Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

Tento radar Volkswagen nie je žiadna sranda. Odháňa najprv klokany a potom jelene?

2.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@volkswagenaustralia). Austrálska divízia spoločnosti Volkswagen sa podelila o svoj nový vynález. Hoci sa zatiaľ zameriava len na odháňanie klokanov, v budúcnosti ho možno bude možné...

2.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@volkswagenaustralia).

Austrálska divízia spoločnosti Volkswagen sa podelila o svoj nový vynález. Hoci sa zatiaľ zameriava len na odháňanie klokanov, v budúcnosti ho možno bude možné prispôsobiť aj iným druhom zvierat.

Austrálska divízia spoločnosti Volkswagen sa podelila o svoj nový vynález.
Foto: youtube.com/@volkswagenaustralia

Pri jazde po cestách, ktoré vedú cez les, môže byť jedným z najväčších problémov náhle vniknutie jeleňa alebo losa na vozovku. Austrálčania majú podobný problém, ale s klokanmi. Len v roku 2023 došlo až k 20 751 dopravným nehodám, ktorých účastníkom bol jeden zo symbolov protinožcov.

Okrem zrejmej smrti týchto zvierat pri strete s rýchlo idúcim autom predstavujú takéto kolízie aj smrteľné riziko pre vodičov a cestujúcich. Z tohto dôvodu Volkswagen posledné tri roky vyvíjal technológiu, ktorá neinvazívnym spôsobom odháňa klokany z frekventovaných ciest.

Opisovaný vynález je RooBadge, alebo „Roo“ z austrálskej hovorovej skratky pre klokana a „badge“, samozrejme, z názvu známky. Na vytvorenie funkčného zariadenia sa Volkswagen spojil s odborníkmi z Melbournskej univerzity a organizácie Wires, ktorá sa zameriava na ochranu voľne žijúcich zvierat. Dosiahnuté výsledky vyzerajú naozaj sľubne.

Volkswagen posledné tri roky vyvíjal technológiu, ktorá neinvazívnym spôsobom odháňa klokany.
Foto: youtube.com/@volkswagenaustralia

Unikátny odznak je vlastne zvukové zariadenie, ktoré dokáže vydávať vysokofrekvenčné zvuky, ktoré klokany počujú. Kombinácia prirodzených zvukov a umelých zvukov má za cieľ odradiť klokany od cestného prostredia, aby nevbehli pod kolesá áut. Patria sem zvuky, ktoré vydávajú dingo, vtáky alebo samotné klokany, aby sa navzájom varovali. A pomocou spomínanej organizácie Wires je možné zapnúť systémy v oblastiach, kde sa vyskytujú konkrétne druhy klokanov.

Hoci systém znie zložito, testy priniesli veľmi dobré výsledky. RooBadge sa testoval v stacionárnej podobe aj v pohybe. Zistilo sa tiež, že vydávané zvuky nemajú zlý vplyv na zvieratá – zariadenie schválil Austrálsky úrad pre etiku výskumu.

RooBadge

Predstavujeme RooBadge

Zariadenie, ktoré sa montuje namiesto štandardnej známky výrobcu, zatiaľ funguje len pre obrovské klokany. Pracuje sa však už na prispôsobení RooBadge pre iné druhy. Ďalším krokom je vydanie rámov na evidenčné čísla, ktoré budú ponúkať presne rovnakú funkcionalitu. Tým by sa táto technológia stala univerzálne dostupnou bez ohľadu na značku a model.

Najdôležitejšie však je, aspoň z pohľadu Európanov, že Volkswagen nemá v úmysle uzavrieť sa pred Austráliou a klokanmi. Nemci už rokujú s partnermi na starom kontinente alebo v Severnej Amerike o zavedení RooBadge prispôsobeného aj pre iné druhy. Určite by sa mnohým ľuďom zapáčilo zariadenie, ktoré by z ciest vyhnalo napríklad srny, jelene, losy, diviaky alebo dokonca zajace.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Prekvapivé rozhodnutie spoločnosti Volkswagen. Niektoré vozidlá bude predávať pod novou značkou

Volkswagen ID.Buzz GTX je najrýchlejšia verzia elektrického minivanu


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov