10.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@automotivenews).
Skepsa Toyoty voči elektromobilite nie je ničím novým, ale prezident americkej divízie značky je ešte kritickejší ako jeho japonskí alebo európski kolegovia.
Generálny riaditeľ spoločnosti Toyota Motor North America verí, že v roku 2030 budú elektrické vozidlá tvoriť približne 30 % amerického trhu. To je len polovica cieľa, o ktorý sa donedávna usilovala americká agentúra pre životné prostredie EPA.
Toyota sa preto chce riadiť skôr dopytom než usmerneniami zhora nadol. „O percentuálnom zastúpení elektrických vozidiel v ponuke značky budú rozhodovať predovšetkým zákazníci,“ vysvetľuje Ted Ogawa v rozhovore pre Automotive News Europe.
„Viem, že EPA prehodnocuje, aká by mala byť úroveň regulácie. Naším východiskom je však dopyt zákazníkov. Napríklad v predpisoch pre rok 2030 sa uvádza, že viac ako polovica trhu s novými automobilmi by mala byť elektrická, ale náš súčasný plán je približne 30 %.“ – povedal Ogawa. „Dodržiavame predpisy, ale požiadavky zákazníkov sú dôležitejšie.“ – dodal.
Na otázku, ako chce spoločnosť dodržiavať predpisy, odpovedá, že riešením by mohli byť takzvané emisné kredity. Tie by fungovali formou poplatkov za nedodržiavanie predpisov, alebo ich odkúpením od iných výrobcov, ktorí ich dodržiavajú nadmerne.
Ogawa tvrdí, že je to stále lacnejšia možnosť ako „plytvať“ peniazmi na investície do elektrických vozidiel, ktoré sa nepredajú. „Zmarená investícia je horšia ako nákup na úver„ vysvetlil riaditeľ.
Čas ukáže, či Toyota bude musieť na americkom trhu skutočne pristúpiť k „nákupu emisií“, alebo či EPA zmierni svoje súčasné plány. Hlasy, že je to veľmi pravdepodobné, totiž neustále silnejú.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Najzelenšie auto je, nie akýkoľvek elektromobil. Nový rebríček
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.