Elektro, Zaujímavosti,

Vodičom vypnú nabíjačky, pretože je nedostatok energie. Testy už prebiehajú

4.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PracticalEngineeringChannel). Najprv Spojené kráľovstvo, potom Nemecko a teraz aj Holandsko? Jeden holandský prevádzkovateľ siete chce obmedziť dodávky energie do nabíjačiek v neskorých popoludňajších a večerných...

4.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PracticalEngineeringChannel).

Najprv Spojené kráľovstvo, potom Nemecko a teraz aj Holandsko? Jeden holandský prevádzkovateľ siete chce obmedziť dodávky energie do nabíjačiek v neskorých popoludňajších a večerných hodinách. To všetko preto, aby sa minimalizovalo riziko preťaženia siete v čase najväčšieho dopytu. Čo na to hovoria majitelia elektromobilov?

Jeden holandský prevádzkovateľ siete chce obmedziť dodávky energie do nabíjačiek.
Foto: youtube.com/@PracticalEngineeringChannel

Pred niekoľkými rokmi sa v Spojenom kráľovstve objavila myšlienka odpojenia energie v čase energetickej špičky. Krátko nato sa táto myšlienka stala sympatickou aj Nemecku. Podľa NL Times, teraz už prebiehajú rokovania aj v Holandsku. O čo ide a prečo by mal niekto vypínať elektrickú energiu pre nabíjačky?

Nabíjajte pred spaním, nie po práci – takto sa chcú vyhnúť výpadku prúdu

Vo všetkých prípadoch ide predovšetkým o problém týkajúci sa zaťaženia elektrickej siete elektrickými vozidlami. V Holandsku už spoločnosť Stedin (prevádzkovateľ) bojuje za „výpadok“ elektrickej energie, pretože chce, aby nabíjacie stanice neboli dostupné pre „elektromobily“ od 16.00 do 21.00 hod. Práve v týchto hodinách sa majitelia vozidiel s nulovými emisiami vracajú domov a začínajú „kŕmiť“ svoje autá. Tie stoja a čerpajú elektrinu niekedy až do rána.

Elektromobily výrazne zaťažujú elektrickú sieť

Podľa spoločnosti Stedin by odloženie procesu o niekoľko hodín pomohlo znížiť tlak na sieť v čase, keď je najviac vyťažená. Zabránilo by to aj výpadku približne 1,5 milióna domácností v čase špičky, keď hybridné čerpadlá a indukčné variče už aj tak vyvíjajú dostatočný tlak na sieť. Zástupcovia spoločnosti tiež zdôrazňujú, že zmena návykov by nemala výrazný vplyv na komfort majiteľov elektromobilov.

„Ak upravíme svoje správanie, poskytovatelia budú môcť uvoľniť kapacitu a poskytnúť ju pre podniky, nové budovy a školy“

– povedal generálny riaditeľ spoločnosti Stedin.

V budúcnosti už nebude cesty von. Pôjde do toho Holandsko?

Riešenie, ktoré navrhla spoločnosť Stedin, sa môže stretnúť s kritikou, ale v budúcnosti možno nebude iná možnosť. Najmä preto, že sa očakáva, že holandský vozový park elektromobilov sa do roku 2030 rozrastie zo 450 000 vozidiel až na 2 milióny. To si bude vyžadovať rozšírenie súčasnej siete (150 000) o ďalších 250 000 nabíjacích staníc.

Holandský prevádzkovateľ Stedin chce aby nabíjacie stanice neboli dostupné pre „elektromobily“ od 16.00 do 21.00 hod.
Foto: youtube.com/@whatcar

Podporovali nákup, teraz chcú znížiť spotrebu elektriny

Návrh spoločnosti Stedin je ľahko pochopiteľný pre každého. Nikto sa nechce po návrate z práce starať o to, či má dostatok sviečok na osvetlenie obývačky. Napriek tomu takéto hlasy nikoho nepodporia v kúpe elektromobilov. Ak v budúcnosti niekto zhora nariadi časy nabíjania, nebude to mať veľa spoločného so slobodou.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Režim „Preteky k nabíjačke“ odteraz v každej Tesle. Už je to tu

Prekvapujúci obrat spoločnosti Mercedes. Všetko sa točí okolo elektromobilov


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Najdôležitejšia príručka pre každé astrologické znamenie. Čo si za vodiča?

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Horoskopy - sú len hlúpym prvkom na zadnej strane časopisov, alebo ponúkajú skutočný prehľad? Čo ak naše znamenia…

Očarujúci nový Lynk & Co 01: Zrýchlenie ako blesk a technológie budúcnosti na dosah ruky!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@WestGoldRain). Lynk & Co na európskom trhu bola doteraz známa tým, že ponúkala iba jeden model – Lynk & Co…

Je nové Audi A5 2025 najlepším modelom vo svojej triede? Objavte jeho prelomové výhody!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@guidocars). Nové Audi A5 pre rok 2025 predstavuje výrazný krok vpred medzi svojimi konkurentmi v segmente. Aj keď jeho hmotnosť…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov