Novinky, Šport, Zaujímavosti,

Audi vstupuje do F1. Kúpi 100-percentný podiel v tíme

13.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews). Tvárou v tvár znepokojujúcim fámam, ktoré sa ťahajú už niekoľko mesiacov, sa Audi rozhodlo opäť potvrdiť svoj záväzok vytvoriť vlastný tím F1. Okrem oznámenia...

13.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews).

Tvárou v tvár znepokojujúcim fámam, ktoré sa ťahajú už niekoľko mesiacov, sa Audi rozhodlo opäť potvrdiť svoj záväzok vytvoriť vlastný tím F1. Okrem oznámenia personálneho obsadenia bolo odhalené aj zvýšenie sumy vyčlenenej na projekt.

Audi sa rozhodlo opäť potvrdiť svoj záväzok.
Foto: youtube.com/@PlanetCarNews

Jednou z najdôležitejších správ vo svete motoristického športu v roku 2022 bolo nepochybne oznámenie o angažovaní sa Audi vo formule 1. Nemci potvrdili, že od sezóny 2026, keď budú platiť nové predpisy, z veľkej časti prevezmú tím Sauber (v súčasnosti súťažiaci ako Stake F1 Team Kick Sauber) a vytvoria svoj továrenský tím.

Prešli však mesiace a zákulisné informácie nevzbudzovali optimizmus. Hoci Audi kvôli vstupu do F1 upustilo od viacerých projektov v motoristickom športe, muž zodpovedný za rozhodnutie vstúpiť do kráľovnej motoristického športu, Markus Duesmann, prekvapivo opustil predstavenstvo. Jeho náhradníkom sa medzitým ukázal byť Gernot Döllner.

Následné úniky informácií hovorili o tom, že Audi by mohlo dokonca úplne opustiť myšlienku vstupu do F1. Na základe medializovaných fám sa však nemecká značka nakoniec rozhodla reagovať. A ukázalo sa, že naozaj rozhodujúco.

Audi vo zverejnenej tlačovej správe potvrdilo svoj plný záväzok voči projektu továrenského tímu F1. Najdôležitejším aspektom je zmena spôsobu, akým sa to bude diať. Pôvodne Nemci plánovali kúpiť 75-percentný podiel v spoločnosti Sauber Group, ktorá riadi tím Sauber. To sa však zmení a Audi sa stane jediným akcionárom a kúpi 100 percent tímu.

Zvýšené finančné záväzky majú potvrdiť, že Audi to so vstupom do F1 myslí vážne. Vedúcim projektu bol vymenovaný Olivier Hoffmann, ktorý bol doteraz členom dozornej rady výrobcu. Bude zástupcom Audi a zároveň predsedom predstavenstva skupiny Sauber.

Šéfom tímu zostane Andreas Seidl – skúsený inžinier s bohatými skúsenosťami z Formule 1 v BMW alebo McLarene, ako aj z vytrvalostných pretekov vo farbách Porsche alebo DTM. Od roku 2023 riadi tím, ktorý je teraz známy ako Sauber, a od roku 2026 bude jednou z tvárí tímu Audi F1, pričom sa stane výkonným riaditeľom tímu.

Od roku 2026 Audi vstupuje do F1.

Okrem svojho mena a vlastného podvozku prinesie Audi do F1 aj svoje továrenské motory. Od roku 2026 začnú platiť nové predpisy, ktoré presvedčili Nemcov (a ďalších), aby sa zapojili do tohto športu.

Stále budeme mať dočinenia s preplňovanými hybridnými jednotkami 1,6 V6. Drahý a v civilnom motorizme nepraktický systém MGU-H, ktorý rekuperoval tepelnú energiu z brzdenia, bol zrušený a namiesto neho bol posilnený systém MGU-K zodpovedný za rekuperáciu kinetickej energie. Elektrická časť pohonného ústrojenstva bude generovať nie 120 kW, ale až 350 kW výkonu (476 k).

Použité riešenia nielenže znížia náklady na výrobu motorov, ale znížia aj množstvo paliva natankovaného do vozidiel. To následne povedie k zníženiu hmotnosti, ktoré očakávajú fanúšikovia. Palivo sa bude vyrábať udržateľným spôsobom, keďže sa nebudú používať žiadne nové fosílne zdroje.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Absolútna dominancia Red Bullu v Saudskej Arábii. Uzatvárame dvojitý víkend F1 na Blízkom východe

Začala sa sezóna F1 Academy. Preteky žien v Saudskej Arábii boli naozaj príjemné


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Odhaľte skryté tajomstvá vášho auta: Ako rýchlo opraviť nepríjemné zvuky!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BudgetMechanicHawaii). Dnes vám prezradím, ako rýchlo a efektívne opraviť neobvyklé zvuky, ktoré vaše auto vydáva. Je to dôležité nielen pre…

Pravda o elektromobiloch: Odhaľujeme mýtus o vyšších nákladoch na opravy!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV). Elektromobily získavajú na popularite, no ich rozmach zároveň prináša množstvo otázok ohľadne nákladov na opravy a typov poškodenia pri…

Predajný fenomén: Dacia Sandero mieri na trón najpredávanejšieho auta 2024 – a nič ju nezastaví!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ByteBuzzInovations). Dacia Sandero si opäť upevnila svoje miesto na vrchole predajných rebríčkov nových áut v Európe a smeruje k tomu,…

SUV budúcnosti je tu: Zoznámte sa s novým Hyundai Ioniq 9 – výkonom šokuje, dizajnom očarí!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@kbb). Najväčšie elektrické SUV od kórejského výrobcu Hyundai oficiálne vstupuje na scénu – a hneď s impozantnou batériou a výkonom…

Prečo automobilky investujú miliardy do polovodičových batérií? Zistite, čo prinesú vám!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@beyonddiscoveryofficial). V poslednej dobe výrobcovia automobilov čoraz častejšie prechádzajú na polovodičové batérie pre svoje elektromobily. Pozrime sa na to, z…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov