22.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@4DriveTime).
Na oznámenie automobilu Apple čakáme už roky, takže ďalší gigant vo výrobe mobilných zariadení, Xiaomi, by ho mohol prekonať!
Xiaomi a elektromobil
Zdá sa, že spoločnosti Apple stačí niečo naznačiť, aby sa to stalo, a technologický svet sa prakticky spojí, aby sa to stalo. Tak to bolo aj s hodinkami. Stačilo, aby Apple najal bývalého šéfa YSL, ktorý spustil fámy okolo nositeľného zariadenia zameraného na módu. Samsung sa naplno pustil do tvorby hodiniek Galaxy Watch. Spoločnosť naznačila, že AR/VR je ich budúcnosť, a Facebook sa doslova premenoval na Meta, aby nadviazal na túto myšlienku. A po rokoch únikov a fám o autách Apple sa spoločnosť Xiaomi pustila do oznámenia SU7, svojho prvého elektromobilu.
Spoločnosť Xiaomi sa snaží vyrábať prakticky každý produkt, keďže jej názov znamená „malá ryža„. To odkazuje na budhistický koncept začínania v malom a prepracovania sa na vrchol.
Predstavený model SU7 sa má stať vzrušujúcim a úspešným trojnásobným hráčom na trhu s elektrickými vozidlami. Hoci za vozidlom stojí značka Xiaomi, samotnú výrobu zabezpečuje čínska štátna spoločnosť Beijing Automotive Industry Holding Co (BAIC). Táto spolupráca je pre spoločnosť Xiaomi strategickým krokom, pretože sa púšťa do nového teritória a zároveň využíva výrobné skúsenosti spoločnosti BAIC.
SU7 je dizajnovo podobný Tesle Model S, má rázvor takmer tri metre a tvar pohára. Jeho celková dĺžka je podobná Modelu S, len kratšia ako päť metrov. Cieľom je využiť fascináciu čínskeho trhu luxusnými sedanmi s dlhým rázvorom.
Niekoľko verzií
Xiaomi SU7 bude k dispozícii v niekoľkých verziách. Ako je pri elektromobiloch zvykom, k dispozícii bude verzia s jedným motorom a pohonom zadných kolies s výkonom približne 295 koní. Druhá verzia s dvoma motormi a pohonom všetkých kolies s pôsobivým výkonom 663 koní. Vozidlá sa líšia hmotnosťou a technológiou batérií, pričom prémiový model je vybavený nikel-mangán-kobaltovou batériou (NMC) v porovnaní s batériou z lítium-železofosfátu (LFP) v lacnejšej verzii. Očakáva sa tiež, že špičkový model bude mať batériu s kapacitou 100 kWh a architektúru s napätím 800 V. Okrem toho budú niektoré modely niesť na streche výraznú sústavu lidaru, čo naznačuje pokročilé asistenčné funkcie pre vodiča a potenciálnu autonómiu.
Ambície spoločnosti Xiaomi v súvislosti s modelom SU7 presahujú výrobu luxusného elektromobilu. Očakáva sa, že vozidlo bude vybavené softvérom vo vozidle vyvinutým spoločnosťou, ktorý sa dá integrovať do rozsiahleho ekosystému gadgetov a služieb spoločnosti. Zatiaľ však nie je známe, do akej miery bude táto integrácia prebiehať a či bude globálna alebo zameraná predovšetkým na čínsky trh.
Spoločnosť Xiaomi nie je prvou technologickou spoločnosťou, ktorá vstúpila do odvetvia elektromobilov. V roku 2020 sa o rozruch postarala spoločnosť Sony, keď predstavila Mission S, jeden z prvých automobilových konceptov so samojazdiacimi funkciami. Mal byť len dôkazom konceptu, pričom elektromobil SU7 od spoločnosti Xiaomi skutočne uzrel svetlo sveta po schválení čínskym vládnym regulačným orgánom.
SU7 by však mohol byť ideálnym vozidlom na umiestnenie spoločnosti Xiaomi vyššie na trhu. To by mohlo ovplyvniť ďalšie technologické spoločnosti, aby sa pustili do výroby vozidiel, keďže trh so smartfónmi už nie je veľmi úspešný z dôvodu jeho nasýtenia.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Čínske autá už nie sú „Made in China“. Čína stavia továrne po celom svete
Šéf Mercedesu chce znížiť clá na autá z Číny
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.