9.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Antonello Marangi).
Elektromobilita? Áno, ale nie všade. Existuje kontinent, kde je spoločnosť Stellantis pevne oddaná spaľovacím motorom. A nie je to, samozrejme, Európa.
Slabá ponuka spaľovacích jednotiek je jednou z najväčších slabín spoločnosti Stellantis v Európe. V ponuke značiek Peugeot alebo Opel je veľa zaujímavých modelov, ale chýba im „skutočný“ motor. Správa, že Stellantis investuje 6 miliárd USD, preto priniesla závan optimizmu. Žiaľ, len zdanlivo, keďže plány nezahŕňajú Európu.
Nové investície sa budú týkať Južnej Ameriky
Starý kontinent je celý venovaný elektromobilite, zatiaľ čo nové investície sa budú týkať Južnej Ameriky. Konglomerát, ktorý vlastní 14 značiek, plánuje vynaložiť rekordných 6 miliárd dolárov na vývoj nových benzínových a etanolových agregátov. Tie sa dostanú až do 40 modelov predávaných pod rôznymi značkami. Väčšina z nich bude na trhu už v rokoch 2025 – 2030.
Nové jednotky majú byť plne kompatibilné s existujúcimi výrobnými linkami v Južnej Amerike, čím sa znížia náklady. Stellantis dúfa, že nová stratégia prinesie obrovské zisky. Je to veľmi pravdepodobné vzhľadom na to, že podiel gigantu na trhu v Brazílii dosahuje až 31,4 % a v celej Južnej Amerike 23,5 %.
Len v roku 2023 predala spoločnosť Stellantis v tomto regióne 878 000 vozidiel. Veľkú zásluhu na tom má Fiat, ktorý je najobľúbenejšou značkou vo väčšine krajín Latinskej Ameriky.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Rýchly a zbesilý vymenil vo svojom Rollsovi z roku 1929 spaľovací motor za elektrický.
Nie náhlej elektrifikácii. Toyota pripravuje nové spaľovacie motory
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.