Novinky, Správy,

Norma Euro 7 od roku 2030 Brusel podporuje nové limity – aj pre elektrické vozidlá

19.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Autovista24). Európsky parlament podporil návrh novej normy Euro 7, ktorá má pre osobné a dodávkové vozidlá nadobudnúť účinnosť v júli 2030. Prvýkrát je prísnejšia ako...

19.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Autovista24).

Európsky parlament podporil návrh novej normy Euro 7, ktorá má pre osobné a dodávkové vozidlá nadobudnúť účinnosť v júli 2030. Prvýkrát je prísnejšia ako súčasné predpisy a zahŕňa normy pre brzdový prach, požiadavky pre elektrické vozidlá a pre spaľovacie vozidlá limit pre častice PM10.

Norma Euro 7 od roku 2030 Brusel podporuje nové limity.
Foto: youtube.com/@Autovista24

Kompromis pre spaľovacie motory

Podľa dokumentu, o ktorom hlasoval Európsky parlament, sa od júla 2030 – a nie od polovice roka 2025, ako sa uvádza v radikálnejšom návrhu Bruselu – bude na osobné a dodávkové vozidlá vzťahovať nová norma Euro 7. – Podľa dokumentu, ktorý odhlasoval Európsky parlament, sa nová norma Euro 7 bude na osobné a dodávkové vozidlá vzťahovať od júla 2030 – a nie od polovice roka 2025, ako je radikálnejší návrh Bruselu -. O rok neskôr sa nariadenie bude vzťahovať na autobusy a ťažké nákladné vozidlá.

Pre osobné a dodávkové vozidlá sa zachovajú súčasné podmienky testovania a emisné limity Euro 6. Pre autobusy a nákladné vozidlá sa však budú uplatňovať prísnejšie emisné limity merané v laboratóriách (napr. NOx – 200 mg/kWh) a v reálnych jazdných podmienkach (NOx – 260 mg/kWh), pričom sa zachovajú súčasné skúšobné podmienky Euro 6.

Znamená to, že pre osobné automobily sa nič nezmení? Nič také. V roku 2030 budú v EÚ prvýkrát zavedené limity pre emisie pevných častíc PM10. V súčasnosti norma Euro 6 stanovuje emisnú normu pre väčšie častice PM23. Rozdiel je značný.

Ako sa uvádza v správe Doprava a životné prostredie 2020, autá emitujú oveľa viac častíc PM10 ako väčších častíc PM23. Lenže v procese schvaľovania to doteraz nikto nekontroloval. Rozdiel – v závislosti od motora a modelu auta – sa podľa T&E pohyboval od 11 do 184 %. Výrobcovia automobilov teraz budú musieť vyvinúť systémy dodatočnej úpravy výfukových plynov, aby znížili emisie menších častíc PM10.

Normou Euro 7 sa zavedie aj požiadavka na maximálne emisie PM10 z brzdových doštičiek.
Foto: youtube.com/@chrisfix

S príchodom normy Euro 7 sa zavedie aj požiadavka na maximálne emisie PM10 z brzdových doštičiek a pneumatík. Tieto hodnoty budú 3 mg/km pre elektromobily, 7 mg/km pre osobné vozidlá so spaľovacími motormi, hybridy a vodíkové vozidlá a 11 mg/km pre veľké dodávky a mikrobusy. To však nie je všetko.

EÚ sa zameriava na udržateľnosť

V norme Euro 7 sa po prvýkrát objavia požiadavky na opotrebovanie trakčných batérií automobilov. V prípade osobných elektrických vozidiel a hybridov si batéria bude musieť zachovať minimálne 80 % svojej pôvodnej kapacity až do najazdenia piatich rokov alebo 100 000 km. Do ôsmich rokov alebo 160 000 najazdených kilometrov bude musieť mať aspoň 72 percent svojej pôvodnej kapacity.

V prípade veľkých dodávok a dodávkových vozidiel to bude musieť byť najmenej 75 % do konca piatich rokov alebo 100 000 km a najmenej 67 % do konca ôsmich rokov alebo 160 000 km.

V norme Euro 7 sa po prvýkrát objavia požiadavky na opotrebovanie trakčných batérií automobilov.

Zmeny sa budú vzťahovať aj na vozidlá so spaľovacími motormi. Súčasná norma Euro 6 stanovuje, že parametre čistoty výfukových plynov musia byť zachované najmenej osem rokov alebo 100 000 km. Podľa normy Euro 7, ktorú prijal Európsky parlament, sa parametre dodatočnej úpravy výfukových plynov musia udržiavať najmenej desať rokov alebo 200 000 km, podľa toho, čo nastane skôr. To znamená, že v súčasnosti používané systémy dodatočnej úpravy výfukových plynov sa s najväčšou pravdepodobnosťou ukážu ako nedostatočné.

Podľa ustanovení súvisiacich s novou normou Euro 7 majú výrobcovia automobilov poskytovať zákazníkom lepšie a dostupnejšie informácie o environmentálnych aspektoch vozidiel, ktoré ponúkajú. Pre automobilový priemysel to bude znamenať, že bude potrebné vyvinúť nové metódy dodatočnej úpravy výfukových plynov. To bude znamenať náklady, ktoré sa v konečnom dôsledku prenesú na zákazníkov. Bez ohľadu na tieto právne predpisy má v roku 2035 vstúpiť do platnosti zákaz EÚ predávať nové vozidlá, ktoré počas jazdy vypúšťajú CO2.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Úder pre autá z Číny. EÚ uskutočňuje revolučné zmeny

Čierne skrinky v každom aute už tento rok. Do platnosti vstúpia nové pravidlá


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Očarujúci nový Lynk & Co 01: Zrýchlenie ako blesk a technológie budúcnosti na dosah ruky!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@WestGoldRain). Lynk & Co na európskom trhu bola doteraz známa tým, že ponúkala iba jeden model – Lynk & Co…

Je nové Audi A5 2025 najlepším modelom vo svojej triede? Objavte jeho prelomové výhody!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@guidocars). Nové Audi A5 pre rok 2025 predstavuje výrazný krok vpred medzi svojimi konkurentmi v segmente. Aj keď jeho hmotnosť…

Pravda o elektromobiloch: Odhaľujeme mýtus o vyšších nákladoch na opravy!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV). Elektromobily získavajú na popularite, no ich rozmach zároveň prináša množstvo otázok ohľadne nákladov na opravy a typov poškodenia pri…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov