Správy, Zaujímavosti,

Američania sa rozhodli sprísniť kritériá. Tentoraz Európa zaostáva

12.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Ground Picture). IIHS, americký orgán pre bezpečnosť cestnej premávky, sprísnil kritériá pre výbavu nových vozidiel. V zámorí sa zamerali na lepšiu ochranu cestujúcich na zadných...

12.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Ground Picture).

IIHS, americký orgán pre bezpečnosť cestnej premávky, sprísnil kritériá pre výbavu nových vozidiel. V zámorí sa zamerali na lepšiu ochranu cestujúcich na zadných sedadlách a vyššiu účinnosť systémov zabraňujúcich kolíziám po zotmení. Aj Európania môžu získať.

Dôležité je, že sa to týka aj výkonu systému prevencie zrážky s chodcom v noci. IIHS vykonáva takéto testy nielen za denného svetla, ale aj po zotmení.
Foto: shutterstock.com/Ground Picture

Organizácia Euro NCAP nedávno oznámila, že od roku 2024 sa bude posudzovať nielen úroveň bezpečnosti testovaného vozidla, ale aj to, či presunutie dôležitých funkcií vodiča na dotykové obrazovky príliš neodvádza pozornosť. K zmenám dochádza aj v USA. Ako oznámilo IIHS, bude ťažšie získať úplné (Top Safety Pick+) alebo čiastočné (Top Safety Pick) odporúčanie pre jednotlivé modely.

Snaha vyhnúť sa zrážke s chodcom

K kritériám, ktoré sú už nejaký čas prítomné, pribudnú nové, ktoré kontroluje IIHS. Od roku 2024 bude musieť vozidlo získať aspoň 3 zo 4 možných bodov v snahe vyhnúť sa zrážke s chodcom, aby získalo niektoré z odporúčaní. Dôležité je, že sa to týka aj výkonu systému prevencie zrážky s chodcom v noci. IIHS vykonáva takéto testy nielen za denného svetla, ale aj po zotmení. Majú dva scenáre.

V prvom stojí chodec na okraji cesty, zatiaľ čo testovacie vozidlo jazdí najprv rýchlosťou 40 km/h a potom rýchlosťou 60 km/h. V druhom scenári figurína imitujúca dospelého človeka vstúpi na vozovku a vozidlo sa pohybuje rýchlosťou 20 km/h a potom 40 km/h. Euro NCAP vykonáva len nočný test s chodcom stojacim na vozovke.

Nové kritériá IIHS tiež stanovujú, že cestujúci vzadu musia byť lepšie chránení.
Foto: shutterstock.com/ArtFamily

Cestujúci vzadu musia byť lepšie chránení

Nové kritériá IIHS tiež stanovujú, že cestujúci vzadu musia byť lepšie chránení. Na overenie tejto skutočnosti sa do čelného nárazového testu umiestnia figuríny, ktoré imitujú cestujúcich v druhom rade sedadiel a zisťuje sa, aké zranenia utrpeli.

Spojené štáty sú veľkým a dôležitým trhom z hľadiska formovania verejnej mienky. Prísnejšie predpisy v zámorí preto môžu ovplyvniť ochotu globálnych spoločností navrhovať svoje vozidlá tak, aby spĺňali americké kritériá na všetkých trhoch, kde sú dostupné. Aj Európania môžu získať.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Dôležité zmeny vo vozidlách Dacia. Dôraz na bezpečnosť a vyšší komfort

Čínske autá predstavujú hrozbu pre národnú bezpečnosť USA. To nie je vtip


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Najdôležitejšia príručka pre každé astrologické znamenie. Čo si za vodiča?

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Horoskopy - sú len hlúpym prvkom na zadnej strane časopisov, alebo ponúkajú skutočný prehľad? Čo ak naše znamenia…

Očarujúci nový Lynk & Co 01: Zrýchlenie ako blesk a technológie budúcnosti na dosah ruky!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@WestGoldRain). Lynk & Co na európskom trhu bola doteraz známa tým, že ponúkala iba jeden model – Lynk & Co…

Je nové Audi A5 2025 najlepším modelom vo svojej triede? Objavte jeho prelomové výhody!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@guidocars). Nové Audi A5 pre rok 2025 predstavuje výrazný krok vpred medzi svojimi konkurentmi v segmente. Aj keď jeho hmotnosť…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov