Elektro, Správy, Zaujímavosti,

Vzdajte sa nabíjania svojho elektromobilu. Energetické problémy v Utrechte

24.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@fullychargedshow). Kto môže za časté výpadky elektrickej siete? V Utrechte boli na pokarhanie vodiči elektromobilov, ktorí nabíjali svoje autá hneď po návrate z práce. Napriek...

24.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@fullychargedshow).

Kto môže za časté výpadky elektrickej siete? V Utrechte boli na pokarhanie vodiči elektromobilov, ktorí nabíjali svoje autá hneď po návrate z práce. Napriek zdaniu však nič nie je také samozrejmé, ako by sa mohlo zdať.

Kto môže za časté výpadky elektrickej siete?
Foto: youtube.com/@fullychargedshow

Prechod na elektromobilitu v západnej Európe nie je vždy taký jednoduchý a príjemný. Bohužiaľ. Presvedčili sa o tom aj úrady v Utrechte, ktoré už niekoľko rokov realizujú ambiciózny projekt, aby sa stali prvým mestom na svete s takouto rozsiahlou a modernou sieťou obojsmerného nabíjania. Inými slovami, Utrecht sa vyvíja na modernejšie mesto so sieťou nabíjačiek a flotilou elektromobilov, ktoré budú v konečnom dôsledku fungovať ako dodatočná rezerva a zásobáreň energie (nie každý elektromobil je pripravený na V2G). Preto sa modernizujú stanice a investuje sa do väčšieho počtu solárnych panelov.

Žiaľ, mesto a región čelia čoraz častejším výpadkom elektrickej siete. Z toho vyplýva pomerne nečakaná výzva miestneho prevádzkovateľa siete, okrem iného aj pre majiteľov elektromobilov. Spoločnosť vyzvala vodičov, aby nenabíjali svoje autá hneď po návrate z práce (väčšina motoristov si dopĺňa energiu v mieste bydliska). Inými slovami, radšej by sa mali vyhnúť dopĺňaniu energie medzi 16.00 a 21.00 h. Hovorca spoločnosti v rozhovore pre RTV Ultrecht priznal, že kapacita siete je obmedzená a nabíjanie elektromobilov má na ňu obrovský vplyv – „musíte si položiť otázku, čo má v sieti prednosť.“

Mesto a región čelia čoraz častejším výpadkom elektrickej siete.

Upozornenie pre operátora

Spoločnosť Stedin, ktorá je zodpovedná za elektrickú sieť v regióne, upozorňuje, že je už teraz značne zaťažená, čo vedie k čoraz častejším poruchám. Aby toho nebolo málo, prevádzkovateľ uviedol, že na mnohých miestach márne počíta s ďalšími možnosťami zvýšenia kapacity pripojenia. Dokonca pripravil príslušnú mapu lokalít, kde už nie je možné zadávať nové objednávky (týka sa to nielen bytových zákazníkov, ale dokonca aj priemyselných).

Výrazné zaťaženie elektrickej siete nie je len otázkou dopytu zo strany vodičov elektromobilov.
Foto: youtube.com/@fullychargedshow

Výrazné zaťaženie elektrickej siete nie je len otázkou dopytu zo strany vodičov elektromobilov. Odborníci, ktorých citovali miestne médiá, uviedli, že existujúca elektrická sieť v Holandsku bola plánovaná a vybudovaná v čase, keď sa na vykurovanie domácností a varenie vo veľkom používal plyn a obyvatelia jazdili na benzínových alebo naftových autách. Poukázali tiež na to, že keď sa upustilo od plynu, výrazne sa zvýšilo používanie indukčných varných dosiek a tepelných čerpadiel. To všetko (a nielen elektrické autá) prispelo k značnému zaťaženiu siete v čase špičky (prispievajú aj priemyselní spotrebitelia). Podľa odhadov si potrebné investície vyžadujú položenie viac ako 105 000 km nových káblov a vybudovanie až 54 000 ďalších transformačných staníc. Inými slovami, až každá tretia cesta alebo ulica v Holandsku potrebuje generálnu opravu elektrickej siete. To nie je zlé, však?

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Vodičom vypnú nabíjačky, pretože je nedostatok energie. Testy už prebiehajú

Kúpte a potom sa starajte. Výrobcovia elektrických zariadení to nemajú radi


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Ako umyť auto bez poškriabania? Praktický návod

29.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@VermijlCarDetail). Jeseň je jedným z tých ročných období, keď sa auto najviac zašpiní a je potrebné ho najčastejšie čistiť. Umývanie…

Spoločnosť Lynk&Co uvedie na európsky trh ďalšie SUV. Vzhľad a výbava zodpovedajúce prémiovým značkám

29.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@JGB500). Čínsky výrobca automobilov Geely Automobile v snahe preniknúť na trh s elektrickými vozidlami uviedol na trh novú značku Lynk…

Európska komisia chce prehodnotiť myšlienku elektronických palív

29.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@guardiannews). Na prípravu na rok 2035 bude potrebný „technologicky neutrálny prístup“, uviedol budúci komisár pre klímu. Európska komisia chce prehodnotiť…

Prelom v oblasti plug-in hybridov. Táto nová batéria skutočne mení pravidlá hry!

29.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@mazdauk). Spoločnosť CATL, líder na trhu s batériami pre elektrické vozidlá, predstavila batériu Freevoy Super Hybrid. Ide o batériu, ktorá…

Európsky automobilový priemysel v kríze. Masívne prepúšťanie tisícov ľudí. V čom je problém?

29.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Jenson). Automobilový priemysel, celosvetový aj európsky, je v súčasnosti na veľkej krivke. Prechod na elektromobily so sebou prináša značné výzvy.…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov