1.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@GommeBlog).
Naftový motor nemá v súčasnosti veľmi dobrú povesť. Bohužiaľ, namiesto toho, aby sa výrobcovia snažili zlepšiť jeho imidž novými, účinnejšími a ekologickejšími jednotkami, radšej sa ho vzdávajú. Bolo len otázkou času, kedy Volvo, ktoré stojí na čele ekologických zmien, vyrobí svoje posledné vozidlo s naftovým motorom. Stalo sa tak.
Pri pohľade na súčasné trendy je ťažké uveriť, že viac ako polovicu vozidiel Volvo vyrobených v rokoch 2012 až 2016 poháňali naftové motory. Žiaľ, prísne emisné normy a mediálne známa aféra Dieselgate mali vplyv na popularitu týchto typov agregátov a v konečnom dôsledku na ich pomalý zánik. V prípade spoločnosti Volvo je ich osud spečatený. Práve bolo vyrobené posledné vozidlo v histórii značky poháňané naftovým motorom.
Spoločnosť Volvo uzatvára jednu kapitolu. XC90 je posledným vozidlom značky s naftovým motorom
Spoločnosť Volvo sa na veľmi dlhý čas rozlúčila s naftovými motormi. V roku 2017 sme sa rozhodli postupne vyradiť tento typ agregátu. Vtedy bývalý riaditeľ značky Hakan Samuelsson oznámil rýchlu elektrifikáciu modelového radu a ukončenie ďalšieho vývoja dieselovej rodiny. Ako povedal, tak spoločnosť aj urobila.
Z výrobnej linky v závode Torslanda práve zišlo posledné dieselové vozidlo značky. Ide o model XC90 poháňaný štvorvalcovým dvojlitrovým agregátom s turbodúchadlom z rodiny motorov VEA (Volvo Engine Architecture), ktorý debutoval na trhu ešte v roku 2013. Ako to už v takýchto prípadoch býva, posledný model uzatvárajúci dôležitú kapitolu v histórii značky bude vystavený v múzeu Volvo v Göteborgu.
45 rokov spoločnej histórie spoločností Diesel a Volvo
Prvým vozidlom značky Volvo s naftovým motorom bol model 244 GL D6, ktorý mal premiéru v roku 1979. Zaujímavosťou je, že agregát pod kapotou nebol vlastnej švédskej konštrukcie, ale radový šesťvalec vyvinutý spoločnosťou Volkswagen. Až v roku 2001 značka predstavila svoj vlastný motor, charakteristickú päťvalcovú jednotku, ktorá sa vyrábala v závode v Skövde. V súčasnosti sa v tomto závode montujú elektromotory.
Podľa oficiálnych odhadov spoločnosti opustilo jej závody najmenej deväť miliónov automobilov s naftovým motorom pod kapotou. Toto číslo však môže byť podstatne vyššie, pretože Volvo nevedie presnú evidenciu počtu vyrobených vozidiel až do roku 1991, teda 12 rokov po začatí výroby dieselových vozidiel.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Volvo. Auto si všimne, že nie ste vo forme
Veľký návrat spolupráce dvoch gigantov. Čo vytvoria Renault a Volvo spoločne?
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.