudli: Ebro.…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov