Tipy, Zaujímavosti,

Predvádzací trik zlého mechanika. Takto sa podvádzajú vodiči. Nenechajte sa nachytať!

30.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BoschCarService). Dôveryhodný mechanik je poklad. Existujú však aj podvodníci, ktorí majú svoje osvedčené metódy, ako vodičov podviesť. S mechanikmi je to presne tak ako s...

30.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BoschCarService).

Dôveryhodný mechanik je poklad. Existujú však aj podvodníci, ktorí majú svoje osvedčené metódy, ako vodičov podviesť.

Takto sa podvádzajú vodiči. Nenechajte sa nachytať!
Foto: youtube.com/@BoschCarService

S mechanikmi je to presne tak ako s vodičmi. Väčšina z nás jazdí v súlade so zákonom a nespôsobuje na ceste nebezpečné situácie, ale nájdu sa aj takí dopravní piráti, ktorí kazia celkový obraz. Rovnako je to aj s mechanikmi. Väčšina z nich vykonáva svoju prácu riadne a poctivo, ale nájdu sa aj podvodníci, ktorí vás využijú, ak sa v autách príliš nevyznáte. Autá sú také komplikované, že len málo ľudí vie, ako fungujú alebo čo s nimi nie je v poriadku. To je ideálna situácia pre podvodníka. Preto sme opísali najčastejšie triky, ktoré používajú nepoctiví mechanici.

Nenechajte sa zaťažovať ďalšími nákladmi

Ak máte dobrého a osvedčeného mechanika, môžete mu dôverovať a nechať auto bez veľkého papierovania. Nie vždy je to však možné. Pred výberom servisu je dobré prečítať si recenzie o jednotlivých mechanikoch na internete. Okrem toho sa pred opravou dohodnite na konkrétnych značkách komponentov a ich cenách, ako aj na cene samotného servisu. Oplatí sa mať to na papieri, aby ste sa neskôr nestali obeťou podvodníka.

Mnohí nepoctiví mechanici vidia priestor na ďalší príjem. Napriek tomu, že majú stanovenú konkrétnu značku a kvalitu náhradných dielov potrebných na servis, montujú čínske náhrady najnižšej kvality. Vo väčšine prípadov nie sme schopní skontrolovať, aké diely boli skutočne namontované. Pravda vyjde najavo až pri ďalšej oprave. Ešte „lepším“ spôsobom, ako zarobiť peniaze, je použitie použitých dielov na opravu napriek dohode o použití nových dielov.

Existuje na to riešenie, aj keď nie ideálne: ak máte akékoľvek pochybnosti, vyžiadajte si faktúru o kúpe dohodnutých dielov. Poctivý opravár vám ich hneď ukáže a nebudú s tým žiadne problémy.

V slušnom servise sa vypracuje protokol

Keď odovzdáte svoje vozidlo do servisu, mechanik vykoná prvotnú kontrolu vozidla. Často sa vyhotoví protokol o prevzatí vozidla, v ktorom sa uvedie počet najazdených kilometrov alebo existujúce závady na vozidle. Ide o štandardný postup. Chráni to majiteľa vozidla pred náhle sa objavujúcimi chybami, ktoré mechanik údajne môže zistiť počas opravy.

Niekedy nám neskôr zavolajú zo servisného strediska a oznámia nám ďalšie poruchy, ktoré boli zistené počas opravy. To by malo spustiť výstražnú kontrolku. Ak dotyčného mechanika nepoznáte, pred súhlasom s opravou (a dodatočnými nákladmi…) si vyžiadajte fotografie, že s vozidlom naozaj niečo nie je v poriadku. Je možné, že bol skutočne zistený problém, ktorý si vyžaduje zásah. Horšie je, ak vybraný odborník len pridá k účtu vymyslenú opravu.

Je zvykom, že mechanici získavajú dobré a cenné náhradné diely z vozidiel svojich zákazníkov. V súčasnosti majú filtre pevných častíc, katalyzátory a komfortné moduly stále vysokú hodnotu. Trik, alebo skôr podvod dielne, spočíva vo vyrezaní funkčného DPF alebo katalyzátora a ich predaji na voľnom trhu. Namiesto ukradnutého komponentu svedomito nainštalujú atrapy dostupné na internete a nahrajú novú mapu motora alebo odstránia chyby, aby sa vyhli zobrazeniu „vianočného stromčeka“ na prístrojovej doske.

V niektorých prípadoch je servisované auto jazdí príliš veľa

Je zrejmé, že mechanik musí s vozidlom jazdiť, aby skontroloval, čo je pokazené, a tiež po samotnej oprave, aby overil, či všetko funguje tak, ako má. Majiteľ vozidla je o tom informovaný. Slušný mechanik sa stará aj o interiér vozidla. Profesionáli starostlivo chránia interiér ochrannými fóliami. Objavujú sa na volante, páke prevodovky a sedadle vodiča. Prečo? Pravdepodobne ste videli uniformy profesionálov a ich ruky. Je to špinavá práca, takže kontakt s mazivami a diely pracujúce v oleji sú na dennom poriadku.

Sú však prípady, keď sa vozidlo používa na súkromné účely. Na nejednom automobilovom fóre sa dočítate upozornenia, že v niektorej dielni sa s autom jazdilo až príliš často. Niekedy dokonca na účely prepravy dielov. Niektorí ľudia sa sťažujú, že auto dostali v horšom stave, ako ho odovzdali.

Ešte „lepším“ spôsobom, ako zarobiť peniaze, je použitie použitých dielov na opravu.
Foto: youtube.com/@BoschCarService

Ako si vybrať dobrého mechanika?

Ak situácia nie je optimálna a nepotrebujete využiť najbližší autoservis, oplatí sa venovať čas hľadaniu toho správneho. V tomto prípade sa neoplatí šetriť, pretože môže ísť o zdanlivú úsporu. Kvalita servisu sa odráža v mechanickom stave vozidla. Niekedy je lepšie zaplatiť viac a mať pokoj na ďalších niekoľko desiatok tisíc kilometrov, ako sa obávať, či sa dostanete na dovolenku na druhý koniec Slovenska.

Mechanika sa dá skontrolovať rovnako ako čokoľvek iné. V dobe internetu a aplikácií, ako sú Mapy Google, kde môžete hodnotiť služby, to nie je vôbec ťažké. Oplatí sa venovať čas a pozrieť si recenzie, aby ste neskončili u nepoctivého mechanika. Vodiči sa radi podelia o svoje zlé skúsenosti a negatívne recenzie by mali byť varovným signálom. Pamätajte, že väčšina autoservisov pracuje poctivo, ale podvodníci sa nájdu všade.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Žlté svetlá v aute. Čo znamenajú?

Zákazy áut na LPG alebo elektromobilov – aké sú sankcie za ich ignorovanie?


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov