11.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/MikeDotta).
Spoločnosť Stellantis vyvíja elektromobily v Európe, ale investuje do spaľovacích motorov na inom kontinente. V Brazílii plánuje na tento účel vynaložiť viac ako 5,5 miliardy EUR. Plány zahŕňajú aj jednotky poháňané biopalivom.
Spoločnosť Stellantis v súvislosti s blížiacim sa zákazom predaja automobilov so spaľovacími motormi v Európskej únii a podobnými plánmi v jednotlivých štátoch USA investuje do rozvoja elektromobility a elektrifikácie svojho sortimentu. To však neznamená, že značka úplne upustila od práce na spaľovacích motoroch. Práve naopak. Investície sa však netýkajú starého kontinentu.
Stellantis vynaloží miliardy na vývoj spaľovacích motorov
Spoločnosť Stellantis oznámila, že v rokoch 2025 až 2030 investuje 5,6 miliardy eur (pri súčasnom výmennom kurze je to približne 24 miliárd eur) do vývoja spaľovacích motorov v Brazílii. Tie budú okrem iného slúžiť pre automobily s hybridnými systémami. Koncern plánuje vyvíjať spaľovacie motory poháňané benzínom alebo biopalivom. Tieto agregáty majú byť súčasťou hybridných systémov vrátane hybridných vozidiel s možnosťou pripojenia do zásuvky. Koncern tiež oznámil, že v budúcnosti bude v Brazílii vyvinutý elektromobil. Neboli však uvedené žiadne podrobnosti.
Južná Amerika je pre skupinu dôležitým trhom. V minulom roku tam predala 878 000 automobilov, čo jej zabezpečilo 23,5-percentný podiel na trhu. V Brazílii si s podielom 31,4 % drží pozíciu lídra predaja. Najpredávanejšou značkou spoločnosti v tejto krajine a na celom kontinente je Fiat. Stellantis si drží prvé miesto aj na trhoch v Argentíne a Čile.
Koncern pracuje na nových batériách
V Európe výrobca investuje najmä do automobilov s elektrickým pohonom. Pred časom fond Stellantis Ventures, ktorý patrí konglomerátu, oznámil, že sa stane strategickým investorom vo francúzskom začínajúcom podniku Tiamat. Ten vyvíja a komercializuje technológiu sodíkovo-iónové batérie. Spoločnosť použije peniaze Stellantisu na začatie výstavby továrne na batérie. Tie by sa v budúcnosti mali používať v elektromobiloch. Konglomerát sa vtedy pochválil, že sodíkové batérie neobsahujú lítium a kobalt, ktoré sa ťažko a draho získavajú, a že vysoká dostupnosť sodíka umožňuje „mnohé výhody v oblasti udržateľnosti a strategickej nezávislosti“. Spoločnosť Stellantis investuje aj do vývoja ďalších technológií, pokiaľ ide o skladovanie energie, vrátane polovodičových batérií alebo batérií s obsahom lítia a síry.
Stellantis chce vyrábať čínske autá
To však nie je všetko. Konglomerát plánuje vyrábať autá čínskej značky Leapmotor aj v Európe. Čínska Národná komisia pre rozvoj a reformy schválila vytvorenie spoločného podniku, ktorý umožní konglomerátu vyrábať, vyvážať a predávať elektromobily čínskeho výrobcu, uviedli pre agentúru Reuters dva anonymné zdroje spojené s touto záležitosťou. Stellantis kúpil 21-percentný podiel v spoločnosti Leapmotor v októbri minulého roka.
Minulý mesiac sa však objavili informácie, že konglomerát zvažuje začatie výroby elektromobilov čínskej značky vo svojom závode Mirafiori v Turíne. Podľa anonymného zdroja portálu Automotive News Europe by sa výroba mohla začať už v roku 2026 alebo 2027. Šéf konglomerátu Carlos Tavares navyše takýto scenár nevylúčil. Povedal, že Stellantis by sa pre takýto krok rozhodol, ak by to malo ekonomický zmysel.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Stellantis investuje 6 miliárd dolárov do vývoja spaľovacích motorov, ale nie v Európe
Rýchly a zbesilý vymenil vo svojom Rollsovi z roku 1929 spaľovací motor za elektrický.
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.