Tipy, Zaujímavosti,

„Najhorší motor všetkých čias“ dostáva 10-ročnú záruku

2.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork). Koncern Stellantis oznámil, že predlžuje záruku na svoj najmenej úspešný motor za posledné roky, ktorý niektorí dokonca označili za „najhorší motor vôbec“. Teraz majú...

2.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork).

Koncern Stellantis oznámil, že predlžuje záruku na svoj najmenej úspešný motor za posledné roky, ktorý niektorí dokonca označili za „najhorší motor vôbec“. Teraz majú byť majitelia vozidiel s motorom 1.2 PureTech o svoju pohonnú jednotku pokojní vďaka záruke až 10 rokov.

Stellantis sa rozhodol predĺžiť záruku na neslávne známy motor 1.2 PureTech.
Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork

Predĺžená záruka na motor 1.2 PureTech

Podľa francúzskej webovej stránky „L’argus“ sa koncern Stellantis rozhodol predĺžiť záruku na neslávne známy motor 1.2 PureTech. Od 19. marca sa vzťahuje na 10 rokov alebo 175 000 km a platí aj na Slovensku.

Za zmienku stojí, že spoločnosť už predĺžila záruku pre majiteľov vozidiel s chybným motorom. Tá platila 6 rokov alebo 100 000 km a ak sa počas tohto obdobia vyskytli problémy s rozvodovým remeňom (pretože práve ten je zdrojom potenciálnych porúch), mohli rátať s opravou a náhradným dielom zadarmo.

Aby ste však mohli využívať výhody dodatočnej ochrany, je potrebné vykonávať údržbu vozidla v súlade s odporúčaniami výrobcu, ktorý odporúča meniť olej každých 20 000 – 25 000 km alebo každý rok. Stellantis zároveň upozorňuje, že nevyžaduje úplnú servisnú históriu. Potrebné sú len faktúry z posledných troch servisných intervalov a tolerancia včasnosti je tri mesiace alebo 3 000 km.

Motor 1.2 PureTech.

Dôležité je tiež poznamenať, že ak rozvodový remeň vydrží do odporúčaného intervalu výmeny, ktorý uplynie po šiestich rokoch alebo 100 000 km, majiteľ vozidla si ho musí zaplatiť z vlastného vrecka. Výrobca vtedy uznáva, že v tomto konkrétnom prípade sa problém nevyskytol. Podľa predchádzajúcich záručných podmienok sa tu ochrana končila. Po novom sa na majiteľa vozidla s motorom 1.2 PureTech, bez ohľadu na to, či si remeň vymenil na vlastné náklady alebo bezplatne, stále vzťahuje záruka až do 10 rokov alebo 175 000 km.

Problémy motora 1.2 PureTech sú známe už roky

Agregát 1.2 PureTech sa používa v mnohých modeloch Stellantis už viac ako 10 rokov, takže ide o veľmi obľúbenú pohonnú jednotku. Napriek tomu sa pomerne rýchlo objavil vážny problém s týmto motorom. Dôvodom bolo použitie rozvodového remeňa v olejovom kúpeli, čo malo teoreticky niekoľko výhod. Rozvodový remeň je zo svojej podstaty ľahší a má menší odpor ako (zvyčajne považovaná za bezúdržbovú) reťaz, ale vďaka chodu v oleji je tichší a odolnejší ako „suchý“ remeň.

Nanešťastie sme zistili, že remeň používaný Francúzmi má tendenciu odlupovať sa. Jeho úlomky časom vytvoria hustú kašu, ktorá si okrem iného nájde cestu do vývevy a upchá olejovú pumpu. V niektorých situáciách môže dôjsť k strate brzdného výkonu a k spomínanému zadretiu motora. Odborníci poukazujú na to, že tento problém sa týka najmä vozidiel prevádzkovaných na krátke vzdialenosti. Nespálené palivo riedi olej, čím sa stáva „korozívnym“ pre materiál remeňa.

Tento problém je natoľko závažný, že sa oň zaujímajú rôzne inštitúcie na ochranu spotrebiteľov.

Záruka sa vzťahuje až do 10 rokov alebo 175 000 km.
Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork

Ktoré vozidlá majú motor 1.2 PureTech?

Motor 1.2 PureTech je trojvalcový agregát, ktorý mal v modeloch skupiny PSA premiéru v roku 2012. Najčastejšie je preplňovaný turbodúchadlom, hoci sa dodával aj vo verziách s prirodzeným nasávaním. V priebehu rokov bol k dispozícii vo viacerých variantoch s výkonom od 68 do 155 k.

Táto jednotka sa pôvodne používala vo vozidlách Citroen a Peugeot, neskôr sa objavila aj v modeloch Opel, DS a Jeep. Vďaka svojmu širokému výkonovému rozsahu sa používal v mestských vozidlách, kompaktných vozidlách aj vozidlách strednej triedy.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Motor si vyžaduje olej. Ako ho skontrolovať a čo robiť?

Fiat skúma možnosť umiestnenia spaľovacieho motora do elektriky


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov