Novinky, Zaujímavosti,

Bezdrôtový systém Android Auto alebo CarPlay nefunguje tak, ako by mal? Existuje spôsob

2.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/parlanteste). Nechcete zakaždým pripájať kábel USB, aby ste mohli používať Android Auto alebo Apple CarPlay? To je pochopiteľné. Sú však chvíle, keď bezdrôtový režim začne...

2.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/parlanteste).

Nechcete zakaždým pripájať kábel USB, aby ste mohli používať Android Auto alebo Apple CarPlay? To je pochopiteľné. Sú však chvíle, keď bezdrôtový režim začne spôsobovať problémy. Aplikácie začnú fungovať výrazne pomalšie a hardvér sa začne zasekávať. Vysvetlíme vám, prečo sa to stáva.

Nechcete zakaždým pripájať kábel USB, aby ste mohli používať Android Auto alebo Apple CarPlay?
Foto: shutterstock.com/parlanteste

Jedna vec je nepopierateľná. Bezdrôtový systém Android Auto alebo Apple CarPlay je veľkým komfortom. Nemusíte pamätať na to, aby ste telefón zapojili do portu USB v aute. Takisto sa nemusíte obávať o životnosť konektora USB smartfónu alebo koncoviek v kábli (a tie sa zvyčajne pomerne rýchlo opotrebujú a prípojka sa začne lámať). Stačí nastúpiť do auta, naštartovať motor a zariadenie sa automaticky pripojí. Super.

Priznávam, že rád používam bezdrôtový režim, keď jazdím po meste. Keď jazdím na krátke vzdialenosti, s káblami sa neobťažujem. Takisto menej často kontrolujem stav batérie telefónu (nabíjačku mám po ruke).

Chystáte sa na cestu? Skontrolujte svoj telefón

Nie tak, keď som na dlhej ceste. Vtedy sa čo najviac vyhýbam bezdrôtovému režimu a telefón vyberám z puzdra. Prečo? Telefónu sa tak ľahko rýchlejšie vybije energia. Aby toho nebolo málo, smartfón sa rýchlejšie zahrieva. Niekedy je ťažké sa ho vôbec dotknúť. Vysoké teploty nie je ťažké dosiahnuť, keď používam indukčné nabíjačky. Nanešťastie, bezdrôtové nabíjanie je spojené so silnejšou tvorbou tepla (preto niektoré prémiové autá používajú chladenie telefónu položeného na indukčnej doske). Tento typ nabíjania to má. Bohužiaľ.

Vysoké teploty majú veľmi negatívny vplyv na telefón a jeho batériu. Čím je teplejšie, tým pomalšie začína fungovať hardvér. Mapa v aktívnej navigácii sa horšie obnovuje, hlasové správy sa celkom nečakane prerušujú, hudobný prehrávač sa začne zasekávať a hlavná ponuka telefónu sa zobrazuje s citeľným oneskorením. A to nie je všetko.

Väčšina telefónov je vybavená tepelnou ochranou.
Foto: pexels.com/D’Vaughn Bell

Vysoké teploty sú veľmi nežiaduce

Väčšina telefónov je vybavená tepelnou ochranou. To znamená, že po dosiahnutí určitej teploty sa nabíjanie odpojí. Nevediac o tomto probléme môže ovládač dokonca spôsobiť úplné vybitie batérie (aj keď je telefón pripojený k sieti). Nešťastnému vodičovi sa tak môže stať, že sa telefón vypne vo chvíli, keď to najviac potrebuje.

Ako výrobca, ako technológia. Apple používa ešte jedno riešenie. Najprv odpojí napájanie a telefón stále funguje. Potom sa telefón automaticky zablokuje a na obrazovke sa zobrazí upozornenie, že teplota je príliš vysoká a telefón treba schladiť. A ako ochladíte hardvér? Existuje niekoľko spôsobov.

Telefón môžete ochladiť tak, že naň nasmerujete prúd chladného vzduchu z klimatizácie. Niektorí ľudia odkladajú zariadenie do chladeného úložného priestoru alebo držiaka na nápoje. Ja zvyčajne zariadenie na niekoľko minút vypnem, aby sa ochladilo o niečo rýchlejšie. Každý má svoj vlastný spôsob.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Nová funkcia navigácie Waze. Už žiadne problémy na kruhových objazdoch

Mapy Google experimentujú s umelou inteligenciou. Čas na prvé testy


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov