Šport, Zaujímavosti,

Mal by v F1 dostávať body každý? Súčasný systém nie je úplne autentický….

13.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@sauberf1team). Získať body v pretekoch F1 – to je niečo veľké, však? Pre najlepších jazdcov a najlepšie tímy je to norma. Na druhej strane, ak...

13.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@sauberf1team).

Získať body v pretekoch F1 – to je niečo veľké, však? Pre najlepších jazdcov a najlepšie tímy je to norma. Na druhej strane, ak niekto nevýrazný dokončí preteky „na body“, zaslúži si veľkú gratuláciu. Rozmýšľame, či by to malo byť takto? Prečo vôbec rozlišovať, či niekto získa body alebo nie? Na jednej strane by to bolo logické riešenie. Na druhej strane, získavanie bodov bolo v minulosti… určitým povýšením.

Rozmýšľame, či by to malo byť takto? Prečo vôbec rozlišovať, či niekto získa body alebo nie?
Foto: youtube.com/@sauberf1team

Body v F1. Prečo ich neudeliť všetkým?

Aký je ideálny systém bodovania? Niečo také neexistuje. V rôznych seriáloch sa táto téma rieši rôznymi spôsobmi. Každý má svoje výhody a nevýhody. Všade sa odmeňuje niečo iné. V F1 dostáva body 10 najlepších jazdcov (v hlavných pretekoch). To v nás vyvoláva niekoľko otázok. Existuje niekoľko skupín fanúšikov. Niektorí povedia, že je to v poriadku. Iní povedia, že 10 jazdcov je stále príliš veľa, pretože predtým bodovalo napríklad 8 najlepších. Ďalší povedia, že body by možno mali dostať všetci?

Zisk bodov vo formule 1 bol vždy považovaný za určitú vznešenosť. Body si musíte zaslúžiť. Musíte mať vynikajúci víkend, dobre nastaviť auto, dobre sa kvalifikovať a potom bojovať v pretekoch a poraziť minimálne 10 súperov. Ak toto všetko dokážete, získate body. Pre seba aj pre tím. No áno – rozumieme tomuto pohľadu, rozumieme systému. Body ako odmena. Ako niečo, čo si treba zaslúžiť. Ako vyznamenanie. Má to, samozrejme, svoje výhody, ale aj nevýhody.

Dokáže každý skórovať?

To prináša komplikáciu. Red Bull v súčasnosti dominuje Formule 1. Za ním sa v skupine prenasledovateľov nachádzajú Ferrari, Mercedes, McLaren a Aston Martin. Päť najlepších tímov, desať jazdcov. A je to tu. Teoreticky sú body zabetónované. V dvoch pretekoch novej sezóny získal bod len jeden pretekár mimo tejto skupiny. Bol to Nico Hulkenberg z Haasu, ktorý profitoval z toho, že Lance Stroll (Aston Martin) odstúpil z Veľkej ceny Saudskej Arábie. Teoreticky by sa zvyšných päť tímov nemuselo na pretekoch vôbec objaviť, pretože teoreticky – zdôrazňujeme, že teoreticky – nemajú žiadnu šancu na body. Či už budú pretekať, alebo nie.

Máme tu situáciu, keď nezáleží na tom, či jazdec skončí na 11., 15. alebo 20. mieste; nezáleží na tom, či preteky dokončí po tom, čo porazil niekoľkých súperov po krásnom boji, alebo skončí v stene v prvom kole. Napríklad Alex Albon mal v Saudskej Arábii dobrý víkend. Preteky dokončil na 11. mieste a deklasoval svojich súperov z Alpine, RB alebo Sauberu. Porazil svojho tímového kolegu a jedného zo zástupcov tímu Haas. Takže čo? Pre formulu 1 sa jeho preteky hodnotia rovnako ako preteky Pierra Gaslyho, ktorý odstúpil po prvom kole s technickými problémami, a Lancea Strolla, ktorý narazil do steny. Jeho cena je rovnako 0. Prečo by mala druhá polovica tabuľky bojovať proti sebe, keď to nič nemení? Nikto sa nechystá získať body. Je jedno, či je niekto 11. alebo 20…..

Mám pocit, že tento systém je oveľa smerodajnejší. Reálne ukazuje, kto je lepší a kto horší. Jasné, nie je tu ten tradičný systém, kde sa body musia získať, pretože ide o veľa.
Foto: youtube.com/@Formula1

Ako to vyriešiť?

Američania to, samozrejme, vyriešili už dávno. V NASCAR aj IndyCar sa body udeľujú všetkým. Jednoducho – podľa umiestnenia. Ten, kto je 11., dostane viac bodov ako ten, kto bol 15. Ten, kto bol 17., dostane viac bodov ako ten, kto bol 20., a tak ďalej. Mám pocit, že tento systém je oveľa smerodajnejší. Reálne ukazuje, kto je lepší a kto horší. Jasné, nie je tu ten tradičný systém, kde sa body musia získať, pretože ide o veľa. Ale vážne, venuje ešte niekto v F1 pozornosť tradíciám? Pozrite sa na kalendár a odpovedzte si na túto otázku sami….

Dostanete sa do cieľa a získate body podľa svojej pozície. Prečo nie? Teoreticky si až do konca sezóny môže nárokovať na body len prvých päť. A čo ostatní? Williams, RB, Sauber, Haas a Alpine pôjdu na nulu? Akoby v tomto šampionáte vôbec neboli? Ako určíte, že niekto bol lepší a niekto horší? Všetky tieto tímy majú teraz 0 bodov. A pritom vieme, že obraz je trochu iný. Williams a RB sú jasne pred Sauberom a Alpou, ktoré sa prepadávajú na dno. Ale v F1 na tom nezáleží. Škoda.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Začala sa sezóna F1 Academy. Preteky žien v Saudskej Arábii boli naozaj príjemné

Absolútna dominancia Red Bullu v Saudskej Arábii. Uzatvárame dvojitý víkend F1 na Blízkom východe


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Odhaľte skryté tajomstvá vášho auta: Ako rýchlo opraviť nepríjemné zvuky!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BudgetMechanicHawaii). Dnes vám prezradím, ako rýchlo a efektívne opraviť neobvyklé zvuky, ktoré vaše auto vydáva. Je to dôležité nielen pre…

Pravda o elektromobiloch: Odhaľujeme mýtus o vyšších nákladoch na opravy!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV). Elektromobily získavajú na popularite, no ich rozmach zároveň prináša množstvo otázok ohľadne nákladov na opravy a typov poškodenia pri…

Predajný fenomén: Dacia Sandero mieri na trón najpredávanejšieho auta 2024 – a nič ju nezastaví!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ByteBuzzInovations). Dacia Sandero si opäť upevnila svoje miesto na vrchole predajných rebríčkov nových áut v Európe a smeruje k tomu,…

SUV budúcnosti je tu: Zoznámte sa s novým Hyundai Ioniq 9 – výkonom šokuje, dizajnom očarí!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@kbb). Najväčšie elektrické SUV od kórejského výrobcu Hyundai oficiálne vstupuje na scénu – a hneď s impozantnou batériou a výkonom…

Prečo automobilky investujú miliardy do polovodičových batérií? Zistite, čo prinesú vám!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@beyonddiscoveryofficial). V poslednej dobe výrobcovia automobilov čoraz častejšie prechádzajú na polovodičové batérie pre svoje elektromobily. Pozrime sa na to, z…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov