Elektro, Novinky, Suv/Crossover, Zaujímavosti,

Nová Alfa Romeo Stelvio príde na trh budúci rok. Má zaujať štýlom a technológiami

15.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto. youtube.com/@AlfaRomeoUSA). Nástupca modelu Alfa Romeo Stelvio príde koncom roka 2025 a nová Giulia bude mať premiéru o niekoľko mesiacov neskôr. Isté je, že oba modely...

15.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto. youtube.com/@AlfaRomeoUSA).

Nástupca modelu Alfa Romeo Stelvio príde koncom roka 2025 a nová Giulia bude mať premiéru o niekoľko mesiacov neskôr. Isté je, že oba modely budú využívať novovyvinutú veľkú platformu STLA a budú prvými modelmi koncernu Stellantis, ktoré okrem iného dostanú úplne novú elektronickú architektúru.

Nástupca modelu Alfa Romeo Stelvio príde koncom roka 2025 oplatí sa počkať.
Foto. youtube.com/@AlfaRomeoUSA

Alfa Romeo sa pod krídlami skupiny Stellantis Group vráti k svojej niekdajšej sláve. Taliani v súčasnosti pripravujú uvedenie úplne nového modelu do svojej ponuky. Pôjde o mestský crossover vyrábaný v Tychách s názvom Milano.

Jeho svetová premiéra sa očakáva už budúci mesiac. Ponuka talianskej značky sa tak rozšíri na štyri modely, z ktorých tri budú terénne. Ide o už starnúce Stelvio a Tonale, predstavené pred dvoma rokmi.

Nová Alfa Romeo Stelvio: príde budúci rok

Ďalší prelomový model značky Alfa Romeo by mal prísť budúci rok. Vtedy uzrie svetlo sveta nástupca modelu Stelvio, po ktorom bude začiatkom roka 2026 nasledovať Giulia. Oba modely budú naďalej ponúkať kombináciu každodennej užitočnosti a športového charakteru. Lenže získajú moderné technológie.

Kľúčovou novinkou je, že budúce modely Stelvio a Giulia budú založené na veľkej platforme STLA, ktorá sa dostala do nedávno debutujúceho modelu Dodge Charger Daytona. Na rozdiel od nej budú talianske modely využívať výlučne 800-voltovú elektrickú sústavu.

To znamená nielen možnosť veľmi rýchleho nabíjania batérie (špičkový výkon – minimálne 270 kW), ale aj ďalšie výhody. Patrí k nim nižšia spotreba energie a nižšia hmotnosť prázdneho vozidla v porovnaní s modelmi so 400-voltovou inštaláciou. Je to spôsobené možnosťou použitia tenších káblov.

Očakáva sa, že trakčná batéria modelov Alf Romeo Stelvio a Giulia bude mať kapacitu od 85 do 118 kWh. Dojazd najlepšej verzie presiahne 700 km.

Len elektrické?

Zdá sa preto, že sa najprv môžu objaviť len elektrické modely. Neskôr sa k nim pridajú aj spaľovacie varianty. Taliani však zdôrazňujú, že to závisí od budúcich regulačných požiadaviek, ako aj od prípadného dodatočného zdanenia spaľovacích modelov na vybraných trhoch.

Nová Alfa Romeo Stelvio.

Nová Alfa Romeo Stelvio: štýl robí rozdiely

Nové modely Alfa Romeo Stelvio a Giulia sa budú vyznačovať moderným športovým štýlom karosérie. Umožní to modularita veľkej platformy STLA, ktorá umožní dosiahnuť správne proporcie.

Taliani sľubujú zlepšenie vynikajúcich jazdných vlastností, ktorými sú známe súčasné generácie ich modelov strednej triedy. Prispieva k tomu nielen prepracovaná konštrukcia zavesenia kolies na oboch nápravách, ale okrem iného aj aktívna regulácia náklonu.

V tomto prípade inžinieri spoločnosti Alfa Romeo prijali riešenie známe napríklad z modelu Ferrari Purosangue. Jeho najdôležitejšími komponentmi sú elektrické aktuátory, ktoré v reálnom čase spolupracujú s tlmičmi.

Výkon? Očakáva sa, že zrýchlenie z 0 na 100 km/h v najvyšších verziách nových modelov Alf Romeo Stelvio a Giulia bude kratšie ako 3 sekundy. Ako je typické pre mnohé elektromobily, budú sa vyznačovať dvojmotorovým trakčným systémom a systémom pohonu oboch náprav.

Nová elektronická architektúra

Alfa Romeo Stelvio bude prvým modelom skupiny Stellantis, ktorý bude využívať úplne novú elektronickú architektúru. Nazýva sa STLA Brain a okrem iného umožňuje bezdrôtové aktualizácie softvéru (funkcia over-the-air) a vybraných funkcií vozidla.

Okrem toho budú obe budúce Alfy vybavené riešením s názvom STLA SmartCockpit. Oba modely si zachovajú charakteristický teleskopický prístrojový panel, ale získajú väčšiu zakrivenú obrazovku pre informačno-zábavný systém. Očakáva sa, že bude reagovať na prirodzené hlasové povely a dokonca aj na gestá očí.

Okrem toho Taliani avizujú rozšírený head-up displej, ktorého jednou z funkcií je pomáhať vodičovi pri zatáčaní. Ako? Zobrazením virtuálneho modelu, ktorý jazdí vpredu.

Súčasťou výbavy má byť okrem iného aj systém nočného videnia, čo je infračervená kamera, ktorá upozorňuje na ľudí alebo zvieratá pred vozidlom, ako aj digitálne vnútorné zrkadlo.

Alfa Romeo 33 Stradale.

Nová Alfa Romeo Stelvio: z továrne v Cassine

Alfa Romeo Stelvio aj Giulia sa budú vyrábať v závode Cassino. Má to byť jediný európsky závod koncernu Stellantis prispôsobený na výrobu modelov založených na veľkej platforme STLA.

Čo bude nasledovať pre taliansku značku? Hovorí sa aj o modeloch väčších ako Stelvio a Giulia, ako aj o kompaktnom nástupcovi modelu Giulietta. Je možné, že sa objaví aj nové kupé.

Medzitým sa v polovici decembra 2024 dostane prvá Alfa Romeo 33 Stradale do rúk šťastného zákazníka. Celkovo bude vyrobených 33 takýchto vozidiel, z ktorých len tri boli objednané s elektrickým pohonom. Zvyšok využíva trojlitrový motor V6.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Rivian sa presúva do nižších segmentov. Dve elektrické SUV majú ohroziť Teslu

Audi je konečne pripravené ukázať svetu model Q6 e-tron. Debut prvého vozidla na platforme PPE sa uskutoční už 18. marca


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Prečo automobilky investujú miliardy do polovodičových batérií? Zistite, čo prinesú vám!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@beyonddiscoveryofficial). V poslednej dobe výrobcovia automobilov čoraz častejšie prechádzajú na polovodičové batérie pre svoje elektromobily. Pozrime sa na to, z…

Nové hybridné SUV je dokonalým plánom B pre Toyotu Yaris Cross. Nízka spotreba paliva a pôsobivý zoznam výbavy

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@crospotter13). Stellantis pokračuje vo svojej novej stratégii. Pridaním hybridného modelu do modelového radu Citroën má skvelú alternatívu k špičkovému SUV…

Značka minulosti, hviezda budúcnosti: Objavte revolučný návrat Ebro S700!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@talleresspg5237). Španielsky automobilový priemysel tento rok zažil prekvapivý návrat jednej zo svojich legendárnych značiek, na ktorú už mnohí zabudli: Ebro.…

Európa na pokraji ďalšej krízy: Čo znamená nedostatok polovodičov pre európsky automobilový priemysel?

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@wsj). Problémom ostáva slabá nezávislosť Európskej únie v oblasti výroby polovodičov, čo môže viesť k prerušeniam dodávok a vážnym následkom…

Warren Buffett neinvestuje do hocikoho: Prečo BYD valcuje USA a Európu?

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Robert Way). Značka, ktorá priniesla svetu prvý plug-in hybrid, je teraz len krôčik od toho, aby sa stala najväčším výrobcom…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov