Testy, Zaujímavosti,

Prečo by ste v lete nemali používať zimné pneumatiky? Odpovedáme

15.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV). Zimné pneumatiky sú určené pre teploty pod 7-8 stupňov Celzia. Ich používanie v lete môže mať mnoho nepríjemných následkov. Zimné pneumatiky sa od letných...

15.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV).

Zimné pneumatiky sú určené pre teploty pod 7-8 stupňov Celzia. Ich používanie v lete môže mať mnoho nepríjemných následkov.

Jazda na zimných pneumatikách v lete môže viesť k mnohým nebezpečným situáciám.
Foto: youtube.com/@YouCarTV

Zimné pneumatiky sa od letných líšia predovšetkým zložením zmesi. Obsahujú vyšší podiel prírodnej živice, čo znamená, že zostávajú pružné v typických zimných podmienkach.

Keďže sú teraz vonku vyššie teploty, oplatí sa uvažovať o výmene za letné pneumatiky. Niektorí vodiči sa však môžu rozhodnúť „podojiť“ svoje už značne opotrebované „zimné pneumatiky“ a ponechať ich aj na leto.

Týmto spôsobom by ušetrili svoje letné pneumatiky a potom – pred zimou – by investovali do nových zimných pneumatík. Takéto uvažovanie je však nesprávne.

Zimné pneumatiky v lete: dlhá brzdná dráha

Jazda na zimných pneumatikách v lete môže viesť k mnohým nebezpečným situáciám, ktoré sú porovnateľné s jazdou na snehu na letných pneumatikách. Spoločnosť Pirelli uvádza, že brzdná dráha na takýchto pneumatikách sa počas teplých dní výrazne predlžuje.

O koľko? To testoval fínsky časopis Tekniikan Maailma v rámci testov brzdenia z rýchlosti 80 km/h v letnom daždi. Výsledok? Kým auto na letných pneumatikách už zastavilo, auto na „zimných pneumatikách“ sa ešte stále pohybovalo rýchlosťou 40 km/h.

Priľnavosť zimných pneumatík sa zhoršuje pri teplote približne 10 stupňov Celzia. Vtedy sú pri zatáčaní alebo zrýchľovaní jednoznačne horšie ako letné pneumatiky.

„Zimná pneumatika s iným zložením zmesi a vysokým počtom lamiel sa v teplom počasí rýchlejšie zahrieva, takže stráca priľnavosť. Okrem mäkšej zmesi majú zimné pneumatiky aj mäkší kord. V dôsledku toho môže v lete dôjsť k väčšej rozťažnosti a v extrémnych prípadoch môže kord prasknúť alebo sa vypučiť,“

– uvádza jeden z odborníkov

Letné vs zimné pneumatiky.

Zimné pneumatiky v lete: menej pohodlia

Bezpečnosť je jedna vec, ale komfort jazdy druhá. Jazda na zimných pneumatikách v lete znamená aj vyššiu hladinu hluku a vyššiu spotrebu paliva – aj o niekoľko litrov na 100 km.

V tomto prípade sa ekonomická výhodnosť používania „zimných pneumatík“ v lete vytráca. Najmä ak človek najazdí veľa kilometrov.

Okrem toho môže nastať problém s vyplatením poistného plnenia z poistenia auta v prípade kolízie. Ide o adekvátnu situáciu, aká nastáva pri jazde na letných pneumatikách v zime.

Ako je to s celoročnými pneumatikami?

Ak sa nechcete „hrať“ so sezónnou výmenou pneumatík, vždy existuje prechodné riešenie. Ide o celoročné pneumatiky, ktoré kombinujú vlastnosti zimných aj letných pneumatík.

Dnešné celoročné pneumatiky preukázali svoje schopnosti v mnohých testoch, v ktorých dokázali primeranú úroveň bezpečnosti v rôznych podmienkach.

Majú však aj svoje nevýhody, ako napríklad slabú priľnavosť pri veľmi nízkych a veľmi vysokých teplotách alebo tendenciu rýchlejšie sa opotrebovať. Z týchto dôvodov mnohí motoristi stále váhajú pred kúpou celoročných pneumatík.

Na Slovensku nie je sezónna výmena pneumatík povinná, ale odporúča sa.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Je čas na výmenu pneumatík za letné? Odpoveď je jednoduchá

Test letných pneumatík: Niektoré nezastavia ani na sto metrov!


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Najdôležitejšia príručka pre každé astrologické znamenie. Čo si za vodiča?

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Horoskopy - sú len hlúpym prvkom na zadnej strane časopisov, alebo ponúkajú skutočný prehľad? Čo ak naše znamenia…

Očarujúci nový Lynk & Co 01: Zrýchlenie ako blesk a technológie budúcnosti na dosah ruky!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@WestGoldRain). Lynk & Co na európskom trhu bola doteraz známa tým, že ponúkala iba jeden model – Lynk & Co…

Je nové Audi A5 2025 najlepším modelom vo svojej triede? Objavte jeho prelomové výhody!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@guidocars). Nové Audi A5 pre rok 2025 predstavuje výrazný krok vpred medzi svojimi konkurentmi v segmente. Aj keď jeho hmotnosť…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov