15.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@isenformeng9287).
Čínska spoločnosť BYD, v súčasnosti najväčší výrobca elektrických a elektrifikovaných automobilov na svete, má veľmi ambiciózne plány na zvýšenie dojazdu vyrábaných automobilov. Cieľom je 2 000 km!
Čínske spoločnosti sa intenzívne venujú nielen vývoju elektromobilov. Pracujú aj na plug-in hybridoch s rekordným dojazdom. V súčasnosti niektoré nové modely z ríše stredu dokážu na jedno natankovanie a nabitie prejsť viac ako 1 400 km.
Pre spoločnosť BYD to však nestačí. Číňania v súčasnosti intenzívne pracujú na novej platforme pre elektrické a elektrifikované vozidlá. Očakáva sa, že piata generácia týchto vozidiel, označovaná ako DM (Dual Mode), bude evolúciou tej, ktorá sa používa v súčasnosti.
Jej uvedenie na trh sa očakáva na aprílovom autosalóne v Pekingu.
2 000 km dojazdu už za rok?
Čínska spoločnosť BYD vydala svoj prvý systém DM v roku 2008 a odvtedy ho neustále aktualizuje. V súčasnosti sú na trhu modely využívajúce riešenie štvrtej generácie. V rámci platformy 4.0 existujú dva typy automobilov – orientované na výkon alebo na dojazd.
Srdcom oboch je 1,5-litrový preplňovaný agregát s výkonom 110 koní. Pracuje na základe Atkinsonovho cyklu a je spojený s prevodovkou CVT a synchrónnym elektromotorom s výkonom 177 koní.
Kupujúci si môžu vybrať z dvoch typov batérií LFP. Menší má kapacitu 8,32 kWh, zatiaľ čo väčší má kapacitu 18,32 kWh. S nimi a 60-litrovou palivovou nádržou je dojazd takéhoto plug-in hybridu 1 200 km (podľa cyklu CLTC).
Očakáva sa, že nový variant platformy DM, piata generácia, sa dostane na trh už budúci rok. Jej výhodou budú vylepšené komponenty, najmä v rámci spaľovacieho motora, elektromotora a akumulátora.
Hoci kapacita poslednej menovanej zatiaľ nebola zverejnená, ani veľkosť palivovej nádrže, čínske médiá uvádzajú, že nová platforma DM poskytne dojazd 2 000 km.
Ďalšou novinkou spoločnosti BYD má byť aktualizovaná platforma pre elektromobily (ePlatform 4.0). Tá súčasná bola predstavená v roku 2021. Tá nasledujúca sa má vyznačovať predovšetkým nižšími výrobnými nákladmi, ako aj zvýšenou úrovňou integrácie kľúčových komponentov a obmedzením kabeláže.
Ambiciózne plány spoločnosti BYD
Spoločnosť BYD predala v minulom roku na celom svete 3,02 milióna automobilov, z ktorých viac ako polovicu tvorili plug-in hybridy. Číňania v súčasnosti realizujú novú trojročnú obchodnú stratégiu, ktorá zahŕňa výrazné rozšírenie ponuky PHEV.
BYD nedávno hodila rukavicu Toyote a Volkswagenu v kráľovstve stredu. Vo februári totiž uviedla na trh nové, lacnejšie varianty svojich sedanov kompaktnej triedy s plug-in hybridným alebo elektrickým pohonom.
Ide o modely BYD Qin Plus a Destroyer 05, ktoré sa ponúkajú za veľmi výhodné ceny. Vozidlá PHEV v závislosti od verzie poskytujú dojazd len na elektrinu od 55 do 120 km (podľa cyklu CLTC).
Cena? Qin Plus stojí v našej mene približne 10 100 až 16 200 eur, zatiaľ čo Destroyer 05 stojí približne 10 100 až 16 500 eur. Na druhej strane ich plne elektrické varianty začínajú na cene približne 14 000 eur.
Pre porovnanie, Toyota Corolla a Volkswagen Lavida, ktoré patria do rovnakého segmentu, stoja približne 10 100 až 19 000 eur, resp. 11 300 až 19 700 eur.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Pôsobivý výsledok čínskeho auta vo veľkom zimnom teste dojazdu a sklamanie pre Teslu
Čínsky gigant sa ponáhľa. BYD sa snaží dobyť Európu
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.