26.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews).
Suzuki Swift si vo svojom najnovšom vydaní zachoval jednoduchý, nenápadný charakter známy z predchádzajúcich modelov. Namiesto toho získal úplne nový vzhľad, motor a interiér. A celú armádu podporných systémov pre vodiča, ponúkaných už v základnej výbave.
Suzuki Swift bol vždy automobil, ktorý spájal dva svety. Vďaka tomu stál a stále stojí napríklad medzi Volkswagenom Polo a Kiou Picanto.
Najnovšia inkarnácia tohto vozidla vychádza z modernizovanej platformy svojho predchodcu a prakticky s ním zdieľa všetky rozmery karosérie. Od nárazníka po nárazník teda meria 386 cm, šírka je 173,5 m a výška 149,5 cm.
Japonci sú hrdí predovšetkým na jednu vec – že sa im podarilo udržať pohotovostnú hmotnosť pod 1 t. Nový Suzuki Swift s manuálnou prevodovkou – v zálohe je aj CVT – váži 919 až 949 kg. A to aj napriek oveľa rozsiahlejšiemu použitiu odhlučňovacích materiálov ako predtým.
Nový Suzuki Swift: motor
Najväčšou zmenou oproti odchádzajúcemu modelu Suzuki Swift je použitie trojvalcovej pohonnej jednotky namiesto štvorvalca. Má rovnaký objem 1,2 litra ako predtým a využíva aj soft hybridný systém.
Motor s označením Z12E vyžmýka 81 koní a 112 Nm maximálneho krútiaceho momentu, čo je pokles o 1 k a nárast o 4 Nm oproti tomu, čo bolo pod kapotou modelu predchádzajúcej generácie. Pri rozjazde a každom pridaní plynu mu pomáha 12-voltový štartér s funkciou alternátora, ktorý má dodatočnú vlnu newtonmetrov. Zaujímavosťou je, že tu stále máme viacbodové vstrekovanie namiesto priameho vstrekovania.
Motor s objemom 1,2 litra umožňuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 12,5 sekundy a maximálnu rýchlosť 165 km/h. Swift teda nie je príliš rýchlym vozidlom. Nevibruje však, je rezolútne citlivý a vďaka nemu toto japonské auto bez problémov drží krok s premávkou.
Rozhodujúce je, že na to, aby sa tak stalo, nie je potrebné malý motor utiahnuť na maximum 5700 otáčok. Okrem toho sa vyznačuje pomerne príjemným pre ucho, tlmeným vrčaním a nízkou spotrebou paliva.
Pri pokojnej jazde po mimomestských cestách popretkávaných malými mestami sa spotreba paliva pohybuje okolo 4,3 l/100 km. Na druhej strane, dynamickejšia jazda si vyžaduje „apetít“ 5,3 – 5,7 l/100 km. Páka 5-stupňovej manuálnej prevodovky pracuje ľahko a dostatočne presne.
Nový Suzuki Swift: dojmy z jazdy
Podvozkový systém nového Suzuki Swift je stále založený na vzperách McPherson vpredu a torznom nosníku vzadu. Na zadnej náprave sú použité aj bubnové brzdy a vpredu ventilované kotúčové brzdy.
Swift štandardne jazdí na 15-palcových kolesách, pričom má o 1 palec väčšie kolesá ako druhá verzia výbavy. Aj tie sa však vyznačujú dostatočným rozmerom pneumatík (185/55), ktoré pomáhajú pružiacim prvkom pruženia pri vyrovnávaní nerovností.
Na ceste sa Swift snaží skĺbiť agilné ovládanie a dobrý jazdný komfort, hoci jeho odpruženie je niekedy až príliš tuhé. Riadenie je presné, príjemne vyvážené a pomerne priame.
Na rovinke, minimálne do rýchlosti 100 km/h (testovacia trasa nezahŕňala diaľnicu), sa japonský automobil správa stabilne a hluk sa drží na slušnej úrovni. Swift je však citlivý na zmeny typu asfaltu. Ten nerovný spôsobuje citeľné zvýšenie počtu decibelov v kabíne.
Pri jazde máte na každom kroku pocit, že toto japonské auto je jednoducho ľahké. V dôsledku toho nie je potrebné nadmerne tuhnúť jeho odpruženie. Pohyby karosérie sú však aj tak malé a ovládanie je intuitívne.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Nový model MG3 vyrovná konkurenciu. Ceny v zahraničí boli práve zverejnené
Fiat skúma možnosť umiestnenia spaľovacieho motora do elektriky
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.