16.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TopGear).
Porsche Taycan Turbo GT nechalo Teslu ďaleko za sebou nielen na vlastnom dvore, na Nürburgringu, ale aj na okruhu Laguna Seca v domovine americkej značky. Najvýkonnejšie sériové Porsche vôbec dokáže vygenerovať až 1108 koní a s balíkom Weissach potrebuje na šprint na „stovku“ 2,2 s. Skôr než sa rozbehnete do showroomov, mali by ste vedieť jednu vec.
- Porsche Taycan Turbo GT dosiahlo rekordné časy na dvoch tratiach v kategórii sériových elektromobilov. Má veľký náskok pred Teslou Model S Plaid
- Inžinieri zodpovední za vrcholný variant vozidla vyžmýkali z Taycanu čo najviac. Vyvinuli ho s ohľadom na jazdu na okruhu
- Auto dokáže vyvinúť 1108 koní a 1340 Nm, čo sa zdá byť priam absurdné. Balík Weissach znižuje hmotnosť Taycanu Turbo GT približne o 70 kg, ale robí to za určitú cenu….
- Vlajkový variant modelu Taycan si už môžete objednať u predajcov Porsche na Slovensku. Na kúpu si však musíte pripraviť až šesťcifernú sumu
Porsche Taycan Turbo GT sa ešte len dostane na trh a už si pripísal dva tituly – najrýchlejšieho sériovo vyrábaného elektromobilu na okruhoch Laguna Seca (1:27,87 min) a Nurburgring (7:07,55 min). Druhý najrýchlejší čas prekonal výkonovo nabitý Taycan Turbo S z augusta 2022 o neuveriteľných 26 sekúnd. Vtedy aj teraz sedel za volantom ten istý muž – Lars Kern, ktorý práve dostal Teslu Model S Plaid na zelenú.
Na preukázanie svojej spôsobilosti na trati nestačí mať len najväčší výkon. Musí byť vhodný celkový balík akcelerácie a brzdenia, priľnavosti v zákrutách, aerodynamiky, stability a nastavenia. V prípade modelov Porsche Taycan Turbo GT a Taycan Turbo GT s balíkom Weissach dosiahli naši inžinieri absolútne ohromujúci výsledok
– Kevin Giek zo spoločnosti Porsche vysvetľuje. To vysvetľuje, prečo sa Nemcom podarilo na Nürburgringu tak veľmi „odrovnať“ na okruhu nabitú Teslu Model S Plaid (jej čas jazdy je 7:25,23 min).
Porsche Taycan Turbo GT. Aký má výkon? Záleží na tom, ako počítate
S výkonom elektrickej sústavy nového variantu Porsche Taycan je situácia trochu komplikovaná. Zadná náprava modelu Turbo GT dostala výkonnejší impulzný menič s karbidom kremíka, čím sa štandardný výkon tohto variantu zvýšil na 580 kW (789 k). Kde je sľubovaných 1108 koní? Môžete ich mať na 2 s, keď je aktivovaný režim Launch Control. K dispozícii je však aj prechodná možnosť – takzvaný overboost, ktorý výkon vytočí až na 760 kW (1034 k). Vďaka modernizovanej prevodovke stúpol krútiaci moment na 1340 Nm.
V praxi to znamená zvýšenie maximálnej rýchlosti na 305 km/h a symbolicky kratší čas zrýchlenia z 0 na 100 km/h ako v prípade verzie Turbo S. Za volantom Porsche Taycan Turbo GT trvá šprint na „stovku“ 2,3 sekundy, zatiaľ čo vo vozidle s balíkom Weissach len 2,2 sekundy (o 0,1 s a 0,2 s kratšie). Na 200 km/h zrýchľuje vlajková loď štvordverových športových vozidiel zo Zuffenhausenu za rovnaký čas ako hot hatch, ale na 100 km/h (6,4 s).
Taycan Turbo GT sa naučil trik od elektrických vozidiel 99X, ktoré súťažia vo farbách Porsche vo Formule E. Vďaka režimu Attack, ktorý sa spúšťa pravou rukoväťou riadidiel alebo tlačidlom na volante po dobu 10 sekúnd, má vodič k dispozícii 120 kW výkonu navyše, čo je o 50 kW viac ako vďaka podobne fungujúcej funkcii push-to-pass v ostatných variantoch Taycanu.
Porsche Taycan Turbo GT Weissach – buď výkon, alebo cestujúci
A čo potrebujete vedieť pred zadaním objednávky? Oba rekordy dosiahlo Porsche Taycan Turbo GT s balíkom Weissach, ktorý ho zoštíhlil o 70 kg. Ako asi tušíte, najmenej dôležitá vec na trati je zadná lavica, takže…. putovalo do odpadkového koša. Zmizli aj podlahové rohože, obloženie batožinového priestoru, časť izolačného materiálu, analógové stopky na vrchnej časti palubnej dosky a zadné reproduktory. Namiesto neho sa objavilo masívne karbónové krídlo, ktoré vytvára dodatočný prítlak.
Nechcete sa týchto vecí vzdať? Nemusíte, je tu predsa Porsche Taycan Turbo GT. Netradičné aj preto, že okrem spomínaných úprav elektrickej sústavy dostalo sadu aerodynamických karbónových aerodynamických plôch (namiesto veľkého krídla je však malé krídielko), odľahčené športové „vedrá“, čalúnenie z mikrovlákna Race-Tex, 21-palcové kované disky, špeciálne vyladené odpruženie Porsche Active Ride, o 2 kg ľahší keramický brzdový systém a dve nové farby exteriéru (Purple Sky Metallic a Pale Blue Metallic).
Aj v tejto menej tvrdej verzii však Porsche upustilo od takých vecí, ako je elektrické zatváranie zadných dverí a niektoré materiály čalúnenia. Oba nové varianty Taycanu sa už začali predávať a je možné si ich objednať. Ceny: od 259 000 eur.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Porsche neverí v zákaz „spaľovacích motorov“ od roku 2035 – a možno má pravdu
Jediné štvordverové Porsche 911 je v Amerike. Spoločnosť sa oň zaujímala už pred 40 rokmi
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.