14.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@HuxiuAuto).
Čínska expanzia pokračuje v najlepšom svetle. (奢華, Shēhuá = luxusné). Začalo sa to nízkorozpočtovými značkami, ale hneď za rohom čakajú v tesnom závese autá prémiového segmentu priamo z kráľovstva stredu. Medzi nimi je aj model IM, ktorý do Európy dorazí už v roku 2025. Čo je to za značku? Aké modely bude ponúkať
IM alebo Intelligent Mobility je značka elektromobilov, ktorú vlastní čínsky magnát SAIC Motor. Do jej portfólia patrí aj reaktivovaná značka MG, ktorá koncom minulého roka debutovala na trhu v Európe. Na rozdiel od britsko-čínskej značky však bude IM umiestnený na opačnej strane hierarchie prestížnych vozidiel. Teda medzi prémiovými vozidlami.
Na ženevskom autosalóne značka IM ukázala svetu svoje najnovšie dieťa: pôsobivý model L6. Ide o špičkový elektrický sedan s dĺžkou 4931 mm a rázvorom 2950 mm. Okrem toho je široký 1960 mm a vysoký 1474 mm, odetý do atraktívne štylizovanej karosérie. Akoby to nestačilo, Číňania sa postarali o to, aby bol model L6 prešpikovaný modernými technológiami.
Spomedzi nich je určite najprelomovejšia batéria s pevným elektrolytom. Podľa komentátorov bude zavedenie tohto typu batérie prelomom vo svete elektromobility a míľnikom v histórii elektromobilov. Stane sa to? To ukáže čas. Zatiaľ vieme, že IM L6 vybavený inovatívnou trakčnou batériou bude mať dojazd viac ako 800 km (WLTP). Očakáva sa, že bude k dispozícii aj verzia s lítium-iónovou batériou. V tomto prípade sa očakáva dojazd viac ako 600 km.
A čo viac, IM L6 nielenže pôjde ďaleko, ale aj rýchlo: výrobca sľubuje, že prvá „stovka“ sa na displeji objaví za menej ako 3 sekundy. Pôsobivý výkon dopĺňa dynamicky tvarovaná silueta, kvalitný interiér a najmodernejšie systémy podpory vodiča.
Inak to však nemôže byť, ak chcú Číňania skutočne hodiť rukavicu etablovaným výrobcom prémiových automobilov. Akú majú v tomto boji šancu?
Japonci mali ťažký boj
Pokiaľ ide o svet, potenciál sa zdá byť neobmedzený. Výrobcovia automobilov, vrátane luxusných automobilov s pôvodom v Kráľovstve stredu, robia odvážne kroky nielen na svojom domácom trhu, ale aj v mnohých iných častiach sveta, napríklad v arabských krajinách. Číňania narúšajú starú a zaužívanú hierarchiu tým, že ponúkajú vozidlá, ktoré sú prakticky identické s vozidlami etablovaných výrobcov za o niečo lepšie ceny.
Expanzia na starý kontinent však predstavuje úplne inú výzvu, ako sa o tom presvedčil nejeden výrobca. Nissan Infiniti sa už v Európe prepadol a Lexus bol roky nútený neľahko bojovať o miesto medzi značkami ako Mercedes a Audi. A to aj napriek tomu, že už od začiatku disponoval vozidlom, ktoré prekonávalo väčšinu jeho konkurentov. Koniec koncov, Lexus LS 400 z roku 1989 sa dodnes uvádza ako jedno z najdokonalejších vozidiel v histórii.
Nová ruka
Na druhej strane sa už ukázalo, že revolúcia v elektromobilite dokáže otriasť starým svetom v základoch. Stačí sa pozrieť na prípad spoločnosti Tesla, ktorá sa za dve desaťročia stala z výklenkovej kuriozity jazýčkom na váhach automobilového priemyslu. Je ľahké odhadnúť, že IM sa usiluje o rovnako žiarivú kariéru a tým, že vyzve na súboj zavedené prémiové značky, nezabudne ukradnúť zákazníkov aj Tesle. Aké zbrane vytiahnu Číňania v boji o uznanie bohatých Európanov?
Súčasná ponuka značky IM zahŕňa dve SUV a dva sedany. Medzi prvými sa nachádzajú špičkové modely v podobe LS6 a luxusného LS7. Na druhej strane sedany sú už spomínaný model L6 a väčší LS7.
Spoločným znakom všetkých modelov majú byť pokročilé asistenčné systémy, skvelé materiály a pozoruhodný dizajn. Posledné dva sľuby IM viac než plní, ako sme mali možnosť overiť si na vlastné oči. Podarí sa čínskym inžinierom rovnako úspešne splniť aj ostatné oznámenia?
To sa dozvieme budúci rok. Vtedy bude mať IM premiéru na trhoch Európskej únie.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Čínske auto dokáže niečo, čo nikto iný. Určite by ste to ocenili!
Tento elektrikár stojí menej ako 9 000 eur. Je to výsledok cenovej vojny
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.