Elektro, Pravidlá, Zaujímavosti,

Euro NCAP mení svoje pravidlá testovania. Získať päť hviezdičiek nebude ľahké ani pre prémiové značky

13.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Lipik Stock Media). Pravidlá testovania vozidiel organizáciou Euro NCAP sa zmenia. Od roku 2026 orgán pre hodnotenie bezpečnosti automobilov očakáva, že bude penalizovať výrobcov, ktorí...

13.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Lipik Stock Media).

Pravidlá testovania vozidiel organizáciou Euro NCAP sa zmenia. Od roku 2026 orgán pre hodnotenie bezpečnosti automobilov očakáva, že bude penalizovať výrobcov, ktorí sa spoliehajú na obrazovky ako formu ovládania vozidla.

Jednoducho povedané, na získanie piatich hviezdičiek bude rozhodujúce, aby boli na výbave fyzické tlačidlá, páčky a ovládače.
Foto: shutterstock.com/Lipik Stock Media

Získať päť hviezdičiek od Euro NCAP bude ťažšie

Orgán pre hodnotenie bezpečnosti vozidiel Euro NCAP zavedie už začiatkom januára 2026 nové pravidlá. Vozidlá, ktoré hodnotí, musia spĺňať novú požiadavku, a to možnosť fyzickej kontroly vozidla. Jednoducho povedané, na získanie piatich hviezdičiek bude rozhodujúce, aby boli na výbave fyzické tlačidlá, páčky a ovládače.

Je to výsledok nového trendu, ktorý sa bezpečnostnému dozoru nepáči. Mnohé modely na trhu sú vybavené obrovským množstvom dotykových displejov, čím sa od fyzických tlačidiel alebo voličov ustupuje. Euro NCAP sa domnieva, že priama integrácia mnohých funkcií do obrazoviek nie je bezpečná, pretože môže odvádzať pozornosť vodiča.

Dnes sa pomocou obrazoviek ovláda nielen klimatizácia, ale aj stierač čelného skla.
Foto: shutterstock.com/Grzegorz Czapski

Dnes sa pomocou obrazoviek ovláda nielen klimatizácia, ale aj stierač čelného skla. Takéto riešenie ponúkajú okrem iných aj spoločnosti Tesla, BMW, Volkswagen a Volvo. Dotykové obrazovky sú však problémom celého odvetvia. Takéto riešenie nepochybne umožňuje vynaložiť menej prostriedkov na stavbu takéhoto vozidla. Získať päť hviezdičiek však v budúcnosti nebude možné, ak sa výrobcovia neprispôsobia novým usmerneniam.

„Nadmerné používanie dotykových displejov je problémom celého odvetvia, pretože takmer každý výrobca vozidiel presúva kľúčové ovládacie prvky na centrálne dotykové displeje, čím núti vodičov odpútať zrak od cesty a zvyšuje riziko nehody s rozptýlením,

– povedal riaditeľ strategického rozvoja Euro NCAP Matthew Avery, ktorého citoval denník The Sun.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Auto nereaguje na diaľkové ovládanie? Oplatí sa poznať tento starý trik

Pred takmer každou jazdou zapnem toto tlačidlo. Mor slovenských ciest sa skončil


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov