28.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@coolideas3272).
Ak každý je každý – asi takto by sa dala v skratke zhrnúť najnovšia inovácia od Isuzu. Značka, ktorá sa dnes spája takmer výlučne s úžitkovými vozidlami, predstavuje prototyp elektrického modelu D-Max. Technické údaje vás možno prekvapia, ale dávajú veľký zmysel.
Isuzu D-Max
Je na mnohých trhoch (najmä v Ázii) vyhľadávaným pick-upom a za svoju popularitu vďačí okrem iného úspornému dieselovému motoru pod kapotou. Preto je oznámenie plánov na elektrickú verziu skutočnou revolúciou. Na autosalóne v Bangkoku (Thajsko je pre tento model dôležitým trhom) bol predstavený prototyp elektrického D-Maxu a boli poskytnuté prvé technické informácie o modeli.
Predovšetkým Isuzu D-Max BEV bude prvým elektrickým modelom značky poháňaným batériami. A akokoľvek je ťažké si predstaviť, že takýto variant bude konkurencieschopný na mnohých trhoch, kde vládne diesel, na svete sú miesta, kde by si elektrický pick-up mohol nájsť zákazníkov. Preto sa očakáva, že elektrický Isuzu D-Max sa začne predávať už v roku 2025 v EÚ a Nórsku a neskôr aj vo Veľkej Británii, Austrálii, Thajsku a ďalších krajinách.
Dá sa predpokladať, že Isuzu jednoducho nechce zostať pozadu a aj napriek obmedzenému záujmu už chce mať v ponuke elektrický model. Elektrický D-Max bude mať, samozrejme, pohon všetkých štyroch kolies zabezpečovaný dvoma elektromotormi – na každej náprave jedným. Japonci síce priznávajú, že tento pohon sa musí vyvinúť od základu, ale tvrdia, že poskytne dobré terénne schopnosti.
Hoci zatiaľ máme do činenia len s prototypom, spoločnosť Isuzu oznámila predbežné technické údaje elektrického modelu D-Max. Očakáva sa, že vyvinie celkový výkon 177 koní (130 kW – 40 kW na prednej náprave a 90 kW na zadnej náprave) a 325 Nm (108 Nm, resp. 217 Nm), čo znamená výkon podobný dnes ponúkaným dieselom.
Batéria s kapacitou 66,9 kWh, dojazd až 300 km a maximálna rýchlosť „cez 130 km/h“ neznejú impozantne, otázkou však zostáva cena. Ak je táto konkurencieschopná, potom by pre pick-up mohol byť malý dojazd a rýchlosť dobrým kompromisom – predsa len hovoríme o úžitkovom aute, nie o aute na dlhé cesty. Najmä keď Isuzu sľubuje užitočné zaťaženie jednej tony a ťažnú silu 3,5 t.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Čínsky falošný Mercedes? Nie, Briti predstavili nový model
Po 4 rokoch Dacia oznamuje facelift svojej vlajkovej lode SUV. V interiéri sa všetko zmení
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.