19.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@xiaomi).
Spoločnosť Xiaomi sa chce presadiť na trhu s elektromobilmi. Zdá sa, že jej prvý model sa bude predávať aj na Slovensku.
Spoločnosť Xiaomi je veľkou značkou vo svete telefónov a gadgetov a teraz sa chce pustiť na trh s elektromobilmi. Lei Jun, spoluzakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti Xiaomi, predstavil koncom minulého roka prvý elektrický model spoločnosti, čím čínsky výrobca vstúpil na čoraz konkurenčnejší trh s elektromobilmi.
Prvé vozidlo čínskeho výrobcu sa volá SU7, čo je skratka pre „Speed Ultra“, keďže Číňania chcú konkurovať značkám ako Tesla a Porsche v oblasti výkonu.
Nový Xiaomi SU7 by sme mohli vidieť aj na Slovensku
Xiaomi SU7 bol ohlásený v dvoch verziách, jedna s dojazdom až 668 km na jedno nabitie a druhá s dojazdom až 800 km. Na webovej stránke Xiaomi UK je uvedená verzia s dojazdom na elektrický pohon do 668 km, čo znamená, že máme do činenia s variantom s menšou batériou, ale výrobca nás ubezpečuje, že čoskoro sa objaví viac informácií o vrcholnej verzii, SU7 Max.
Na oficiálnej stránke vo Veľkej Británii nájdeme špecifikácie štandardného modelu, ale aj údaje o výkone. Xiaomi SU7 tak bude využívať elektromotor s výkonom 299 koní a 400 Nm a na jedno nabitie bude schopný prejsť až 668 km. Táto verzia dokáže šprintovať z 0 na 100 km/h za 5,28 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je 210 km/h.
Vzhľadom na dĺžku vozidla 4 997 mm môžeme očakávať priestrannú kabínu. Okrem priestoru Xiaomi vsádza na integráciu svojho nového auta do svojho digitálneho ekosystému. Palubné technológie spolu s operačným systémom Hyper OS tak umožnia integrovaný používateľský zážitok.
„Spoločnosť Xiaomi oznámila kompletnú revíziu svojej stratégie, ktorá prechádza od Smartphone x AIoT ku komplexnému ekosystému Človek x Auto x Domov. S pridaním Xiaomi EV je tento ekosystém oficiálne kompletný. Vďaka technológiám HyperConnect a HyperOS pokrýva viac ako 200 produktových kategórií a poskytuje inteligentné riešenia vo viac ako 95 % každodenných scenárov používateľov. Xiaomi zdôrazňuje otvorenú povahu platformy, pokračuje v investíciách do kľúčových technológií a dlhodobých priemyselných partnerstiev. Vstup spoločnosti Xiaomi do automobilového priemyslu je symbolickým krokom v realizácii kompletného ekosystému Človek x Auto x Domov,“
– uvádza sa na oficiálnej stránke automobilu.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Čínske vozidlo má spotrebu 4,4 l/100 km. Okrem toho je oveľa lacnejšie
Číňania sa chystajú predstaviť plug-in hybrid s dojazdom približne 2 000 km!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.