2.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KondorCars).
Spoločnosť Stellantis sa vydala cestou elektrifikácie a prispôsobuje svoje továrne novej elektrickej realite. Nanešťastie to zahŕňa aj znižovanie počtu pracovných miest. Len v Taliansku konglomerát, ktorý železnou rukou riadi Carlos Tavares, čoskoro prepustí približne 2 500 zamestnancov. Odbory už s automobilovým gigantom podpísali príslušné dohody.
Automotive News Europe informuje, že spoločnosť Stellantis dosiahla dohodu s odbormi v otázke hromadného prepúšťania. Prepúšťanie úzko súvisí s úpravou tovární na výrobu elektromobilov. Vzhľadom na nižší počet komponentov potrebných na zostavenie vozidla, ako aj väčšiu automatizáciu výrobného procesu sa mnohé značky rozhodli zaviesť znižovanie počtu zamestnancov. V prípade talianskych tovární bude v tejto chvíli prepustených 2 500 ľudí.
Skupinové prepúšťanie v spoločnosti Stellantis. Len v Turíne zrušia viac ako 1 500 pracovných miest
Odborový zväz UILM oznámil, že v závode Mirafiori v Turíne bude prepustených 1 520 ľudí, z ktorých približne polovicu tvoria kancelárski pracovníci. Títo zamestnanci dostanú primerané odstupné, aby boli motivovaní k dobrovoľnému odchodu. Okrem toho spoločnosť Stellantis súhlasila s ďalšími dohodami, na základe ktorých bude za podobných podmienok prepustených 850 pracovníkov závodu Cassino v Piedimonte San Germano (región Lazio v centrálnej časti krajiny) a 100 pracovníkov závodu na výrobu motorov v Pratola Serra (región Kampánia pod Laziom).
Konglomerát potvrdil, že odbory v turínskom závode a v závode Pratola Serra súhlasili s dohodami. Rokovania s odborármi v Piedimonte San Germano stále prebiehajú. Zástupcovia spoločnosti Stellantis však predpokladajú, že v najbližších dňoch sa dosiahne vhodná dohoda. Ako zdôrazňujú, návrh dobrovoľného odchodu je zameraný najmä na zamestnancov, ktorí sa blížia k dôchodku, a na tých, ktorí chcú začať „novú kariéru“.
Spoločnosť Stellantis vedie hromadné prepúšťanie. Talianska vláda protestuje
Talianske úrady už nejaký čas nesúhlasia s politikou spoločnosti, ktorá nielenže odmieta investovať v slnečnom Taliansku, ale aj presúva výrobu nových automobilov mimo jeho hraníc. Obviňujú spoločnosť z toho, že sa snaží zničiť dedičstvo generácií pracovníkov, ktorí v pote tváre budovali silu automobilového priemyslu svojej krajiny. Niet divu. Niektoré rozhodnutia a kroky vedenia Stellantisu možno považovať za kontroverzné. Za zmienku stojí situácia, keď krátko po ukončení rokovaní o získaní finančnej podpory od talianskej vlády poslalo približne 15 000 zamestnancom list, v ktorom ich vyzvalo, aby dobrovoľne opustili svoje pracovné miesta. Ako si ľahko domyslíte, vládnuci predstavitelia boli viac než pobúrení.
Žiaľ, súčasné zmeny sú len predohrou k ďalšiemu hromadnému prepúšťaniu. Ako uviedol komisár EÚ pre vnútorný trh Thierry Breton v rozhovore pre taliansky denník Coriere della Sera, prechod na elektrický pohon povedie k strate státisícov pracovných miest v celom dodávateľskom reťazci. Len v Európskej únii sa to dotkne približne 600 000 pracovníkov. V prípade Stellantisu je tu aj otázka ambicióznych plánov šéfa skupiny Carlosa Tavaresa, ktorý chce v rámci plánu Dare Forward 2030 znížiť náklady na výrobu a predaj až o 50 %.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Škandál v európskej spoločnosti. Práca na diaľku a potom hromadné prepúšťanie
Stellantis investuje miliardy do spaľovacích motorov. Je tu jedno „ale“
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.