Zaujímavosti,

Mladí vodiči už nebudú jazdiť na výkonných autách. Tak rozhodol rumunský senát

9.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@youngdriver9530). Zatiaľ čo legislatíva EÚ o vodičských preukazoch čaká na schválenie, rumunský Senát pripravuje dôležité zmeny v zákone o cestnej premávke. Mladí vodiči nebudú nadšení,...

9.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@youngdriver9530).

Zatiaľ čo legislatíva EÚ o vodičských preukazoch čaká na schválenie, rumunský Senát pripravuje dôležité zmeny v zákone o cestnej premávke. Mladí vodiči nebudú nadšení, pretože sa im ukladajú prísne obmedzenia pri riadení.

Podľa nového zákona mladí a neskúsení vodiči už nebudú môcť šoférovať silné autá.
Foto: youtube.com/@youngdriver9530

Rumunský Senát prijal návrh na zmenu zákona o cestnej premávke

Podľa portálu Promotor rumunský Senát nedávno prijal návrh na zmenu zákona o cestnej premávke. Nová legislatíva sa nestretne s nadšením u mladých a neskúsených vodičov.

Podľa nového zákona mladí a neskúsení vodiči už nebudú môcť šoférovať silné autá. Keď sa povie silné, zvyčajne si to spájame s výkonom takmer 200 alebo 300 koní. V Rumunsku však zákon jasne stanovuje, že spomínaní vodiči nebudú môcť riadiť vozidlo s výkonom vyšším ako 100 koní.

Senát v tichosti schválil nový legislatívny návrh na zmenu a doplnenie cestného zákona. To znamená, že bol prijatý automaticky, keďže nebol prerokovaný a odhlasovaný v zákonnej lehote.

Vodiči v Rumunsku musia splniť podmienky na prechod na výkonnejšie vozidlo

Iniciátori nových ustanovení zákona o cestnej premávke chcú, aby vodiči získali aspoň ročnú prax pred jazdou na silnejšom vozidle.

Konkrétne, vodiči mladší ako 21 rokov by nemali jazdiť na vozidlách s výkonom vyšším ako 100 koní. Rovnaké ustanovenie sa vzťahuje aj na vodičov, ktorí majú menej ako jeden rok vodičskej praxe skupiny B. V prípade elektromobilov sa obmedzenie primerane vzťahuje na vozidlá s výkonom 75 kw.

Ak by sa navrhovaný právny predpis prijal v tejto podobe, výkonnejšie vozidlá by sa vyradili z nákupného zoznamu začínajúcich a mladých vodičov.

Kedy musia vodiči prejsť na slabšie autá?

Podľa portálu Promotor sa o tomto legislatívnom ustanovení bude rokovať v pléne Poslaneckej snemovne. To znamená, že v priebehu rokovania môže dôjsť k zmenám návrhu. Treba však predpokladať, že zostanú v súčasnej podobe a pôjdu len na hlasovanie.

Určite sa riziko smrteľnej nehody znižuje so zníženým výkonom vozidla.
Foto: youtube.com/@SDADanCars

Ak sa tak stane a zákon schváli väčšina poslancov, dostane sa na stôl rumunského prezidenta. Toto je posledná fáza pred uverejnením v úradnom vestníku. Po oficiálnom uverejnení sa právne predpisy začnú uplatňovať na všetkých vodičov v Rumunsku.

Či sa tak stane, sa ešte len uvidí. Jedno je isté, takéto ustanovenie má zmysel. Obmedzenie právomocí výrazne zníži pravdepodobnosť porušovania predpisov. S Daciou sa totiž ťažko jazdí bravúrne. To však neznamená, že s autom s výkonom 100 koní nie je možné porušiť zákon. Určite sa riziko smrteľnej nehody znižuje so zníženým výkonom vozidla. A štatistiky jasne ukazujú, že silné ojazdené vozidlá, napríklad od BMW, sú v rukách mladých neskúsených vodičov často príčinou mnohých nešťastí.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Dôležité zmeny vo vozidlách Dacia. Dôraz na bezpečnosť a vyšší komfort

Dôležité zmeny vo vozidlách Dacia. Dôraz na bezpečnosť a vyšší komfort


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov