Správy, Tipy, Zaujímavosti,

Spoločnosť Volvo sa navždy lúči s naftovými motormi. Je to koniec 45-ročného dobrodružstva

1.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@GommeBlog). Naftový motor nemá v súčasnosti veľmi dobrú povesť. Bohužiaľ, namiesto toho, aby sa výrobcovia snažili zlepšiť jeho imidž novými, účinnejšími a ekologickejšími jednotkami, radšej...

1.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@GommeBlog).

Naftový motor nemá v súčasnosti veľmi dobrú povesť. Bohužiaľ, namiesto toho, aby sa výrobcovia snažili zlepšiť jeho imidž novými, účinnejšími a ekologickejšími jednotkami, radšej sa ho vzdávajú. Bolo len otázkou času, kedy Volvo, ktoré stojí na čele ekologických zmien, vyrobí svoje posledné vozidlo s naftovým motorom. Stalo sa tak.

Spoločnosť Volvo sa navždy lúči s naftovými motormi.
Foto: youtube.com/@GommeBlog

Pri pohľade na súčasné trendy je ťažké uveriť, že viac ako polovicu vozidiel Volvo vyrobených v rokoch 2012 až 2016 poháňali naftové motory. Žiaľ, prísne emisné normy a mediálne známa aféra Dieselgate mali vplyv na popularitu týchto typov agregátov a v konečnom dôsledku na ich pomalý zánik. V prípade spoločnosti Volvo je ich osud spečatený. Práve bolo vyrobené posledné vozidlo v histórii značky poháňané naftovým motorom.

Spoločnosť Volvo uzatvára jednu kapitolu. XC90 je posledným vozidlom značky s naftovým motorom

Spoločnosť Volvo sa na veľmi dlhý čas rozlúčila s naftovými motormi. V roku 2017 sme sa rozhodli postupne vyradiť tento typ agregátu. Vtedy bývalý riaditeľ značky Hakan Samuelsson oznámil rýchlu elektrifikáciu modelového radu a ukončenie ďalšieho vývoja dieselovej rodiny. Ako povedal, tak spoločnosť aj urobila.

XC90 je posledným vozidlom značky s naftovým motorom.

Z výrobnej linky v závode Torslanda práve zišlo posledné dieselové vozidlo značky. Ide o model XC90 poháňaný štvorvalcovým dvojlitrovým agregátom s turbodúchadlom z rodiny motorov VEA (Volvo Engine Architecture), ktorý debutoval na trhu ešte v roku 2013. Ako to už v takýchto prípadoch býva, posledný model uzatvárajúci dôležitú kapitolu v histórii značky bude vystavený v múzeu Volvo v Göteborgu.

Prvým vozidlom značky Volvo s naftovým motorom bol model 244 GL D6.
Foto: youtube.com/@Volvotips

45 rokov spoločnej histórie spoločností Diesel a Volvo

Prvým vozidlom značky Volvo s naftovým motorom bol model 244 GL D6, ktorý mal premiéru v roku 1979. Zaujímavosťou je, že agregát pod kapotou nebol vlastnej švédskej konštrukcie, ale radový šesťvalec vyvinutý spoločnosťou Volkswagen. Až v roku 2001 značka predstavila svoj vlastný motor, charakteristickú päťvalcovú jednotku, ktorá sa vyrábala v závode v Skövde. V súčasnosti sa v tomto závode montujú elektromotory.

Podľa oficiálnych odhadov spoločnosti opustilo jej závody najmenej deväť miliónov automobilov s naftovým motorom pod kapotou. Toto číslo však môže byť podstatne vyššie, pretože Volvo nevedie presnú evidenciu počtu vyrobených vozidiel až do roku 1991, teda 12 rokov po začatí výroby dieselových vozidiel.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Volvo. Auto si všimne, že nie ste vo forme

Veľký návrat spolupráce dvoch gigantov. Čo vytvoria Renault a Volvo spoločne?


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov