2.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork).
Koncern Stellantis oznámil, že predlžuje záruku na svoj najmenej úspešný motor za posledné roky, ktorý niektorí dokonca označili za „najhorší motor vôbec“. Teraz majú byť majitelia vozidiel s motorom 1.2 PureTech o svoju pohonnú jednotku pokojní vďaka záruke až 10 rokov.
Predĺžená záruka na motor 1.2 PureTech
Podľa francúzskej webovej stránky „L’argus“ sa koncern Stellantis rozhodol predĺžiť záruku na neslávne známy motor 1.2 PureTech. Od 19. marca sa vzťahuje na 10 rokov alebo 175 000 km a platí aj na Slovensku.
Za zmienku stojí, že spoločnosť už predĺžila záruku pre majiteľov vozidiel s chybným motorom. Tá platila 6 rokov alebo 100 000 km a ak sa počas tohto obdobia vyskytli problémy s rozvodovým remeňom (pretože práve ten je zdrojom potenciálnych porúch), mohli rátať s opravou a náhradným dielom zadarmo.
Aby ste však mohli využívať výhody dodatočnej ochrany, je potrebné vykonávať údržbu vozidla v súlade s odporúčaniami výrobcu, ktorý odporúča meniť olej každých 20 000 – 25 000 km alebo každý rok. Stellantis zároveň upozorňuje, že nevyžaduje úplnú servisnú históriu. Potrebné sú len faktúry z posledných troch servisných intervalov a tolerancia včasnosti je tri mesiace alebo 3 000 km.
Dôležité je tiež poznamenať, že ak rozvodový remeň vydrží do odporúčaného intervalu výmeny, ktorý uplynie po šiestich rokoch alebo 100 000 km, majiteľ vozidla si ho musí zaplatiť z vlastného vrecka. Výrobca vtedy uznáva, že v tomto konkrétnom prípade sa problém nevyskytol. Podľa predchádzajúcich záručných podmienok sa tu ochrana končila. Po novom sa na majiteľa vozidla s motorom 1.2 PureTech, bez ohľadu na to, či si remeň vymenil na vlastné náklady alebo bezplatne, stále vzťahuje záruka až do 10 rokov alebo 175 000 km.
Problémy motora 1.2 PureTech sú známe už roky
Agregát 1.2 PureTech sa používa v mnohých modeloch Stellantis už viac ako 10 rokov, takže ide o veľmi obľúbenú pohonnú jednotku. Napriek tomu sa pomerne rýchlo objavil vážny problém s týmto motorom. Dôvodom bolo použitie rozvodového remeňa v olejovom kúpeli, čo malo teoreticky niekoľko výhod. Rozvodový remeň je zo svojej podstaty ľahší a má menší odpor ako (zvyčajne považovaná za bezúdržbovú) reťaz, ale vďaka chodu v oleji je tichší a odolnejší ako „suchý“ remeň.
Nanešťastie sme zistili, že remeň používaný Francúzmi má tendenciu odlupovať sa. Jeho úlomky časom vytvoria hustú kašu, ktorá si okrem iného nájde cestu do vývevy a upchá olejovú pumpu. V niektorých situáciách môže dôjsť k strate brzdného výkonu a k spomínanému zadretiu motora. Odborníci poukazujú na to, že tento problém sa týka najmä vozidiel prevádzkovaných na krátke vzdialenosti. Nespálené palivo riedi olej, čím sa stáva „korozívnym“ pre materiál remeňa.
Tento problém je natoľko závažný, že sa oň zaujímajú rôzne inštitúcie na ochranu spotrebiteľov.
Ktoré vozidlá majú motor 1.2 PureTech?
Motor 1.2 PureTech je trojvalcový agregát, ktorý mal v modeloch skupiny PSA premiéru v roku 2012. Najčastejšie je preplňovaný turbodúchadlom, hoci sa dodával aj vo verziách s prirodzeným nasávaním. V priebehu rokov bol k dispozícii vo viacerých variantoch s výkonom od 68 do 155 k.
Táto jednotka sa pôvodne používala vo vozidlách Citroen a Peugeot, neskôr sa objavila aj v modeloch Opel, DS a Jeep. Vďaka svojmu širokému výkonovému rozsahu sa používal v mestských vozidlách, kompaktných vozidlách aj vozidlách strednej triedy.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Motor si vyžaduje olej. Ako ho skontrolovať a čo robiť?
Fiat skúma možnosť umiestnenia spaľovacieho motora do elektriky
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.