Elektro, Testy,

Pôsobivý výsledok čínskeho auta vo veľkom zimnom teste dojazdu a sklamanie pre Teslu

8.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Maurizio Fabbroni). Ďalší veľký zimný test dojazdu, ktorý uskutočnila Nórska automobilová federácia (NAF) v spolupráci s časopisom motor.no, priniesol prekvapivý výsledok. Tesla sklamala a víťazom...

8.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Maurizio Fabbroni).

Ďalší veľký zimný test dojazdu, ktorý uskutočnila Nórska automobilová federácia (NAF) v spolupráci s časopisom motor.no, priniesol prekvapivý výsledok. Tesla sklamala a víťazom sa stala Čína.

Tesla sklamala a víťazom sa stala Čína.
Foto: shutterstock.com/Maurizio Fabbroni

Veľký test dojazdu sa koná dvakrát ročne – v zime a v lete. Najnovšie sa ho zúčastnilo 23 elektromobilov a tradičným favoritom bola Tesla. Najlepšie výsledky dosiahli modely amerického výrobcu od roku 2020.

Zimný test dojazdu: rôzne podmienky

Testovacia trasa, ako pri každom veľkom teste dojazdu NAF, zahŕňa rôznorodé podmienky. Patria k nim mimomestské cesty vrátane hôr, ako aj diaľnice a rýchlostné cesty. Pripomeňme, že v Nórsku je na nich povolená rýchlosť len 100 km/h. Na druhej strane, na „rýchlostných cestách“ budeme jazdiť 90 km/h.

Podľa NAF sa teplota počas tohtoročného testu pohybovala od -2 do -10 stupňov Celzia. Časť testu sa uskutočnila za veterného počasia. Pred výjazdom na cestu sa batérie všetkých vozidiel dobili a ich palubné počítače sa resetovali. Okrem toho boli vozidlá nastavené na rovnakú teplotu klimatizácie a rovnaký režim jazdy.

Pri veľkom zimnom dojazdovom teste sa autá používajú, až kým sa nezastavia. Nemenej dôležitým údajom je však aj odchýlka dojazdu od továrenských údajov získaných v teste WLTP.

Vozidlá z rôznych segmentov

V tohtoročnom teste bol absolútnym favoritom obnovený Tesla Model 3 Long Range s dojazdom 629 km. Popri ňom mohli teoreticky prejsť viac ako 600 km aj ďalšie dva automobily. Sú to Hyundai Ioniq 6 (RWD) a Polestar 2 – každý s dojazdom 614 km.

Na druhej strane rebríčka sa umiestnili výrobky koncernu Stellantis s prakticky identickými motormi a batériami. Sú to Jeep Avenger (395 km), Peugeot e-308 SW (409 km) a Opel Astra Electric ST (413 km).

Kuriozitou je Toyota bZ4X (AWD), ktorá má teoretický dojazd 460 km. V minuloročnom porovnaní variant s pohonom 2WD prekonal jednu z najmenších vzdialeností (323 km), ale zároveň dosiahol najväčší rozdiel, pokiaľ ide o odchýlky od údajov výrobcu. Tá dosiahla až 35,79 %.

Nórske zastúpenie japonskej značky preto odmietlo povoliť účasť jej elektromobilu na tohtoročnom teste. Spoločnosť NAF však našla spôsob, ako to obísť – jednoducho si prenajala ojazdené vozidlo.

Zimný dojazdový test: Čína útočí

Tohtoročný veľký zimný dojazdový test priniesol absolútne nečakaného víťaza. Stal sa ním extravagantný čínsky model HiPhi Z, ktorý vyrobila spoločnosť Human Horizons. Napriek teoretickému dojazdu 555 km siedme v poradí prekonalo v zimných podmienkach vzdialenosť 522 km na úplnú doraz. To dáva odchýlku od údajov len 5,9 %!

Tento rok sa Lotus Eletre S (12,3 %) umiestnil na druhom mieste – za HiPhi Z – z hľadiska odchýlky.
Foto: shutterstock.com/Walter Eric Sy

Na druhej strane Tesla bola sklamaním. Jej odchýlka bola neuveriteľných 29,9 %, pričom bola štvrtá najvyššia, a jej dojazd bol mizerných 441 km. Historické záznamy ukazujú, že Tesla Model 3 Long Range (vozidlo z roku 2021; 614 km podľa WLTP) dosiahla v zimnom teste v roku 2022 dojazd 521 km. A to predstavuje rozdiel 15,1 %.

Tento rok sa Lotus Eletre S (12,3 %) umiestnil na druhom mieste – za HiPhi Z – z hľadiska odchýlky. Za ním nasledovali Kia EV9 (12,5 %), Xpeng G9 (13,1 %) a Nio EL6 (13,8 %) a Nio ET5 Touring (14,0 %).

Najhoršie výsledky opäť dosiahla Toyota s odchýlkou 31,8 %. Tento japonský crossover mierne predstihol Volvo C40 (31,5 %), ako aj Polestar 2 (30,0 %) a Tesla Model 3 LR (29,9 %).
Nedarilo sa ani najnovšiemu Volkswagenu ID.7 Pro, ktorý namiesto 583 km najazdil len 414 km. To predstavuje odchýlku až 29,0 %.

Podrobné výsledky veľkého zimného testu dojazdu

Značka a modelDojazd podľa WLTP (v km)Dosiahnutý dojazd (v km)Odchýlka
Tesla Model 3 LR629441-29,9 %
Hyundai Ioniq 6 (RWD)614467,8-23,8 %
Polestar 2614430-30,0 %
Volkswagen ID.7 Pro583414-29,0 %
Volvo C40577395-31,5 %
Nio ET5 Touring560481,4-14,0 %
HiPhi Z555522-5,9 %
Lotus Eletre S530464,6-12,3 %
Nio EL6529456-13,8 %
MG 4 LR520399,6-23,2 %
Xpeng G9520451,8-13,1 %
BMW i5 eDrive 40505443,6-12,2 %
Kia EV9505441,9-12,5 %
Nissan Ariya AWD498369,4-25,8 %
Mercedes EQE SUV 350 4Matic491399-18,7 %
Audi Q8 e-tron 55 S Line Plus533411,4-22,8 %
Toyota bZ4X (AWD)460313,5-31,8 %
Hyundai Kona454341,3-24,8 %
Ford F-150 Lightning429337,4-21,4 %
Delfín BYD427339,2-20,6 %
Opel Astra Electric ST413296-28,3 %
Peugeot e-308 SW409297-27,4 %
Jeep Avenger395286-27,6 %

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Francúzi predviedli elektrický zásah. 50 000 ľudí na čakacej listine

Karma sa vracia, ale nie je to tá, na ktorú myslíte. Ide o auto


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Očarujúci nový Lynk & Co 01: Zrýchlenie ako blesk a technológie budúcnosti na dosah ruky!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@WestGoldRain). Lynk & Co na európskom trhu bola doteraz známa tým, že ponúkala iba jeden model – Lynk & Co…

Pravda o elektromobiloch: Odhaľujeme mýtus o vyšších nákladoch na opravy!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV). Elektromobily získavajú na popularite, no ich rozmach zároveň prináša množstvo otázok ohľadne nákladov na opravy a typov poškodenia pri…

SUV budúcnosti je tu: Zoznámte sa s novým Hyundai Ioniq 9 – výkonom šokuje, dizajnom očarí!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@kbb). Najväčšie elektrické SUV od kórejského výrobcu Hyundai oficiálne vstupuje na scénu – a hneď s impozantnou batériou a výkonom…

Prečo automobilky investujú miliardy do polovodičových batérií? Zistite, čo prinesú vám!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@beyonddiscoveryofficial). V poslednej dobe výrobcovia automobilov čoraz častejšie prechádzajú na polovodičové batérie pre svoje elektromobily. Pozrime sa na to, z…

Už čoskoro na trhu: 5 najviac očakávaných vozidiel, ktoré vás ohúria v roku 2025!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork). Nie je žiadnym prekvapením, že rok 2025 sa bude niesť v podobnom duchu ako rok 2024, pokiaľ ide o…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov