Elektro, Novinky, Suv/Crossover, Zaujímavosti,

Peugeot e-5008 je prvé 7-miestne SUV s elektrickým pohonom

24.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV). Francúzi predstavili nový automobil určený pre rodiny, založený na modernej platforme STLA Medium. Plne elektrický Peugeot e-5008 sľubuje pohodlný priestor pre sedem cestujúcich a...

24.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV).

Francúzi predstavili nový automobil určený pre rodiny, založený na modernej platforme STLA Medium. Plne elektrický Peugeot e-5008 sľubuje pohodlný priestor pre sedem cestujúcich a dojazd až 660 km.

Elektrický Peugeot e-5008 sľubuje pohodlný priestor pre sedem cestujúcich.
Foto: youtube.com/@YouCarTV

Peugeot e-5008 vstupuje do doteraz nerozvinutej oblasti automobilového trhu. Tento plne elektrický automobil je prvým modelom vo svojom segmente, ktorý ponúka lokálnu bezemisnú mobilitu pre sedem cestujúcich. Výnimočne dlhý rázvor meria 2,90 m, šírka karosérie je 1,89 m, výška 1,69 m a celková dĺžka vozidla je 4,79 m.

Predaj sa začne na jeseň

SUV sa bude vyrábať výlučne v závode Sochaux vo Francúzsku a bude vybavené batériami ACC vyrábanými vo francúzskej továrni Gigafactory v Douvrine. Predaj vozidla, na ktoré sa vzťahuje dodatočná záruka až osem rokov (alebo 160 000 km), sa začne na jeseň 2024. Ponuka bude zahŕňať dve verzie výbavy – Allure a GT s tromi voliteľnými balíkmi – a tri varianty pohonu.

Interiér pre 7 osôb

Vozidlo sa vyznačuje priestranným interiérom. Druhý rad sedadiel je vybavený sedadlami, ktoré kombinujú posuvnú lavicu v pomere 60/40 so sklopnými operadlami v konfigurácii 40/20/40. Toto riešenie poskytuje kombináciu modularity a komfortu. Operadlá sedadiel druhého radu sa sklápajú nezávisle v celkovo piatich polohách. Prístup k tretiemu radu sedadiel uľahčuje nový systém Easy Access v kombinácii so širokým vstupom, ktorý umožňujú veľké zadné dvere. Systém umožňuje úplné sklopenie sedadiel druhého radu a ich súčasné posunutie dopredu. Sedadlá tretieho radu sa sklápajú v pomere 50/50.

Prístrojová doska vrátane prostredia vodiča využíva koncepciu Panoramic i-Cockpit.
Foto: youtube.com/@YouCarTV

Ovládací panel umiestnený v zadnej časti stredovej konzoly umožňuje cestujúcim v druhom rade nastaviť teplotu a vetranie trojzónovej klimatizácie a aktivovať voliteľné vyhrievanie sedadiel. Na stredovej konzole sa nachádza aj 12V zásuvka a v závislosti od verzie aj dve zásuvky USB-C. Vo verziách GT sú v stredovej lakťovej opierke dva držiaky na poháre, zatiaľ čo v zadných dverách sú zabudované rolety, ktoré chránia cestujúcich pred slnečnými lúčmi. Dvaja cestujúci v treťom rade majú k dispozícii držiak na poháre, svetlo na čítanie, lakťovú opierku a zásuvku na 12 V.

Priestranný a všestranný kufor

Nový Peugeot e-5008 v 5-miestnej konfigurácii pojme 748 litrov nákladu. Pri 7 sedadlách sa objem kufra zníži na 259 litrov. Po sklopení operadiel tretieho a druhého radu sedadiel dosahuje objem batožinového priestoru 1 815 litrov a rovná plocha podlahy umožňuje prepravu predmetov s dĺžkou až 2 metre.

Pri 7 sedadlách sa objem kufra zníži na 259 litrov.
Foto: youtube.com/@YouCarTV

Prístrojová doska vrátane prostredia vodiča využíva koncepciu Panoramic i-Cockpit, ktorá mala premiéru v modeli Peugeot e-3008, s displejom hodín a veľkou centrálnou obrazovkou médií integrovanou do zakriveného panoramatického displeja. Predné sedadlá budú na želanie vybavené systémom AGR (Aktion Gesunder Rucken), vo variante GT môžu byť navyše vetrané s masážnou funkciou a zadné sedadlá navyše vyhrievané. Atmosféra v interiéri je výnimočne teplá a príjemná. Dekoratívne prvky sú kombináciou atmosférického osvetlenia, pravého hliníka a strakatej látky. Veľká panoramatická sklenená strecha prepúšťa do kabíny dostatok svetla. Jej predná časť sa dá otvoriť, čo je pri elektromobiloch zriedkavé.

Tri verzie elektrického pohonu

Peugeot e-5008 dostal 400 V vysokonapäťovú lítium-iónovú batériu umiestnenú pod podlahou. Kapacita batérie je 73 kWh alebo 98 kWh. SUV sa dostane na trh v troch pohonných variantoch. Základný s menšou batériou a dojazdom do 500 km (v cykle WLTP počas homologácie) vyvinie výkon 210 koní. Ďalšia verzia s väčšou batériou s dojazdom do 660 km ponúkne 230 koní, zatiaľ čo vrcholný model s pohonom všetkých štyroch kolies Dual Motor vyvinie 320 koní.

Peugeot e-5008.

Sortiment synchrónnych motorov s permanentnými magnetmi znamená vyšší výkon a vyššiu energetickú účinnosť. Verzie s pohonom 2 kolies majú rovnaký maximálny krútiaci moment 345 Nm. Verzia s pohonom 4 kolies je vybavená dvoma elektromotormi – predným motorom s výkonom 157 kW a 345 Nm plus zadným motorom s výkonom 80 kW a 170 Nm. Štandardná palubná nabíjačka poskytne nabíjací výkon 11 kW, zatiaľ čo voliteľná výkonnejšia nabíjačka poskytne nabíjací výkon 22 kW. Maximálny nabíjací výkon na rýchlonabíjacích staniciach bude 160 kW, čo umožní vozidlu získať 100 km dojazdu za 10 minút a nabiť batériu z 20 % na 80 % za 30 minút.

Nový Peugeot 5008 Hybrid

Peugeot pri príležitosti uvedenia modelu e-5008 oznámil, že tento rodinný automobil sa objaví aj vo variante poháňanom hybridným systémom. V modeli 5008 je benzínový motor s výkonom 136 k spojený s novou 6-stupňovou dvojspojkovou elektrifikovanou prevodovkou s integrovaným elektromotorom a 48-voltovým systémom. Vďaka batérii, ktorá sa dobíja počas jazdy, poskytuje táto technológia dodatočný krútiaci moment pri nízkych otáčkach. Pri jazde po meste bude 5008 Hybrid 136 e-DCS6 schopný 50 % času jazdiť výlučne v elektrickom režime s nulovými emisiami. Z oznámenia výrobcu vyplýva, že ponuku pohonných jednotiek na konci doplní plug-in hybrid s výkonom 195 k.

Tri verzie elektrického pohonu.
Foto: youtube.com/@YouCarTV

Dve verzie výbavy – Allure a GT

Verzia Allure označuje jednofarebný exteriér a čalúnenie vyrobené z polovice z látky TEP a z polovice z látky s reliéfnymi ozdobnými motívmi. Hlavná štandardne ponúkaná výbava: bezkľúčový systém vstupu a štartovania, HD cúvacia kamera, zadné parkovacie senzory, LED svetlomety a svetlá, 19-palcové zliatinové disky, Peugeot i-Cockpit s dvoma 10-palcovými digitálnymi obrazovkami, informačný systém Peugeot i-Connect s prístupom na internet.

Verzia GT má dvojfarebnú karosériu s čiernou strechou a čalúnením Alcantara. Hlavné prvky štandardnej výbavy, ktoré sa ponúkajú okrem prvkov verzie Allure, sú: 20-palcové zliatinové disky, svetlomety Pixel LED, predné parkovacie senzory, elektricky otvárateľné veko batožinového priestoru, vyhrievané predné sedadlá a volant, indukčná nabíjačka smartfónu, personalizované ambientné osvetlenie, panoramatický i-Cockpit Peugeot so zakrivenou 21-palcovou obrazovkou, prispôsobiteľné prepínače i-Toggles, informačný systém Peugeot i-Connect Advanced s prístupom na internet.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Hlasový asistent francúzskej značky získa umelú inteligenciu

Renault Scenic E-Tech. Môže byť elektromobil dobrým rodinným autom?


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov