18.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ORGCars).
Volkswagen rozširuje svoju ponuku elektromobilov o modelový rad GTX. Pomocou nového motora – AP550, ktorý generuje vyšší výkon a krútiaci moment – dokáže ponúknuť pomerne veľa, a to aj v porovnaní s ikonickými modelmi ako Golf R a GTI.
Volkswagen ID.7 GTX – najvýkonnejšie kombi všetkých čias
Sotva pred niekoľkými dňami debutoval ID.7 Tourer alebo „elektrický Passat“ vo verzii kombi, už sa k nám dostáva jeho športová verzia s prívlastkom GTX. Zaujímavosťou je, že pôjde o najvýkonnejšie kombi v histórii Volkswagenu, keďže celkový výkon prenášaný na kolesá má dosahovať až 340 koní. Mohlo by to byť aj viac, keďže sa tu používajú dva motory – AP550 na zadnej náprave s výkonom 286 koní a menší motor so 110 koňmi vpredu. Celkovo to dáva dokopy takmer 400 koní, ale batériový balík, aj keď rozšírený na 86 kWh, nie je schopný vytočiť viac výkonu ako spomínaných 340 koní, čo sa stále zdá byť dostatočné, aj keď nie pôsobivé pre vodičov minimálne Tesly.
Volkswagen zatiaľ neposkytuje žiadne ďalšie informácie o zrýchlení alebo dojazde, vieme len, že ID.7 Tourer zrýchli maximálne na 180 km/h a môže sa nabíjať výkonom až 200 kW. Vzhľadom na dojazd štandardnej verzie by mal byť schopný prejsť približne 600 km s batériou s kapacitou 86 kWh. K dispozícii bude aj veľký batožinový priestor (605 litrov) a možnosť ťahať príves s hmotnosťou až 1 400 kg. GTX je zároveň vrcholnou verziou s viacerými asistenčnými systémami vodiča a asistentom založeným na technológii ChatGPT.
Volkswagen ID.3 GTX – hot hatch ako sen
Určite nie je ľahké vyžmýkať z ID emócie.3. Exteriér tohto vozidla mám tendenciu spájať so zdvorilým cestným krížnikom, ktorý nemá ani štipku divokosti. Napriek tomu sa Volkswagen rozhodol pre verziu GTX v sviežej červenej farbe. Doplnená veľkými 20-palcovými diskami a o 1 cm zníženým odpružením vyzerá celkom dobre, ale podľa mňa jej chýba trochu športového nádychu. Okrem mierne prepracovaného predného nárazníka s imitáciou vetracích otvorov v spodnej časti a nových hmlových svetiel sa tu veľa nezmenilo. Našťastie by to mal vykompenzovať jeho charakter.
ID.3 GTX bude k dispozícii v dvoch variantoch, bežnom a výkonnom. Rozdiel medzi nimi je predovšetkým v maximálnom výkone motora AP550, ktorý v prvom prípade predstavuje 286 k a v druhom až 326 k. V kombinácii s krútiacim momentom 545 Nm a pohonom len zadných kolies to dáva dostatok priestoru na zábavu. Prejavuje sa to aj na skvelých výkonoch, keď základný model zaznamenal prvú stovku už za 6 sekúnd a maximálne zrýchlenie 180 km/h. Vo verzii Performance je to 5,6 sekundy a 200 km/h. V kombinácii s batériou s kapacitou 79 kWh by mal byť teoretický dojazd tohto modelu až 600 km.
Do výbavy dostalo aj nové multimédiá s veľkou obrazovkou (12,9 palca) v strede a podporu nového asistenta založeného na technológii ChatGPT. Nechýbajú ani nové športové sedadlá a množstvo drobných prvkov, ako napríklad prešívanie červenou niťou na volante. Rovnako ako v prípade ID.7 GTX, ani cena ID.3 GTX zatiaľ nie je známa, ale dá sa očakávať, že bude jednoznačne vyššia ako v súčasnosti dostupné modely.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Nová Alfa Romeo Stelvio príde na trh budúci rok. Má zaujať štýlom a technológiami
To je sila, ktorú si neviete predstaviť. Porsche ukázalo Taycan Turbo GT (a balík Weissach)
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.