14.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ThatDudeinBlue).
V prípade vozidla ako Lexus LFA znamená aj malá kolízia astronomické náklady. Len samotné dvere spolujazdca stoja toľko ako úplne nové Audi Q3. Oplatí sa teda japonské kupé vôbec opravovať? Oplatí. Pretože pol milióna EUR je len polovica jeho trhovej hodnoty.
LFA je zďaleka najelitnejším Lexusom v histórii značky. Bohužiaľ, ani takéto autá nie sú ušetrené nepríjemných dopravných nehôd. Príklad? Majiteľ tohto strieborného exemplára sa vracal z rallye v Georgii v Spojených štátoch. Na klzkej ceste príliš zrýchlil a pristál na hydrant.
Strieborný Lexus LFA sa „stretol“ s hydrantom. Utrpel ťažké „zranenie“
Na videách, ktoré kolujú na sociálnych sieťach, nevyzeralo auto zle. Bolo to však najmä preto, že ukazovalo ľavú stranu vozidla. Teda tú ľavú, ktorá stret s hydrantom neprežila. Na pravej strane bolo poškodenie oveľa väčšie. A veľkým problémom pri nich bolo, že časti karosérie Lexusu LFA boli vyrobené z uhlíkových vlákien. To vylučovalo opravu, vyplnenie a lakovanie.
Lexus má vážne poškodené dvere spolujazdca a prah pod nimi. Okrem toho mu chýba zadný nárazník, jedno zo zadných svetiel, má narušenú konštrukciu ľavého zadného blatníka a potrebuje opravu výfukového systému. Problémom je, že prakticky všetky diely je potrebné vymeniť za nové. A vzhľadom na elitný charakter Lexusu zostávajú jedinou možnosťou originálne diely. Náhradné diely jednoducho neexistujú. Ich ceny? Napríklad dvere spolujazdca stoja 40 tisíc dolárov. To je v prepočte približne 38-tisíc EUR.
Oprava Lexusu LFA bude stáť takmer pol milióna EUR. To je polovica jeho hodnoty
Celkovo bola oprava havarovaného Lexusu LFA vyčíslená až na 500 000 dolárov. Oplatí sa pri tejto sume auto opraviť? Nie je lepšie urobiť z neho darcu náhradných dielov? Japonské kupé zachraňuje pred zošrotovaním len jedna vec. Je to mimoriadne vzácny model. Na svete je ich len 500 a použité sa predávajú za sumy presahujúce milión dolárov. To znamená, že LFA bude opravené a vráti sa na cesty. Až na to, že oprava bude tiež chvíľu trvať. V servise odhadujú, že by mohla trvať viac ako rok.
Lexus LFA je veľkolepé technické dielo. Slovensku pravdepodobne nie je známy registrovaný taký automobilov.
Pokiaľ ide o samotné kupé, je to prejav výnimočného inžinierstva. Lexus poháňa 4,8-litrový motor V10. Ten ponúka výkon 560 koní a krútiaci moment 480 Nm a dokáže sa „vytočiť“ až do 9 500 otáčok za minútu. Japoncami vytvorený V10 má veľkosť bežného osemvalca do V a hmotnosť priemerného šesťvalca do V. Vďaka tomu celé vozidlo váži len 1 480 kg. Toľko ako hatchback segmentu C! Výsledok? Prirodzene nasávaný motor zrýchli LFA na 100 km/h za 3,7 s. Maximálna rýchlosť je 325 km/h.
Zaujímavý fakt? Na svete je 500 Lexusov LFA, pričom do Európy ich prišlo len 40, vrátane dvoch v Poľsku. Ďalšia zaujímavosť? Lexus v rámci inžinierskeho umenia presunul napríklad nádržku na kvapalinu do ostrekovačov dozadu. Dôvodom bolo zabezpečenie ideálneho rozloženia hmotnosti vozidla.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Najspoľahlivejšie vozidlá. Mechanik nemá čo robiť
Strašná nehoda zaznamenaná kamerovým systémom. Ako sa to mohlo stať?
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.