Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

Porsche zostáva pri V8. Je tu však jedno „ale“

1.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ORGCars). Obavy fanúšikov väčšieho počtu valcov v Porsche sa rozptýlili – Nemci sa svojho 4-litrového V8 nemienia vzdať a žiadne takéto nutkanie im nehrozí. To...

1.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ORGCars).

Obavy fanúšikov väčšieho počtu valcov v Porsche sa rozptýlili – Nemci sa svojho 4-litrového V8 nemienia vzdať a žiadne takéto nutkanie im nehrozí. To však neznamená, že prežije najbližšie roky v nezmenenej podobe.

Porsche zostáva pri V8. Je tu však jedno „ale“
Foto: youtube.com/@ORGCars

Emisné normy zásadne zmenili automobilový priemysel v Európe. Koncerny museli úplne prehodnotiť svoje ponuky motorov a niektoré modely boli stiahnuté alebo presunuté mimo starý kontinent. Predchádzajúce diskusie o normách Euro 7 tento strach len podporili. Všetci sa predsa pýtali, ktoré motory po zavedení nových predpisov zmiznú z používania.

Kompromis, na ktorom sa dohodli výrobcovia a Európska únia, nakoniec v kontexte v súčasnosti platných noriem pre osobné automobily veľa nezmení. Práve z tohto dôvodu sa v mnohých fanúšikoch prebudila nádej na zachovanie známych a obľúbených motorových jednotiek.

Potvrdenie o jednom takomto prípade sme dostali počas Veľkej ceny Austrálie formuly 1, keď vedúci modelového radu Porsche Panamera Thomas Freimuth poskytol rozhovor miestnemu portálu Carsales. Z Freimuthových slov vyplýva, že dvojlitrový motor 4,0 V8 nezmizne z ponuky nemeckej značky ani po nadobudnutí platnosti nových noriem v roku 2030.

Vieme, že tento motor je pripravený na normu Euro 7, to nie je problém. Musíme pridať niektoré diely, ktoré sú vo vývoji, ale sme pripravení ísť s motorom V8 na predpisy Euro 7. Bude to možné aj bez hybridného systému, pretože predpisy boli trochu zmenené.

Thomas Freimuth
Vedúci modelového radu Porsche Panamera

Ide o objemové normy, ktoré sa z roka na rok sprísňujú a ktorým sa musí prispôsobiť celý motor.

To však neznamená, že sa jednotka dostane do budúcich sériových vozidiel Porsche bez akýchkoľvek zmien. Freimuth poukazuje na ďalší prvok, ktorý by mohol ovplyvniť jazdné vlastnosti minimálne modelu Panamera. Ide o objemové normy, ktoré sa z roka na rok sprísňujú a ktorým sa musí prispôsobiť celý motor.

Aj v prípade modelu Panamera sa musíme vyrovnať s ďalšími predpismi týkajúcimi sa hlučnosti výfukového systému. V priebehu rokov klesá a klesá a klesá, a to tiež komplikuje zabezpečenie dobrého vzrušenia v našej Panamere V8.

– Thomas Freimuth
Vedúci modelového radu Porsche Panamera

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Porsche Taycan Turbo GT je novým kráľom elektrických vozidiel. Tesla ďaleko zaostala

Z EÚ mizne ďalší model Porsche. Základné modely Cayman a Boxster končia svoj život


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov