Elektro, Novinky, Správy, Zaujímavosti,

18 rokov a viac! Audi R8 opúšťa scénu. Posledný kus opustil továreň

30.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Brandon Woyshnis). Nevyhnutné sa stalo. Audi R8, ktoré bolo pre mnohých dokonalým príkladom klasického európskeho superauta, sa práve oficiálne zapísalo do histórie. Z montážnej linky...

30.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Brandon Woyshnis).

Nevyhnutné sa stalo. Audi R8, ktoré bolo pre mnohých dokonalým príkladom klasického európskeho superauta, sa práve oficiálne zapísalo do histórie. Z montážnej linky nemeckej továrne Audi Böllinger Höfe zišiel posledný, rozlúčkový exemplár vo variante „Performance quattro Edition“.

Takmer 18 rokov po svojom debute zišlo z montážnej linky v závode Audi Böllinger Höfe v nemeckom Heilbronne posledné Audi R8.
Foto: shutterstock.com/Brandon Woyshnis

Po oficiálnom ukončení výroby Audi TT v novembri 2023 nastal čas rozlúčiť sa s jeho väčším a výkonnejším bratom. Takmer 18 rokov po svojom debute zišlo z montážnej linky v závode Audi Böllinger Höfe v nemeckom Heilbronne posledné Audi R8. Popri dvojkovom Lamborghini Huracan to bol vlastne posledný klasický európsky superautomobil s centrálne umiestneným a prirodzene nasávaným motorom V10.

Posledné Audi R8 opustilo továreň. Model pôjde do múzea

Posledný exemplár nemeckého superauta bol vyrobený vo variante „Coupe V10 performance quattro„. Model sa okrem iného vyznačuje balíkom úprav z uhlíkových vlákien „Audi exclusive„, žltou farbou Vegas Yellow a 20-palcovými kovanými diskami. Čo je však dôležité – toto vozidlo sa nebude predávať. Namiesto toho bude súčasťou expozície v továrenskom múzeu Audi.

Po oznámení ukončenia výroby sa zákazníci vrhli na nákup

Pôvodne sa mala výroba Audi R8 skončiť ešte v roku 2023. Ako sa však ukázalo, krátko po oznámení tohto rozhodnutia bol nemecký výrobca doslova zaplavený objednávkami. Táto skutočnosť mala nakoniec za následok posunutie rozlúčky s modelom R8 na prvý štvrťrok 2024. Hoci sa Audi chváli, že predaj tohto modelu v posledných mesiacoch zaznamenal nárast o 49 percent, predstavitelia značky sa rozhodli nedať mu už ďalšiu šancu.

Koniec výroby Audi R8 bohužiaľ znamená aj súmrak ikonického motora koncernu Volkswagen. Ingolstadtský superautomobil bude tento rok nasledovať dizajnové dvojča Lamborghini Huracan. Po slávnych, centrálne uložených agregátoch V10 s objemom 5,2 litra tak v aktuálnom rade nových vozidiel nebude ani stopy.

Po slávnych, centrálne uložených agregátoch V10 s objemom 5,2 litra tak v aktuálnom rade nových vozidiel nebude ani stopy.
Foto: shutterstock.com/Brandon Woyshnis

Koniec Audi R8. Bude nástupca elektrický?

Nemecký výrobca momentálne neoznámil možného nástupcu Audi R8. Nie je ani známe, či sa prípadná nová inkarnácia športového modelu Audi bude vôbec volať R8. Isté však je, že v súlade s novou ekologickou politikou značky bude elektrický.

„Ďalšou výzvou bude transformácia segmentu R, ktorý bude v budúcnosti plne elektrický. To je pre nás úloha na najbližšie desaťročie,“

povedala pred časom marketingová riaditeľka Audi Sport Linda Kurz. Okrem toho podľa Kurzovej bude do roku 2026 elektrifikovaných 80 % nových vozidiel so značkou RS.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Audi je konečne pripravené ukázať svetu model Q6 e-tron. Debut prvého vozidla na platforme PPE sa uskutoční už 18. marca

Už nebude 35 TFSI ani 30 TDI. Audi opäť mení označenia


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov