Správy, Zaujímavosti,

Obavy z čínskych áut sú prehnané, tvrdí generálny riaditeľ BMW

28.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@wifrm). Napätie medzi Európskou úniou a Čínou v súvislosti s elektrinou z ríše stredu sa vôbec nezmenšuje. Najväčšie priemyselné osobnosti na starom kontinente však varujú...

28.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@wifrm).

Napätie medzi Európskou úniou a Čínou v súvislosti s elektrinou z ríše stredu sa vôbec nezmenšuje. Najväčšie priemyselné osobnosti na starom kontinente však varujú pred zvyšovaním ciel. Očividne na tom majú osobný záujem.

Obavy z čínskych áut sú prehnané, tvrdí generálny riaditeľ BMW Oliver Zipse.
Foto: youtube.com/@wifrm

Rozvoj čínskeho automobilového priemyslu polarizuje nielen verejnú mienku, ale aj celý priemysel, najmä v Európe. Značky z ríše stredu sa na starom kontinente čoraz viac osmeľujú a realizujú svoje dlhodobé plány. Na druhej strane sú na pokraji toho, aby sa stali kľúčovými hráčmi na európskom trhu.

Čínski výrobcovia automobilov sa, samozrejme, môžu spoľahnúť na masívnu štátnu podporu, aby mohli ponúkať konkurencieschopné cenové ponuky. Vynútená cenová vojna je niečo, čoho sa mnohé spoločnosti obávali. V istom momente však zasiahla Európska únia.

Z prešetrovania, ktorého výsledky predložila Európska komisia v marci 2024, vyplynulo, že dotácie, ktoré čínska vláda poskytuje výrobcom elektromobilov, by sa mohli považovať za nespravodlivé.

Automobilový priemysel sa ocitol v centre politického boja o vplyv medzi EÚ a Čínou. Je veľmi pravdepodobné, že EÚ bude chcieť zvýšiť clá na čínske elektromobily na úroveň 10 %, aby kompenzovala vplyv uvedených dotácií. Generálny riaditeľ BMW Oliver Zipse v rozhovore pre Automotive News Europe uviedol, že to nie je správne riešenie.

Európsky automobilový priemysel, aspoň z pohľadu BMW Group, nie je masívne ničený dovozom čínskych automobilov. Nie je ani v záujme Európskej únie, aby na tieto výrobky naďalej uvaľovala clá. Obavy, že Čína by mohla vážne narušiť predaj európskych automobilov, sú prehnané. Nikto nemôže jednoducho vstúpiť na taký veľký trh, ako je európsky, a jednoducho ho ovládnuť.

Oliver Zipse
GENERÁLNY RIADITEĽ BMW

Čína dala jasne najavo, že v prípade zvýšenia ciel alebo uvalenia sankcií sa EÚ „bohato“ odvďačí.
Foto: youtube.com/@JoyousTravelYT

Clá na čínske autá? Politici sú za, korporácie sa obávajú odplaty

Samozrejme, takéto slová generálneho riaditeľa bavorskej značky sú podporené možnými dôsledkami pre európske koncerny. Čína dala jasne najavo, že v prípade zvýšenia ciel alebo uvalenia sankcií na výrobcov z Kráľovstva stredu sa EÚ bohato odvďačí.

Pre BMW by to bola obrovská rana. Veď Čína je v súčasnosti pre Nemcov najväčším trhom. V roku 2023 predali presne 824 832 kusov svojich vozidiel, čo predstavovalo 32 % ich celkového celosvetového predaja.

Samozrejme, predaj je len jednou z otázok. Druhým, rovnako závažným, sú továrne, ktoré by určite mohli veľmi utrpieť pomstou čínskej vlády. Preto neprekvapuje, že slová Olivera Zipseho opakujú aj ďalší generálni riaditelia veľkých európskych koncernov vrátane Ola Kalleniusa (Mercedes), Olivera Blumeho (Volkswagen Group) a Lucu de Meo (Renault).

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Šéf Mercedesu chce znížiť clá na autá z Číny

Čínske autá už nie sú „Made in China“. Čína stavia továrne po celom svete


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov