17.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/MikeDotta).
Číňania sa nechystajú zložiť zbrane a hľadajú spôsob, ako expandovať na európsky trh. Vzhľadom na hrozbu ciel sa zamerali na výstavbu továrne v Maďarsku. Na radare Ďalekého východu je však aj Slovensko.
Číňania si vzali na mušku európsky automobilový trh a cena, ktorá je súčasťou produktov inžinierstva z Ďalekého východu, sa ukazuje ako veľmi prijateľná. Britská značka MG, hoci už patrí čínskemu konglomerátu SAIC, dokáže ponúknuť dobre vyzerajúce SUV za približne 93 450,56 EUR
Nie je prekvapujúce, že európski výrobcovia začali biť na poplach a Európska únia zvažuje zavedenie ciel na obmedzenie expanzie na starom kontinente. Kým však EÚ uvažuje, Čína koná – v tomto prípade sa rozhodla postaviť továreň v Maďarsku, kde sa budú vyrábať hybridy a elektrické vozidlá. A keďže sa budú vyrábať v EÚ, nebudú podliehať (až takému) zdaneniu.
Nová kapitola
Spoločnosť BYD (Build Your Dreams) postaví do dvoch rokov závod v maďarskom meste Szeged. Namiesto toho sa má na severe tejto krajiny postaviť továreň na výrobu batérií. Spoločnosť BYD už niekoľko rokov vyrábala autobusy. Michael Shu, výkonný riaditeľ európskej časti spoločnosti, uviedol, že spoločnosť chce mať na starom kontinente aspoň 10-percentný podiel na trhu s elektromobilmi.
Maďarsko už má závody pre BMW, Mercedes alebo Suzuki. Neoficiálne sa hovorí, že krajina získava v očiach investorov vďaka nízkym nákladom na pracovnú silu.
Nie je to len Maďarsko, ktoré sa z toho snaží niečo získať. Zatiaľ čo MG (a teda aj SAIC) hľadá miesto pre európsku továreň, čínsky Leapmotor by mohol využiť taliansky závod v Mirafiori. To by bolo možné vďaka partnerstvu s gigantom Stellantis. Jednoducho povedané: čínske lacné autá by vychádzali z továrne, ktorá nám dala autá ako Fiat 500, Uno a Panda.
Nie je žiadnym tajomstvom, že Taliani chcú zvýšiť domácu výrobu automobilov. Neoficiálne prebiehajú rozhovory s čínskou spoločnosťou Chery, ktorá plánuje priniesť do Európy zahranične znejúce značky ako Omoda a Jaecoo. V rozhovore pre agentúru Reuters riaditeľ európskej jednotky Jochen Tueting uviedol, že predaj by bol dostatočne vysoký na to, aby sa uvažovalo o výstavbe závodu. Neoficiálne stále existuje možnosť prevzatia barcelonského závodu po spoločnosti Nissan. Nuž, znamenie doby.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Nový Fiat Panda unikol. Poznáme dvojičku aj konkurenciu. A spaľovací motor?
Sociálna oblasť vo Francúzsku je na vzostupe. Nové autá pre ľudí s nízkymi príjmami
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.